וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פרלמנט בבריטניה הציעה להעביר את ישראל לארה"ב - והושעתה

נאז שאה הושעתה לאחר שהתפרסם בתקשורת פוסט שכתבה ב-2014, ובו תמונה של גבולות ישראל בשטח ארצות הברית תחת הכותרת "הבעיה נפתרה". שאה התנצלה: "הפוסט נכתב במבצע בעזה, כשרגשותיי התגברו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין תירוץ לדבריי". שאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאז שאה, חברת הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51, הושעתה היום (רביעי) מהמפלגה. "מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין ונאז שאה הסכימו יחדיו כי היא תושעה מהמפלגה על ידי המזכירות הכללית", נכתב בהודעת הלייבור בנושא.

על קורבין הוטל לחץ רב להשעות את חברת הפרלמנט, ודייויד קמרון אמר במהלך דיון בפרלמנט בנושא מוקדם יותר היום כי זהו "מצב יוצא דופן", שבו המפלגה לא פיטרה אותה בשל "הערות גזעניות".

עוד כתבות מהעולם:
המחבל הנמלט מפריז הוסגר לצרפת; פרקליטו: "הוא אדיוט קטן"
תיעוד: שוטר הציל אדם מהתאבדות בקפיצה מגשר ברגע האחרון

לא הצליחו להקים קואליציה: ספרד הולכת לבחירות חדשות

פוסט אנטי ישראלי שפרסמה חברת הפרלמנט הבריטי נאז שאה, אפריל 2016. פייסבוק, צילום מסך
"הבעיה נפתרה". הפוסט שפרסמה שאה/צילום מסך, פייסבוק

מדובר בפוסט שכתבה שאה בפייסבוק ב-2014, טרם נבחרה לכהן כחברת פרלמנט, שפורסם בימים האחרונים בכלי תקשורת בבריטניה. היא שיתפה תמונה המראה את מפת ישראל על מפת ארצות הברית תחת הכותרת "פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני – העבירו את ישראל לארצות הברית", והוסיפה: "הבעיה נפתרה".

בפוסט נכתב כי בארצות הברית יש "שטח רב" שיכיל את ישראל כמדינה ה-51 – דבר שיאפשר, לדבריה, לפלסטינים "להמשיך בחייהם ולקבל בחזרה את אדמתם". היא ציינה כי הישראלים יתקבלו בברכה בארצות הברית, ועלויות המעבר שוות לסכום של שלוש שנות סיוע ביטחוני שמעניקה המדינה לישראל. "התכנית תחסוך להם דמי כיס", הוסיפה.

בהצהרה בנושא לאחר פרסום הפוסט בכלי התקשורת הבריטים אמרה: "כתבתי את הפוסטים בשיאו של מבצע בעזה ב-2014, כאשר רגשותיי התגברו. עם זאת, אין זה תירוץ לדבריי ואני מתנצלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לפני ההודעה, שאה התנצלה בפני הפרלמנט על הדברים, והתפטרה מתפקידה כעוזרתו של חבר הפרלמנט ג'ון מקדונל, המשמש כיועץ הכלכלי של האופוזיציה, שאמר כי היא עושה את "הדבר הנכון". "אנטישמיות היא גזענות", אמרה בפני עמיתיה לבית הנבחרים. "כחברת פרלמנט אעשה כל שביכולתי כדי לבנות את היחסים בין מוסלמים, יהודים ואנשים מאמונות שונות וללא אמונות כלל".

מוקדם יותר אמר מנהיג המפלגה קורבין, מבקר ידוע של מדיניות ישראל, כי הוא לא תומך בהשעייתה, אך ציין כי "מה שעשתה שאה היה פוגעני ובלתי-מתקבל על הדעת. שוחחתי איתה בנושא וביררתי את העניין. מדובר בפוסטים היסטוריים שנכתבו לפני שהיא הייתה חברת פרלמנט. היא לא נוקטת בעמדות האלה והיא מסכימה עם כך שהיא טעתה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully