וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושעה חבר פרלמנט בריטי שאמר כי "היטלר תמך בציונות"

ראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון הושעה אחרי שאמר בריאיון כי היטלר תמך בציונות "לפני שהשתגע ולבסוף הרג שישה מיליון יהודים". עמיתיו במפלגת הלייבור יצאו נגדו ואמרו ש"הוציא שם רע למפלגה"

חבר הפרלמנט הבריטי וראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון, מרץ 2008. AP
"יש לנו זכות לבקר את המשטר האכזרי". ליווינגסטון/AP

מפלגת הלייבור בבריטניה הודיעה היום (חמישי) על השעייתו של חבר המפלגה קן ליווינגסטון לאחר שאמר כי היטלר תמך בציונות. ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, אמר את הדברים כאשר ניסה להגן על חברת פרלמנט אחרת, נאז שאה, שהושעתה אתמול בעקבות הערה שנתפסה כגזענית נגד ישראל. בעקבות דבריו קראו חברים במפלגתו להשעות אותו משום ש"הוציא שם רע למפלגה".

בריאיון ל-BBC אמר ליווינגסטון כי הצורר הנאצי תמך בציונות "לפני שהשתגע ולבסוף הרג שישה מיליון יהודים". כמו כן, הוא אמר כי "מתנהל קמפיין מתוזמר היטב של הלובי הישראלי להשמיץ כל אחד שמותח ביקורת על מדיניות ישראל ולכנות אותו אנטישמי".

עוד בוואלה! NEWS:
הבעל ירה למוות באשתו החולה: "סבלו במשך שנתיים, הוא היה מיואש"
חיפושים אחר ישראלי בן 40 הנעדר זה שבוע בהונגריה
התרעת "צבע אדום" נשמעה באשכול; צה"ל: לא היו נפילות בשטח ישראל

מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, אוקטובר 2015. רויטרס
"ההאשמות באנטישמיות הן חלק מקמפיין נגדו". מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין/רויטרס

הוא עוד אמר כי ההאשמות באנטישמיות הן חלק מקמפיין נגד מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין, וכי הוא מעולם לא שמע חבר כלשהו במפלגה בהתבטאות אנטישמית. "האמת היא שיש לנו הזכות לבקר את המשטר שהוא אחד האכזריים ביותר באופן שבו הוא מתייחס לפלסטינים", הוסיף חבר הפרלמנט.

המועמד לראש עיריית לונדון מטעם מפלגת הלייבור, סדיק קאן, הבהיר בעקבות הדברים כי הוא סבור שיש להרחיק את ליווינגסטון מהמפלגה. "ההתבטאויות שלו מזעזעת ובלתי-נסלחת", אמר קאן. שני חברי הפרלמנט ג'ס פיליפס וג'ון וודקוק קראו להשעייתו: "זה לא יכול להימשך", אמר וודקוק והוסיף כי ככל הנראה ליווינגסטון "מחפש פרסום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פוסט אנטי ישראלי שפרסמה חברת הפרלמנט הבריטי נאז שאה, אפריל 2016. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שבגללו הושעתה נאז שאה/צילום מסך, פייסבוק

רק אתמול הושעתה חברת הפרלמנט שאה, לאחר שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51. היא כתבה את הדברים בפוסט בפייסבוק ב-2014, בטרם נבחרה לכהן כחברת פרלמנט, ובימים האחרונים הפוסט פורסם בכלי תקשורת בבריטניה. מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין ונאז שאה הסכימו יחדיו כי היא תושעה מהמפלגה על ידי המזכירות הכללית", נכתב בהודעת הלייבור בנושא.

לפני ההודעה התנצלה שאה בפני הפרלמנט על הדברים והתפטרה מתפקידה כעוזרתו של חבר הפרלמנט ג'ון מקדונל, היועץ הכלכלי של האופוזיציה. "אנטישמיות היא גזענות", אמרה בפני עמיתיה לבית הנבחרים. "כחברת פרלמנט אעשה כל שביכולתי כדי לבנות את היחסים בין מוסלמים, יהודים ואנשים מאמונות שונות וללא אמונות כלל".

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully