וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של סנדרס? ניצחון לסנאטור באלסקה, וושינגטון והוואי

גל ההצלחות הצנוע במערב ארצות הברית עורר תקווה מחודשת אצל תומכיו של המועמד הדמוקרטי לגבור על קלינטון, אולם פער הנציגים המצטמצם נותר גדול. עיני המועמדים נשואות לרגעי ההכרעה בסוף אפריל, כולל בבחירות בניו יורק, מדינתה של קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס גבר הלילה (ראשון) על יריבתו במרוץ למועמדות, שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, בשתי מדינות במערב ארצות הברית, וושינגטון ואלסקה, ובהוואי. בתום קבלת התוצאות מאספות הבחירות באלסקה, סנדרס קיבל 81.6% תמיכה, והבטיח 13 נציגים, בעוד קלינטון הוסיפה שלושה בלבד. על פי התוצאות מוושינגטון, סנדרס זכה ב-72.7% תמיכה, והוא צפוי לגרוף חלק גדול מ-101 הנציגים מהמדינה. בתום קבלת 88% מההצבעות בהוואי, סנדרס זכה ל-70.6% תמיכה.

סקרים רבים לא נערכו בשלוש המדינות האחרונות, שכן הן לא נחשבות למכריעות וחשובות במרוץ. עם זאת, סנדרס זכה כצפוי ברוב הקולות בוושינגטון - מדינה שבה רוב לבן הנוטה להעדיפו על פני שרת החוץ לשעבר.

עוד כתבות בנושא:
קרב הבוץ הרפובליקני מתחמם: "טד קרוז ניהל רומן עם חמש נשים"
"גבר אמיתי לא תוקף נשים": סערת תמונת העירום של רעייתו של טראמפ
אחרי שגבר על טראמפ ביוטה: קרוז זוכה בתמיכתו של ג'ב בוש

עצרת בחירה במועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס בסיאטל שבוושינגטון. רויטרס
זכה ברוב 118 הצירים בוושינגטון. סנדרס בעצרת תמיכה בסיאטל/רויטרס

בנוסף, בבחירות המקדימות האחרונות, שנערכו אף הן במדינות במערב ארצות הברית, רשם סנדרס הישגים נאים כאשר ניצח בשתיים מתוך שלוש המדינות שבהן הן נערכו - יוטה ואיידהו. עם זאת, הוא הובס על ידי קלינטון בפער משמעותי באריזונה, המחלקת מספר צירים גבוה יותר וכך בסופו של יום הבחירות קלינטון קיבלה 44 צירים בעוד סנדרס זכה ל-43.

סנדרס ריכז בתקופה האחרונה את מאמציו בוושינגטון, שם כאמור הוא זוכה לתמיכה רבה. "הקמפיין הזה לא נוגע לכלכלה הבלתי-שוויונית", חזר על המדיניות הכלכלית שלו בנאום בעיר ונקובר. גם קלינטון התמקדה בגיוס הקולות במדינה, ונאמה בעצרת בעיר אוורט. "אנו בדרכנו למועמדות ואני רוצה שוושינגטון תהיה חלק מהדרך שבה נגיע לשם", אמרה. "חשוב מאוד להגיע לאספות הבחירות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אדם מביע תמיכה במועמדת לייצוג הדמוקרטים הילרי קלינטון בהונולולו שבהוואי, מרץ 2016. AP
קלינטון מובילה בפער משמעותי. תומך בצד הכביש בהונולולו, הוואי/AP

נכון להיום, קלינטון זוכה ל-1,234 צירים וסנדרס ל-956. על מנת לזכות במועמדות מספיקים 2,383 צירים. על אף העובדה שכדי לזכות במועמדות על סנדרס לצבור כשני שלישים מכמות הצירים שנותרה, הוא הבטיח כי ימשיך במרוץ עד לוועידה הלאומית שתיערך ביולי בפילדלפיה, ובה יוכרז המועמד באופן רשמי.

בחודש אפריל ייפגשו המועמדים בוויסקונסין ובוויומינג, שתיהן מדינות קטנות יחסית, אולם הכסף הגדול ממתין למועמדים בסוף אותו החודש. לאחד הפריימריז בניו יורק עתירת הנציגים - ומדינתה של קלינטון - ב-19 באפריל, הם ייפגשו שוב שבוע לאחר מכן בחמש מדינות במקביל, להתמודדות גדולה אחרונה לפני סבבי ההצבעות האחרונים בתחילת-אמצע חודש יוני.

בצד הרפובליקני לא נערכות היום בחירות מקדימות. במרוץ זה מוביל דונלד טראמפ עם 739 צירים, טד קרוז עם 465 וג'ון קייסיק הרחק מאחור עם 143 צירים. על מנת לזכות במועמדות הרפובליקנית יש לזכות ב-1,237 צירים.

(עדכון ראשון: 22:54)

עצרת בחירה במועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס בסיאטל שבוושינגטון. רויטרס
תומכים בסנדרס בסיאטל/רויטרס
הילארי קלינטון בכנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
לא רשמה הישגים במערב. קלינטון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully