וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שגבר על טראמפ ביוטה: קרוז זוכה בתמיכתו של ג'ב בוש

23.3.2016 / 15:48

הסנאטור מטקסס, שגרף את כל הצירים במדינה, קיבל את תמיכתו של מושל פלורידה לשעבר, שהיה מועמד בתחילת המרוץ ופרש לאחר שרשם קמפיין מאכזב. "להתגבר על הפלגנות ועל הוולגריות של טראמפ"

עריכה: ניר חן

אחרי שרשם ניצחון חשוב באסיפת הבחירות שהתקיימו הלילה (רביעי) ביוטה, טד קרוז זכה בחיזוק נוסף עם הודעת תמיכה שפרסם המועמד לשעבר ג'ב בוש. הסנאטור מטקסס אמנם הפסיד לדונלד טראמפ באריזונה, אך נותר במרחק סביר ממנו מבחינת הצירים החיוניים להבטחת המועמדות מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית.

"על הרפובליקנים להתגבר על הפלגנות ועל הוולגריות של דונלד טראמפ", אמר בוש. בין השניים נרשמו עימותים מילוליים חריפים במהלך הקמפיין, שבו הרבה לתקוף המיליארדר גם את אחיו, הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש.

בריאיון לרשת CNN, אמר קרוז כי "מה שאנחנו רואים בכל רחבי המדינה הוא שהמומנטום שלנו". לדבריו, "זאת קואליציה רחבה, בעלת גיוון אידיאולוגי - זאת שמכסה את כל הקשת הרפובליקנית". הסנאטור מקווה שתמיכתו של מושל פלורידה לשעבר, שרשם קמפיין מאכזב במיוחד, תבסס את מעמדו כאלטרנטיבה היחידה לטראמפ, שעדיין נחשב למועמד המוביל.

פרט לשניהם, במרוץ נותר עוד גם מושל אוהיו ג'ון קייסיק, אך הוא לא הצליח לזכות בצירים הערב ועד כה ניצח רק במדינת הבית שלו. קייסיק, שנחשב למועמד המתון ביותר מבין השלושה ולחביב הממסד, מקווה למנוע מטראמפ להשיג את 1,237 הצירים הנדרשים ולהגיע לסיבוב שני בוועידה בקיץ, אז יוכלו הצירים להחליף את בחירתם. איל הנדל"ן מניו יורק גרף עד כה 739 צירים, קרוז 465 וקייסיק רק 143.

"כרגע, קייסיק רק מפריע", אמר קרוז בריאיון ל-CNN. "דונלד טראמפ מרוויח מכך". טראמפ, מנגד, כבר הזהיר לאחרונה כי אם הוא לא ייבחר לראשות המפלגה הרפובליקנית על אף הובלתו מבחינת מספר הצירים, עלולות לפרוץ מהומות.

ג'ב בוש וטד קרוז בעימות רפובליקני, פברואר 2016. AP
קרוז ובוש בעימות בחודש פברואר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully