וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של טראמפ יוצאת להגנתו: התחקיר על יחסו הבעייתי לנשים - שקרי

עמרי נחמיאס, שליחנו לוושינגטון, וסוכנויות הידיעות

18.5.2016 / 8:15

איוונקה טראמפ ואשתו של המיליארדר, מילניה, יצאו להגנתו. בתו תקפה את מערכת "הניו יורק טיימס" שפרסם את התחקיר: "הייתה להם תזה מוצקה והם יצרו עובדות שיבססו אותה". אשתו התנגדה להשוואתו להיטלר. סקר ארצי חדש: הפער מול קלינטון מצטמצם

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ: "נשים שעוברות הפלה בלתי חוקית צריכות להיענש", בחודש במרץ)

בתו של המועמד היחיד לראשות המפלגה הרפובליקנית, איוונקה טראמפ, התייחסה הלילה (רביעי) לתחקיר של עיתון "הניו יורק טיימס" שמצביע על יחסו הבעייתי כלפי נשים. איוונקה אמרה בריאיון לרשת CBS כי היא "מוטרדת מהתחקיר בהתבסס על העובדות הידועות לה", והתעקשה כי הטענות המובאות בו אינן נכונות.

עם זאת, איוונקה הביעה שביעות רצון מכך שלדבריה רוב הטענות הופרכו מאז שפורסם המאמר, ומכך שהפרסום נתון לביקורת חריפה. בתו הבכורה של המיליארדר תקפה את מערכת העיתון, ואמרה: "אני חושבת שהם הלכו כה רחוק, הייתה להם תזה מוצקה, והם יצרו עובדות שיבססו אותה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ניצחון זעום לקלינטון בפריימריז בקנטאקי; סנדרס זכה באורגון
דוגמנית שהוזכרה בתחקיר נגד טראמפ: "עיוותו את דבריי"
טראמפ נגד קמרון: לא חושב שיהיו לי יחסים טובים עם בריטניה

דונלד טראמפ וזוכות בתחרויות יופי, שנת 2013. AP
טראמפ וזוכות בתחרויות יופי, שנת 2013/AP

גם אשתו של טראמפ, מילניה, יצאה אמש להגנתו, בריאיון לרשת NBC. היא התייחסה לכך שהקומיקאי לואי סי קיי השווה אותו לאדולף היטלר, הודתה כי אינה מכירה אותו, אך מיהרה לבטל את ההשוואה. "אנחנו יודעים את האמת. הוא אינו היטלר", הבהירה. "הוא רוצה לעזור לאמריקה. הוא רוצה לאחד אנשים. אפילו עם המוסלמים. זה זמני". ואולם, כעבור זמן קצר הוסיפה: "אולי הוא צריך להיות עדין יותר".

דונלד טראמפ ואשתו מילניה טראמפ בתכנית הבוקר today show בניו יורק, 21 באפריל 2016. רויטרס
"הוא לא היטלר". טראמפ ואשתו מילניה מתארחים בתכנית טלוויזיה בניו יורק, בחוד שעבר/רויטרס

בתוך כך, סקר ארצי של רשת NBC שפורסם אמש קובע כי הפער בין טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון הצטמצם, ועומד כעת של שלושה אחוזים בלבד. בשבוע שעבר זכתה קלינטון ל-49 אחוזי תמיכה לעומת 44 של טראמפ, ואילו בסקר החדש זוכה קלינטון ל-48 אחוזי תמיכה אל מול 45 של טראמפ. חשוב להדגיש כי לסקרים ארציים ישנה חשיבות משנית בלבד, בגלל שיטת האלקטורים בארצות הברית, שלפיה ברובן המוחלט של המדינות מי שזוכה לרוב הקולות בכל מדינה בנפרד זוכה בכל הצירים של אותה המדינה, דבר שיכול להיות בעלת השפעה משמעותית על התוצאות, שייקבעו במידה רבה לפי אופן ההצבעה של שבע המדינות המתנדנדות, אשר יכולות להכריע את המרוץ.

מהסקר, שנערך בקרב 14 אלף נשאלים, עולה כי לקלינטון יתרון גדול של 75% בקרב מצביעים שחורים ו-37% בקרב מצביעים היספאנים, בעוד שלטראמפ יתרון של 14% בקרב מצביעים לבנים. עוד קובע הסקר, כי לקלינטון יתרון של 15% בקרב קולות הנשים. עם זאת, בסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר, הפער היה גדול אף יותר ועמד על 19%. טראמפ מחזיק ביתרון של 11% בקרב מצביעים גברים, נתון זהה לסקר הקודם.

המועמד הרפובליקני המיועד גם יכול לשאוב עידוד מנתון נוסף, והוא קולות המצביעים העצמאיים, אלה שלא מזוהים לא עם הרפובליקנים ולא עם הדמוקרטים: 44% מהם אמרו שיצביעו עבורו, לעומת 36% שנקבו בשמה של שרת החוץ לשעבר. על רקע הכתף הקרה שלה זוכה המיליארדר ואיל הנדל"ן מניו יורק מראשי הממסד הרפובליקני, נשאלו אלו שהזדהו כמצביעים רפובליקנים מי מתאים יותר לעמוד בראש המפלגה, והתוצאות היו חד-משמעיות: 58% אמרו כי טראמפ מתאים לעמוד בראש המפלגה, לעומת 39% בלבד שנקבו בשמו של ראש בית הנבחרים, פול ראיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully