וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "נשים שעוברות הפלה בלתי-חוקית צריכות להיענש"

30.3.2016 / 23:00

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית ממשיך לעורר מחלוקות, ובריאיון לרשת MSNBC אמר כי אם הפלות ייאסרו בארה"ב באופן גורף, יהיה צורך להעניש נשים שיעשו זאת. לאחר מכן, חזר בו ואמר כי התכוון לרופאים שיבצעו את ההליך

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ, המשיך גם היום (רביעי) לעורר מחלוקות כאשר טען בריאיון לרשת MSNBC כי נשים שבוחרות לסיים את הריונותיהן באופן בלתי-חוקי צריכות להיענש, זאת במידה שיוחלט כי לאסור על הפלות בכל רחבי המדינה. עם זאת, מעט לאחר שפורסם הריאיון, טראמפ נסוג מהעמדה הנוקשה שהציג – ואמר כי על כל אחת מהמדינות בארצות הברית לטפל בנושא בעצמה. כמו כן, בהצהרה שפרסם אמר המיליארדר כי באמירתו, התכוון לרופאים שיהיו מוכנים לבצע את ההליך המסוכן באופן בלתי-חוקי - ולא לנשים שיעברו אותו.

טראמפ ציין בדבריו לרשת MSNBC כי אם הפלות ייאסרו באופן כולל, נשים מסוימות יפנו לביצוע ההליך באופן בלתי-חוקי. "חייב להיות עונש מסוג כלשהו", אמר, וכנשאל איזה עונש זה יהיה, השיב כי טרם החליט. מיד לאחר פרסום הדברים, ביקשו מנהלי הקמפיין של המיליארדר מניו יורק, הידוע בדעותיו הקיצוניות ובחוסר העקביות בעמדותיו, לעדן את התמונה שהוצגה. "העניין עדיין לא ברור וצריך לחזור לטיפולן של המדינות, שם יוחלט כיצד לפעול", נמסר בהצהרה מטעם הקמפיין.

לקריאה נוספת:
"הזדמנות לעצור את טראמפ": רוביו פרש – אך דורש את הצירים שלו
מבוכה לטראמפ: מנהל הקמפיין שלו מואשם בתקיפת עיתונאית
מתנגד לנאט"ו, מאיים על סעודיה: טראמפ הציג את מדיניות החוץ שלו

דונלד טראמפ באירוע בחירות בווירג'יניה, ארצות הברית, 24 בפברואר 2016. רויטרס
זכה בגינויים גם מהמועמדים במפלגתו. טראמפ/רויטרס

יריביו של איש העסקים במרוץ לראשות המפלגה טענו בחודשים האחרונים כי הוא לא מייצג עמדות שמרניות מספיק, בייחוד בנושאים כמו הפלות. כמו כן, הם ביקרו אותו על התבטאויותיו הפוגעניות כלפי נשים וכלפי בני מיעוטים. גם במקרה זה, התגובות לא איחרו להגיע, ומושל אוהיו ג'ון קייסיק, המועמד גם הוא לראשות המפלגה הרפובליקנית, אמר כי "כמובן שנשים לא צריכות להיענש. אני חושב שטראמפ ימצא דרך כלשהי לומר שהוא לא אמר את זה או שדבריו סולפו, או משהו אחר. אני לא חושב שזו הייתה תגובה נאותה", ציין. קייסיק עצמו הדגיש כי הוא מתנגד להפלות באופן כללי, אך תומך בהן במקרים ספציפיים – כמו לאחר אונס.

המועמד שנמצא במקום השני במרוץ, טד קרוז, אמר מוקדם יותר היום כי מצביעי המפלגה לא יכולים לסמוך על טראמפ, מאחר שהוא לא תמיד התנגד להפלות. "אל תחשבו על זה יותר מדי: טראמפ לא מבין את העמדה של 'בעד החיים' משום שהוא לא אוחז בה", כתב דוברו של קרוז, בריאן פיליפס, בעמוד הטוויטר שלו.

המועמדים מצדה השני של המפה הפוליטית, ברני סנדרס והילרי קלינטון, טוענים מצדם כי לנשים צריכה להיות הזכות להחליט אם הן מעוניינות לעבור הפלה. "בדיוק כשחשבתם שזה לא יכול להיות גרוע יותר, מזעזע", כתבה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה על התבטאותו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully