וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש של הקוורטט על ההתנחלויות צפוי להחריף את הטון נגד ישראל

7.5.2016 / 15:08

דוח של ארצות הברית, האו"ם, רוסיה והאיחוד האירופי מבקר את העלייה בבנייה בהתנחלויות, את בניית המאחזים ואת ההשתלטות על קרקעות של פלסטינים. גורם דיפלומטי טען כי הדוח צפוי "להיות מאוזן" ולגנות גם את הפיגועים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(מזכ"ל האו"ם: "הפיגועים - תגובה טבעית לטרור"; נתניהו: "נותן רוח גבית לטרור", בחודש ינואר)

ארצות הברית תקשיח את עמדותיה לגבי ההתנחלויות בדוח חדש שמטרתו להביא את ישראל לפעול בנושא, בין היתר להרוס מבנים שהוקמו על קרקעות של פלסטינים ולצאת נגד השתלטות עליהן – כך מסרו אמש (שישי) גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות אי-פי. הדוח של הקוורטט, שכולל את ארצות הברית, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה, יבקר גם את ההנהגה הפלסטינית שנכשלה בריסון האלימות נגד ישראל. עם זאת, הדיפלומטים שמעורבים בכתיבת הדוח הבהירו כי הוא יתמקד בעלייה בבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

ארצות הברית אישרה כי המילים הקשות שנאמרו בדוח משקפות שינוי קל בגישה כלפי ההתנחלויות. השפה בדוחות הקוורטט שפרסמה וושינגטון עד כה הייתה זהירה, אך הדיפלומטים ששוחחו עם אי-פי, שלושה מהם אמריקנים, טענו כי הדוח הזה קרוב יותר בעמדותיו לאלה של שלוש החברות האחרות ברביעייה, שמדגישות את חלקה של ישראל במבוי הסתום שאליו נקלע הסכסוך הישראל-פלסטיני. עם זאת, אחד מהדיפלומטים טען כי הדוח "יהיה מאוזן".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חמאס העביר מסרים לישראל: מעוניין להשיב את השקט לרצועת עזה
מגן על יהודים בממלכה, מבקר את ישראל: ראש העיר המוסלמי של לונדון
חלוץ נגד דוח המבקר על "צוק איתן": "מלחמה לא מתנהלת במיזוג אוויר"

הבנייה בהתנחלות ברוכין, תיעוד שלום עכשיו. שלום עכשיו, ספק 500
תיעוד הבנייה בהתנחלות ברוכין, חודש פברואר/ספק 500, שלום עכשיו

פרסום הדוח, ככל הנראה בסוף החודש או בחודש הבא, צפוי לעורר כעס רב בישראל, אך גם הפלסטינים ככל הנראה לא יהיו מרוצים ממנו לחלוטין. על אף שחברות הקוורטט אימצו חלק מהעמדות של הפלסטינים, הם עשויים להתלונן על כך שאינו חריף יותר. הדוח צפוי להיות סמלי ולא לדרוש נקיטת פעולות מאף אחד מהצדדים. לפי הדיפלומטים, הוא ככל הנראה ייחשף באו"ם ויקבל את תמיכתה של מועצת הביטחון.

הדיפלומטים אף מסרו כי מחברי הדוח מתכננים להתייחס למכשולים בהסכם שתי המדינות. כמו כן, ברצונם להציע מתווה להנעה מחדש של תהליך השלום. אחד מהם הוסיף כי הדוח יתרה בפני ישראל כי אי אפשר להתעלם מחריגות הבנייה שלה. לפי הגורמים, המסמך צפוי לבקר גם את ההכשר שמקבלים מאחזים שבהתחלה נבנו כלא חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully