וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד קמרון: לא חושב שיהיו לי יחסים טובים עם בריטניה

16.5.2016 / 17:00

המועמד הרפובליקני המסתמן התראיין לרשת טלוויזיה בריטית ובה התייחס לביקורת החריפה שהשמיע ראש הממשלה, שטען כי הערותיו על מוסלמים הן "טיפשיות ומוטעות". "אני לא טיפש, אוקיי?"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דונלד טראמפ, המועמד המסתמן לראשות המפלגה הרפובליקנית, אמר היום (שני) כי הוא לא סבור שיהיו לו יחסים טובים עם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית – זאת אחרי שקמרון כינה את הצעתו של המיליארדר לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית כ"מפלגת, טיפשית ומוטעית".

"נראה שלא הולכים להיות לנו יחסים טובים, אבל מי יודע?", אמר טראמפ בריאיון לרשת הטלוויזיה הבריטית ITV כשנשאל בנושא. "דבר ראשון, אני לא טיפש, אוקיי. אני יכול להגיד לך את זה כבר עכשיו. בדיוק ההיפך. דבר שני, בכל הנוגע לפלגנות: אני לא חושב שאני גורם מפלג. אני גורם מאחד, בשונה מהנשיא עכשיו", טען טראמפ, שהתייחס לברק אובמה.

עוד ידיעות בנושא
קלינטון חשפה: "אם אבחר, בעלי יהיה אחראי על שיפור הכלכלה"
אובמה ממשיך בקרב נגד דונלד טראמפ: "בורות זה לא מגניב"

המועמד הרפובליקני המוביל דונלד טראמפ, ניו יורק, מאי 2016. רויטרס
מדגיש שהוא אינו טיפש. טראמפ בניו יורק, החודש/רויטרס

דוברו של ראש ממשלת בריטניה מסר כי הוא דבק בעמדותיו המקוריות. לדבריו, קמרון יעבוד בשיתוף פעולה עם מי שלא ייבחר לנשיאות ארצות הברית וכי הוא מחויב ליחסים המיוחדים בין שתי המדינות. "ראש הממשלה הביע את עמדתו לגבי הערותיו של דונלד טראמפ בבירור. הוא לא מסכים עמן", הסביר. הוא ממשיך להאמין שאיסור כניסה על מוסלמים לארצות הברית הוא דבר מפלג, טפשי ומוטעה". הדובר סירב להשיב על השאלה את מי יעדיף קמרון לראות מנצח במרוץ בנובמבר, אך אמר כי אין פגישה מתוכננת בינו לבין טראמפ. "אם זה יוצע, אז נשקול זאת", הוסיף.

טראמפ תקף גם את ראש עיריית לונדון החדש סדיק חאן, אחרי שהאחרון התייחס בביטול לדבריו של איש העסקים, שאמר כי יאפשר לו להיכנס לארצות הברית חרף האיסור שאותו הוא רוצה להטיל על מוסלמים ואמר כי הוא בור. "הוא לא מכיר אותי, הוא לא פגש אותי מעולם והוא לא יודע מי אני בכלל. אני חושב שאלו הצהרות חצופות מאוד. בכנות, מסרו לי שאני אזכור את ההצהרות הללו. זאת בורות להגיד את הדברים הללו", אמר.

בריטניה היא בעלת בריתה הקרובה ביותר של ארצות הברית. חברות אמריקניות הן המשקיעות הזרות העיקריות בממלכה ו"היחסים המיוחדים" עם וושינגטון היו אבן היסוד של הדיפלומטיה הבריטית מאז מלחמת העולם השנייה. הערותיו השנויות במחלוקת של טראמפ כלפי מוסלמים, נשים, עתידה של נאט"ו והיחסים עם רוסיה גררו ביקורת מצדן של גרמניה, צרפת ושל מדינות אחרות במערב אירופה. ואולם, לא קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ולא נשיא צרפת פרנסואה הולנד התבטאו בצורה כה חריפה כמו קמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully