וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק עם מסמכים סודיים של מערכת הביטחון נגנב מביתו של בכיר במשטרה

7.5.2016 / 15:14

פרסום ראשון: אלמוני פרץ לביתו של סגן ראש מערך הסייבר שבאזור תל אביב וגנב את התיק ובו סידורי כניסה למתקני מודיעין רגישים. במשטרה בודקים אם מדובר בפריצה אקראית או מכוונת כדי להשיג את המידע

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
ההערכה היא כי הפורץ ידע מה הוא מחפש/ראובן קסטרו

תיק עם מסמכים שבהם סידורי כניסה למתקני מודיעין רגישים של צה"ל, המשטרה ומערכת הביטחון נגנב שלשום (חמישי) מביתו של סגן ראש מערך הסייבר של המשטרה. במשטרה בודקים אם הגנב שפרץ לביתו של הבכיר, שנמצא באזור תל אביב, פעל רק כדי להשיג את התיק עם המסמכים או שמדובר בפריצה אקראית. דיווח על האירוע הועבר על ידי משטרת תל אביב לגורמי הביטחון ולבכירי המשטרה.

לפי הערכה ראשונית, נראה כי הפורץ ידע מה הוא מחפש ובחר לפרוץ לביתו של הבכיר, בדרגת ניצב משנה, כדי לשים את ידו על המידע המסווג. כמו כן, מהחקירה הראשונית עולה כי סגן ראש מערך הסייבר החנה את מכונית המשטרה הסמויה שברשותו בחניון הבית, נכנס לביתו והניח את התיק על שולחן המטבח. הפורץ, כך לפי ההערכה, הצליח להוציא את התיק מהבית דרך החלון באמצעות מגרפה ומשם את מפתחות כלי הרכב ומפתחות הבית שהיו בצרור אחד. מיד לאחר מכן, הוא נכנס לבית, לקח ארנק של אחד מהדיירים ונמלט.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חמאס העביר מסרים לישראל: מעוניין להשיב את השקט לרצועת עזה
"גם בגיל 103, בודק אם רצים אחריי": ניצולי השואה המבוגרים ביותר
מגן על יהודים בממלכה, מבקר את ישראל: ראש העיר המוסלמי של לונדון

המשטרה: "התקבלה תלונה ונפתחה חקירה"

חרף העובדה שהגנב נטל את מפתחות כלי הרכב המשטרתי הסמוי, הוא לא גנב אותו. הוא גם לא לקח תכשיטים או חפצים יקרי ערך אחרים, מה שמגביר את החשש במשטרה ובמערכת הביטחון כי מדובר בפריצה ייעודית לביתו של בעל התפקיד. מדובר בקצין שהגיע למשטרה לאחר שירות ממושך ביחידת המודיעין של צה"ל 8200. תפקידו במשטרה הוא אחד הרגישים ביותר במערך המודיעין.

מיד לאחר קבלת התלונה, ולאחר שהתברר כי נגנבו תעודות כניסה ומסמכים ייחודיים, הוקם צוות חקירה מיוחד במשטרת תל אביב בניסיון לגלות מי עומד מאחורי המעשה. במקביל נעשו פעולות להגברת האבטחה בביתו של הבכיר.

מהמשטרה נמסר: "אכן התקבלה תלונה ונפתחה חקירה על פי נהלי המשטרה, אך בשל צנעת הפרט אין בכוונתו להרחיב ולמסור את פרטי נפגע העבירה. תוכן הגניבה הועבר לידיעת כלל הגורמים הרלוונטיים במשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully