וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצמ"רים נורו לישראל, צה"ל תקף בעזה: הכותרות שעשו את סוף השבוע

הירי לא גרם לנפגעים או לנזק, ולאחר כמה שעות הגיב חיל האוויר בתקיפת יעדים ברצועה. תיק עם מסמכים סודיים נגנב מביתו של בכיר במשטרה. השר גבאי גיבה את סגן הרמטכ"ל גולן. אלו האירועים שעשו את סוף השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל, אין נפגעים; צה"ל תקף ברצועה

שתי פצצות מרגמה נורו הלילה (שבת) מרצועת עזה לעבר ישראל ולא גרמו לנפגעים או לנזק. אחת התפוצצה בסמוך לגדר המערכת והשנייה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול. מספר שעות לאחר מכן תקף חיל האוויר יעדים בדרום רצועת עזה.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו היו "תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס". עוד נכתב בהודעה כי צה"ל "רואה בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום".

הפעם האחרונה שנשמעה התרעת "צבע אדום" בעוטף עזה הייתה בחמישי שעבר. לאחר האזעקה, שהייתה גם אז במועצה האזורית אשכול, לא אותרו נפילות בשטח ישראל.

השר גבאי גיבה את סגן הרמטכ"ל: "בישראל יש גזענות שמזכירה את גרמניה"

השר להגנת הסביבה אבי גבאי התייחס היום לסערה סביב נאומו של סגן הרטמכ"ל, אלוף יאיר גולן, שטען בדבריו בטקס יום השואה כי בישראל מתרחשים תהליכים דומים לאלו שאירעו בגרמניה של שנות ה-30. לדבריו, הקצין הבכיר דייק בדבריו.

"לאלוף גולן יש מספיק זכויות ונקודת מבט כדי שנקשיב לדברים ולא נתנפל עליו", אמר במסגרת אירוע שבתרבות בפתח תקווה. "ההתלהמות סביב גולן אינה במקום. צריך לעודד בכירים לומר את האמת שלהם, ולא להיפך".

מדליף "מסמכי פנמה" שובר שתיקה: "פעלתי מטעם עצמי בלבד"

הגורם האנונימי שאחראי להדלפת "מסמכי פנמה" שבר אתמול את השתיקה, במטרה להסביר מה הביא אותו לחשוף 11.5 מיליון מסמכים פנימיים של משרד עורכי הדין "מוסק פונסקה", במה שהוגדר כהדלפת המידע הגדולה ביותר בהיסטוריה, ולשפוך אור על תעשיית מקלטי המס. "אני לא עובד עבור שום ממשלה או סוכנות מודיעין, ומעולם לא עשיתי זאת", הבהיר המדליף, בריאיון לעיתון הגרמני "סודויטש צייטונג". לדבריו, "אני פועל מטעם עצמי בלבד".

הדלפת המסמכים, לטענתו, עוררה "דיון גלובלי חדש ומעודד", בעקבות פרסומם בחודש שעבר ב"סודויטש צייטונג" ובעשרות כלי תקשורת נוספים שהיו שותפים לחקירת המסמכים בשנה האחרונה. "חברות קש לרוב מקושרות להעלמות מס, אך 'מסמכי פנמה' מבהירים מעבר לכל ספק כי למרות שהחברות האלה חוקיות בהגדרתן, נעשה בהן שימוש לבצע מגוון של פשעים חמורים", הבהיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אובמה: "חשוב לקחת ברצינות את טראמפ, זה לא ריאליטי"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אתמול כי "חשוב שניקח ברצינות את הצהרות העבר" של דונלד טראמפ. במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן, הוסיף: "יהיה מספיק זמן לדבר על העמדות שלו. יש לו רקורד ארוך שצריך להיבחן".

"חשוב להדגיש שזו תקופה רצינית וזה תפקיד רציני", הבהיר אובמה. "זו לא תכנית ריאליטי. העם האמריקני צריך לבדוק איפה המועמדים עומדים בנוגע לסוגיות שעל סדר היום. אני מודאג מזה שבדיווחים בחדשות מתחילים להדגיש את האלמנט הקרקסי".

נבחר ראש עירייה מוסלמי ללונדון: "חזון חיובי ויושרה"

בתום ספירת קולות המצביעים בבחירות המקומיות בבריטניה, מסתמן כי סדיק חאן, מועמד מפלגת הלייבור, נבחר לראש עיריית לונדון הבא, והוא זה שיחליף את ראש העירייה היוצא בוריס ג'ונסון. חאן זכה ב-44% מהקולות, ויריבו המרכזי, מועמד המפלגה השמרנית זאק גולדסמית', זכה ב-35% מהקולות.

עם זאת, מכיוון שחאן לא קיבל רוב מוחלט של יותר מ-50%, ועדת הבחירות תבצע ספירה של המועמדים שסומנו בעדיפות שנייה על ידי הבוחרים. אם בשקלול כל הקולות, חאן יעבור את רף ה-50%, הוא ייבחר באופן רשמי לתפקיד. במקרה שאף אחד מהמועמדים לא יקבל רוב, הבחירות ימשיכו לסבב שני.

שני עיתונאים ייאסרו לאחר שחשפו כי משטר ארדואן סיפק נשק למורדים בסוריה

בית משפט באיסטנבול גזר אתמול מאסר של לפחות חמש שנים על שני עיתונאים שהורשעו בהדלפת סודות מדינה. ג'אן דונדר, העורך הראשי של העיתון "ג'ומהורייט" נידון לחמש שנים ועשרה חודשים בכלא. ארדם גול, ראש מערכת העיתון באנקרה, נידון לחמש שנות מאסר. השניים הועמדו לדין אחרי שחשפו כי משטרו של הנשיא, רג'פ טייפ ארדואן, סיפק נשק לקבוצות ג'יהאדיסטיות בסוריה. הם זוכו מאשמת ריגול וניסיון הפיכה.

מוקדם יותר ניצל דונדר מניסיון התנקשות בחייו. אדם חמוש המתין לו מחוץ לבית המשפט באיסטנבול ופתח בירי לעברו עם הגעתו. לפי כלי תקשורת טורקיים, החשוד ירה לפחות שלוש יריות לעבר דונדר, שלא נפגע. עיתונאי אחר שסיקר את המשפט נפגע מהירי ונפצע באורח קל.

תיק עם מסמכים סודיים של מערכת הביטחון נגנב מביתו של בכיר במשטרה

תיק עם מסמכים שבהם סידורי כניסה למתקני מודיעין רגישים של צה"ל, המשטרה ומערכת הביטחון נגנב שלשום מביתו של סגן ראש מערך הסייבר של המשטרה. במשטרה בודקים אם הגנב שפרץ לביתו של הבכיר, שנמצא באזור תל אביב, פעל רק כדי להשיג את התיק עם המסמכים או שמדובר בפריצה אקראית. דיווח על האירוע הועבר על ידי משטרת תל אביב לגורמי הביטחון ולבכירי המשטרה.

לפי הערכה ראשונית, נראה כי הפורץ ידע מה הוא מחפש ובחר לפרוץ לביתו של הבכיר, בדרגת ניצב משנה, כדי לשים את ידו על המידע המסווג.

דוח חדש של הקוורטט על ההתנחלויות צפוי להחריף את הטון נגד ישראל

ארצות הברית תקשיח את עמדותיה לגבי ההתנחלויות בדוח חדש שמטרתו להביא את ישראל לפעול בנושא, בין היתר להרוס מבנים שהוקמו על קרקעות של פלסטינים ולצאת נגד השתלטות עליהן – כך מסרו אמש גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות אי-פי.

הדוח של הקוורטט, שכולל את ארצות הברית, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה, יבקר גם את ההנהגה הפלסטינית שנכשלה בריסון האלימות נגד ישראל. עם זאת, הדיפלומטים שמעורבים בכתיבת הדוח הבהירו כי הוא יתמקד בעלייה בבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

ישראלי זוכה נובל בביקור נדיר בקוריאה הצפונית: להקל על הסנקציות

שלושה זוכי פרס נובל שסיימו היום ביקור בן שבוע בקוריאה הצפונית, וטענו כי יש להקל על הסנקציות שהוטלו על מערכת הבריאות במדינה. בנוסף לכך, אמרו כי החרפת העיצומים שהטיל האו"ם על המדינה, והיעדר גישה חופשית לאינטרנט מקשים על עבודתם של מדענים.

ריצ'רד רוברטס שזכה בפרס נובל בתחום הרפואה, פין קידלנד, שזכה בפרס בתחום הכלכלה, והישראלי אהרון צ'חנובר, שזכה בפרס בתחום הכימיה, אמרו במסיבת עיתונאים בבייג'ינג כי הם מקווים שביקורם יקדם שיתופי פעולה רבים יותר עם המדינה בתחומי החינוך והמדע, למרות הבידוד שבו היא נתונה.

שגריר ונצואלה לאו"ם: ישראל מתכננת פתרון סופי לפלסטינים?

שגריר ונצואלה לאו"ם רפאל רמירז התבטא באופן אנטישמי בנאום שנשא בדיון לא רשמי של מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להגנה לעם הפלסטיני, ואמר: "מה ישראל מתכוונת לעשות עם הפלסטינים? האם הם ייעלמו? האם ישראל מתכוונת לבצע פתרון סופי כמו שעשו נגד היהודים?" – כך נמסר הלילה משגריר ישראל לאו"ם דני דנון.

לפי דנון, ארצות הברית, בריטניה וצרפת גינו את האמירה של רמירז, שהביע התנצלות "בפני בני העם היהודי אם נפגעו מהאמירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully