וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שהשקט יחזור מהר": צה"ל תקף ברצועה בתגובה לירי פצמ"רים

שתי פצצות מרגמה התפוצצו בלילה באזור מועצת אשכול. לא היו נפגעים. חיל האוויר תקף "תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס" בדרום רצועת עזה. תושבים בעוטף חוששים מזליגת הירי ליישובים

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(תושבי עוטף עזה, השבוע: "לא מתרגשים")

שתי פצצות מרגמה נורו הלילה (שבת) מרצועת עזה לעבר ישראל ולא גרמו לנפגעים או לנזק. אחת התפוצצה בסמוך לגדר המערכת והשנייה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול. כמה שעות לאחר מכן תקף חיל האוויר יעדים בדרום רצועת עזה.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו היו "תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס". עוד נכתב בהודעה כי צה"ל "רואה בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום".

"אנחנו מקווים שהשקט יחזור מהר לעוטף עזה", אמר הבוקר קובי המתגורר באזור. "נכון שכרגע הירי הוא לעבר כוחות צה"ל שעובדים על הגדר ולא לעבר היישובים בעוטף עזה אבל ישנו חשש גדול בקרב התושבים שהירי יזלוג גם לעבר היישובים. גילוי המנהרות על ידי צה"ל מצד אחד מרגיע כי הצבא עובד נון-סטופ כדי לחשוף אותן ומצליח ומאידך אם גילינו שתי מנהרות בתקופה קצרה, מה זה אומר על הכמות שישנה?", תהה.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS: ישראל הסיגה כוחותיה משטח הרצועה
המדרון החלקלק שעלול לדרדר את ישראל וחמאס למלחמה
זיהה נקודת תורפה: חמאס מחטיא במכוון – ומנסה לקבל הקלות מישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגזות ברפיח, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעם האחרונה שנשמעה התרעת "צבע אדום" בעוטף עזה הייתה בחמישי שעבר. במקרה זה, לאחר האזעקה, שנשמעה גם אז במועצה האזורית אשכול, לא אותרו נפילות בשטח ישראל.

על אף המתיחות בעוטף עזה בשבוע האחרון, על רקע פעילות כוחות צה"ל לחשיפת מנהרות, לא נשמעו התרעות "צבע אדום" ביישובים. עם זאת, אתמול נורו שלוש פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל בסמוך לגדר. לא היו נפגעים. בתגובה ביצע צה"ל ירי ארטילרי לעבר דרום רצועת עזה.

שלשום מסרו מקורות ברצועת עזה לוואלה! NEWS כי צה"ל הסיג את כוחותיו מתוך שטחי הרצועה, במקומות שבהם טענו כי פעל מעבר לגבול שהוסכם לאחר מבצע "צוק איתן". עוד דווח כי הפעולות הישראליות לאיתור המנהרות נמשכות, אולם מצדו הישראלי של הגבול לעת עתה.

בנוסף, מקורות מצריים דיווחו לוואלה! NEWS כי במהלך השבוע האחרון העבירה קהיר מסרים בין ישראל לחמאס, במטרה למנוע הידרדרות בשטח. הם הדגישו כי הפעולה הישראלית נועדה לאתר את המנהרות בלבד, ולכשתסתיים הפעילות הצבאית הנקודתית, ייסוג צה"ל בחזרה. לפיכך, לדברי המקורות, הבינו בחמאס שאין פני ישראל לעימות נרחב יותר.

(עדכון ראשון: 1:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully