וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזדמנות לעצור את טראמפ": רוביו פרש – אך דורש את הצירים שלו

הסנאטור דרש מהמדינות שבהן כבר התקיימו בחירות מקדימות "לשמור" את 172 הצירים שבהם זכה, כך שיצביעו לו בוועידת המפלגה ביולי. יו"ר המפלגה באלסקה: "מרבית המדינות נוטות לתת לרוביו את הצירים". טראמפ: "קיבלתי יחס מאוד לא הוגן"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(רוביו, לאחר פרישתו: "עדיין יש זמן לעצור את טראמפ)

הסנאטור האמריקני מרקו רוביו, שהודיע לפני כשבועיים על פרישתו מהמרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, ביקש בצעד חריג מהצירים שהתחייבו לתמוך בו בוועידת המפלגה בחודש יולי – שתקבע את זהות המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית – להצביע לו בכל זאת. יועצו של רוביו, אלכס בורגוס, מסר היום (שלישי) לרשת MSNBC כי "על אף שהוא כבר לא מועמד, הוא רוצה לתת למצביעים הזדמנות לעצור את טראמפ".

כשמועמדים לנשיאות פורשים מהמרוץ, הצירים שהועברו אליהם בבחירות המקדימות שבהם השתתפו יכולים לבחור את המועמד שירצו בוועידת המפלגה, אולם רוביו פנה לבכירי המפלגה הרפובליקנית במדינות שכבר הצביעו או קיימו אספות בחירה, ודרש מהם לפעול באופן שונה. במכתבים שהעביר לבכירים ב-21 מדינות וטריטוריות אמריקניות, רוביו ביקש שלא לשחרר את 172 הצירים שבהם זכה.

עוד בוואלה! NEWS:
מתנגד לנאט"ו, מאיים על סעודיה: טראמפ הציג את מדיניות החוץ שלו
הקאמבק של סנדרס? ניצחון לסנאטור באלסקה, וושינגטון והוואי
20 אלף איש כבר חתמו: "לאפשר נשיאת נשק בוועידה הרפובליקנית"

דונלד טראמפ באירוע של CNN במילווקי, ויסקונסין, 29 במרץ 2016. רויטרס
אינו מתכוון לתמוך במועמד המפלגה במקרה שלא ייבחר. טראמפ, הלילה/רויטרס

"רוביו אמר, 'אני רוצה את הצירים שלי', ואמרתי 'בסדר'", הסביר פיטר גולדברג, יו"ר הוועדה הרפובליקנית באלסקה. לדבריו, הוא התייעץ עם בכירים רפובליקנים בוושינגטון, שהסבירו לו כי מדינות נוספות טרם הכריעו בסוגיה. "מרבית המדינות נוטות לתת לרוביו את הצירים", הוסיף גולדברג.

חרף העובדה כי הנהלים של המפלגה הרפובליקנית באלסקה דורשים לשחרר צירים שהועברו למועמד שפרש, גולדברג ניצל את העובדה כי בהודעתו הרשמית, רוביו הודיע על "השהייה" של הקמפיין, ולא על "פרישה". לדבריו, "תמיד הנחנו שמי ש'משהה' את הקמפיין למעשה פורש". ואולם, במקרה זה, החוק היבש מאפשר לרפובליקנים שלא לשחרר את הצירים להצביע עבור מועמדים אחרים.

אלא שהתכנית של רוביו עדיין מלאה ב"חורים": גם במדינות שיאשרו את בקשתו, הנהלים לא מאפשרים "לשמור" את הצירים מעבר לסבב הראשון של הבחירות. כלומר, אם לא יהיה מועמד בודד שישיג בסבב ההצבעה הראשון יותר מ-1,237 הקולות הנחוצים כדי להבטיח את המועמדות, בסיבוב השני יהיו הצירים חופשיים לבחור את מי שירצו. יתרה מכך, רוביו יצטרך לשכנע את הנהלת המפלגה בוושינגטון לכלול את שמו בטופס ההצבעה בוועידה ביולי.

עוד באותו נושא

חגיגות פסחא במקסיקו: המועמד הרפובליקני טראמפ עלה באש

לכתבה המלאה
מרקו רוביו, קרוליינה הצפונית, ארה"ב. 15 במרץ 2016. רויטרס
"תמיד הנחנו שמי ש'משהה' את הקמפיין למעשה פורש". רוביו/רויטרס

בתוך כך, המועמד המוביל דונלד טראמפ הבהיר הלילה כי הוא אינו מתכוון לעמוד בהבטחתו לתמוך במועמד המפלגה, במקרה שהוא לא ייבחר. "לא, כבר לא", השיב טראמפ לשאלתו של כתב ה-CNN אנדרסון קופר בנושא, במהלך אירוע בחירות בוויסקונסין. לדבריו, "קיבלתי יחס מאוד לא הוגן" מהמפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully