וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הצליחו להקים קואליציה: ספרד הולכת לבחירות חדשות

אחרי כחצי שנה של משא ומתן קואליציוני, המלך הודיע כי לשום מועמד אין סיכוי להרכיב ממשלה חדשה. ואולם, כניסתן של שתי מפלגות חדשות לפרלמנט יקשו להקים קואליציה גם בבחירות שצפויות להתקיים ביוני

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי במסיבת עיתונאים לאחר הבחירות, 21 בדצמבר 2015. רויטרס
לא הצליח להקים קואליציה. ראש הממשלה ראחוי/רויטרס

בחירות חדשות לפרלמנט של ספרד יתקיימו בעוד כחודשיים בעקבות כישלון סבב השיחות האחרונות להקים קואליציה - כך הכריז אתמול (שלישי) המלך פליפה השישי. שום מפלגה לא הצליחה להשיג רוב בבחירות שנערכו בסוף השנה שעברה ושברו את המערכת הדו-מפלגתית המסורתית במדינה. הבחירות החדשות צפויות להתקיים ב-26 ביוני.

מריאנו ראחוי, ראש הממשלה ומנהיג המפלגה השמרנית, נותר בתפקיד בחודשים שחלפו מאז. לאחר סבב שיחות נוספות, המלך הודיע כי אין אפשרות שמועמד אחר יצליח להרכיב ממשלה חדשה, מה שיוביל לבחירות החדשות. "הוד מעלתו קבע כי אין לשום מועמד אין את התמיכה הנדרשת", המסר בהצהרה מטעם הארמון.

שתי מפלגות חדשות - "פודמוס" מהשמאל ו"סיודדנוס" מהמרכז - ניצלו את המיאוס בציבור משתי המפלגתות המסורתיות - השמרנית והסוציאליסטית - וזכו בקולות רבים. ואולם, אף לא אחת מהן להקים קואליציה והמערכת הפוליטית בספרד נותרה משותקת. מנגד, רבים תוהים אם בחירות חדשות יצליחו לשבור את המבוי הסתום שאליו נקלעה המדינה שבה מעולם לא הוקמה ממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully