וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן על יהודים בממלכה, מבקר את ישראל: ראש העיר המוסלמי של לונדון

הילד "שונא הציונים" שפגש בגדה, המאבטחים באל-אקצא שהעיבו על ביקורו וההגנה על השרה שהתפטרה עקב צוק איתן. סאדיק חאן, המוסלמי הראשון שנבחר לתפקיד, מהלך בין גינוי לאנטישמיות במפלגתו לבין ביקורת קשה על מדיניות ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

"אני רוצה להיות ראש עירייה מוסלמי שמגן על זכויות היהודים", כך אמר סאדיק חאן, ראש העירייה הנבחר של לונדון, במאמר שכתב לאתר החדשות היהודי JewishNews בספטמבר 2015. בריאיון לאתר יהודי אחר באותו החודש הפציר: "תאמינו לי, אני לא קן ליווינגסטון", בהתייחסו לחבר מפלגתו, הלייבור, שאמר השבוע כי היטלר תמך בציונות והושעה משורותיה. ואולם, ביחסו לישראל, שלא כמו יחסו ליהודים שעל לבם התחרה, נראה כי חאן ביקורתי יותר.

ב-2014, בשיאו של "צוק איתן", התפטרה סעידה וארסי, השרה המוסלמית הראשונה בבריטניה, משום שלא יכולה הייתה להשלים עם מדיניות ממשלתה בכל הנוגע לעזה. חאן יצא להגנתה, אף שהיא משתייכת למפלגה היריבה, במאמר שפרסם ב"גרדיאן". "דייוויד קמרון שותק לנוכח פעולותיה של ישראל בעזה שהובילו למוות, סבל וקושי רב. הוא ושריו לא מצליחים למתוח ביקורת על ישראל". חאן ציין כי וארסי עשתה מעשה אמיץ כשיצאה נגד קמרון ומדיניות ממשלתו. "אני מאוד מקווה שראש הממשלה יהרהר בהתפטרותה וכשיחשוב שוב על גישתו למשבר בעזה – ישנה אותה".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אובמה: "חשוב לקחת ברצינות את טראמפ, זה לא ריאליטי"
טורקיה: עיתונאי בכיר ניצל מניסיון התנקשות – ונשלח למאסר
עשרות הרוגים בהפצצת מחנה פליטים בסוריה: "פשע מלחמה"

מועמד הלייבור בבריטניה וראש עיריית לונדון סדיק חאן. רויטרס
אחרי הביקור בישראל אמר שהוא מקווה כי העמים יוכלו לחיות יחד. חאן/רויטרס

שנתיים קודם לכן, ביקר חאן בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית יחד עם משלחת של חברי פרלמנט. הוא נפגש עם שר הביטחון משה יעלון וכן עם ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סאלם פיאד. ברשמים שפרסם לאחר מסעו סיפר על ביקורו המתוח לאל-אקצא. בכניסה למקום הקדוש למוסלמים, עצרו אותו שני אנשי כוחות הביטחון ושאלו אותו אם הוא מוסלמי. "אמירת 'כן' לא הייתה מספיקה עבורם, שכן התבקשתי לצטט פסוק מהקוראן", כתב. הוא סיפר כי עצם השאלה העיב על חווייתו וטען כי מסגדים מעולם לא היו בתי תפילה ל"מוסלמים בלבד".

בהמשך סיפר כי פגש ילד פלסטיני, שהיה אז בגיל של בתו, המתגורר באזור הסמוך לגדר ההפרדה, "החוצה דרך עיירות וערים פלסטיניות, שעליהן משקיפים בתי המתנחלים הישראלים". לדבריו, הילד סיפר לו על התקריות שהוא ומשפחתו חווים, שאותן תיאר כ"התעללות מילולית ופיזית". הילד הצהיר בפניו כי הוא חש שנאה כלפי "הציונים". חאן העיד כי הוא הוכה בהלם לשמוע מישהו כה צעיר משתמש במילה טעונה פוליטית כל כך. חאן חתם את דבריו בתקווה ששני העמים יוכלו לחיות יחד זה לצד זה בשלום. אך ציין כי הוא חושש "שעד שלא תהיה התקדמות לעבר אינטגרציה, תיוותר דרך ארוכה מהשגת שלום ועתיד טוב יותר לישראל ולפלסטין".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מועמד הלייבור בבריטניה וראש עיריית לונדון סדיק חאן. רויטרס
עורך דין לזכויות אדם לשעבר. חאן ואשתו ביום הבחירות/רויטרס

חאן, כמו לונדונים רבים, הוא בנם של מהגרים שעלו לבריטניה מפקיסטן, וכמו יותר ממיליון תושבים בעיר שמונה 8.6 מיליון תושבים – הוא מוסלמי. אתמול (שישי) הוא הפך לראש העירייה המוסלמי הראשון של לונדון. חאן, עורך דין לזכויות אדם לשעבר וחבר מפלגת הלייבור, נמצא כמובן בצד השמאלי של המפה הפוליטית בבריטניה והוא תומך במדיניות הלייבור בכל הקשור לנישואים חד-מיניים, עמדה שגרמה לו לקבל איומים ברצח.

חאן נולד בלונדון בשנות ה-70 לאב נהג אוטובוס ולאם תופרת. יש לו עוד שמונה אחים והם כולם גדלו בדירה בת שלושה חדרי שינה בבניין במתחם דיור ציבורי בדרום לונדון. הוא למד משפטים באוניברסיטה של צפון לונדון ואחרי הלימודים הצטרף כשותף למשרד עורכי דין שמתמחה בזכויות אדם. בשנת 2005 נבחר לפרלמנט מטעם מחוז טוטינג שבו גדל, אז שימש שר הקהילות. חאן נשוי לעורכת הדין סעידה אחמד חאן ולהם שתי בנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully