וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע באיסטנבול ומטוס נוסעים רוסי התרסק | כותרות השבת

ישראלים נפגעו בפיצוץ בלב העיר הטורקית, 60 בני אדם נספו בהתרסקות מטוס בדרום רוסיה והמחבל הנמלט בפריז נלכד בפשיטה מיוחדת בבריסל. אלו הכותרות שעשו את סוף השבוע

טורקיה: ארבעה הרוגים ו-36 פצועים בפיגוע התאבדות בלב איסטנבול

ארבעה בני אדם נהרגו ו-36 נוספים נפצעו היום (שבת) בפיגוע התאבדות באיסטנבול שבטורקיה. מחבל התפוצץ בשעות הצהריים בשדרות איסטיקלל באזור תיירותי במרכז העיר ופצע עשרות, בהם קבוצת ישראלים שמנתה 14 איש וטיילה במקום. הם פונו לארבעה בתי חולים בעיר. משרד החוץ מקיים הערכת מצב ויפרסם הודעה לתקשורת בשעות אחר הצהריים.

לפי משרד הבריאות הטורקי, שבעה מתוך הפצועים במצב קשה. 12 מהפצועים הם אזרחים זרים. עדי ראייה סיפרו כי מסוק משטרתי חג מעל אזור הפיצוץ וכי אנשים רבים נראו נמלטים מהמקום.

פצועה ישראלית מהפיגוע בטורקיה משחזרת: "המחבל פשוט התפוצץ עלינו"

"היינו חבורה של ישראלים בסיור והמחבל פשוט התפוצץ עלינו" - כך סיפרה היום לוואלה! NEWS, נעמה פלד, שנכחה בזירת הפיגוע באיסטנבול שבטורקיה. פלד היא הבעלים של חברת "בייגלה" שערכה סיור קולינרי לישראלים במרכז התיירותי בעיר. במהלך הסיור, התפוצץ מחבל מתאבד בסמוך לקבוצה וגרם למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של יותר מ-30, בהם שישה ישראלים. כמה ישראלים מוגדרים מנותקי קשר.

קבוצת הישראלים שבה הייתה פלד מנתה 14 בני אדם. "זה קרה בטקסים בשעה 11:00 ומשהו, היינו בטיול קולינרי ואז התפוצץ עלינו מחבל. אני ראיתי אותו", היא המשיכה ממיטתה בבית החולים. "אני נכנסת כרגע לחדר ניתוח, אני הפצועה הכי קל". לאחר זמן קצר היא החלה לבכות והתקשתה להמשיך לספר: "אני מצטערת אני לא יכולה לדבר", התנצלה.

כדור אש ברחוב תיירותי הומה אדם: תיעוד הפיגוע בלב איסטנבול

חמישה בני אדם נהרגו היום (שבת) בפיגוע התאבדות שאירע באיסטנבול שבטורקיה, וביניהם גם המחבל. בשני סרטונים שמתעדים את רגעי הפיגוע, נראה האזור התיירותי שבמרכז העיר הומה אדם. בסרטון אחד, נראים עוברי האורח במרכז הולכים בשלווה כשלפתע מרעיד את האזור פיצוץ עז המלווה באש. לאחר הפיצוץ, אנשים החלו להימלט לכל עבר. בסרטון נוסף נראה אדם החשוד כמחבל מסתובב בצורה חשודה ובחוסר שקט. לאחר זמן קצר אירע הפיצוץ והאנשים, שהיו במרחק נגיעה מאותו חשוד, נופלים ונפגעים מעוצמת ההדף.

בפיצוע נפצעו עוד יותר מ-30, בהם גם שישה ישראלים. הפצועים פונו לבתי החולים לקבלת טיפול רפואי. עדי ראייה סיפרו כי מסוק משטרתי חג מעל אזור הפיצוץ וכי אנשים רבים נמלטו מהמקום.

המחבל הנמלט מפריז נתפס בפשיטה משטרתית בבלגיה

משטרת בלגיה ערכה אמש מבצע נרחב בפרבר מולנבק בבירה בריסל, במהלכו נתפס ונפצע סלאח עבד א-סלאם, אחד המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר והצליח להימלט. על פי התקשורת הבלגית, עבד א-סלאם נפצע ברגלו במהלך מרדף ברחובות הפרבר. זמן קצר לאחר תפיסתו, אישרה משטרת צרפת את המידע, ושר המשפטים הבלגי קון גינס הודיע: "הוא בידינו". כמו כן, דווח כי ארבעה חשודים נוספים נעצרו במהלך המבצע, שכלל חילופי אש ברחובות הפרבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

רוסיה: 62 בני אדם נספו בהתרסקות מטוס נוסעים שהמריא מדובאי

62 בני אדם נספו הלילה בהתרסקות מטוס בואינג 737 של חברת FlyDubai בעיר רוסטוב על הדון שבדרום-מזרח רוסיה - כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בין ההרוגים, 55 נוסעים, מתוכם שלושה אזרחים זרים, ושבעה אנשי צוות. לפי שעה נבדק אם הגורם לתאונה הוא כשל טכני או תנאי מזג אוויר קשים.

על פי מקור במרכז שירותי החירום בדרום רוסיה ששוחח עם סוכנות הידיעות "אינטרפקס", המטוס התרסק במרחק של בין 50 למאה מטרים משמאל למסלול הנחיתה בשדה התעופה, לאחר שניסה לנחות ונכשל. "מבדיקה ראשונית עולה כי הסיבה לאירוע היא הראות הלקויה ששררה באזור", הוסיף המקור.

פיגוע דקירה בחברון: שוטר מג"ב כבן 20 נפצע קל, המחבל חוסל

שוטר מג"ב כבן 20 נדקר הבוקר בסמוך למערת המכפלה שבחברון ונפצע באורח קל בפניו. פלסטיני הגיע בסמוך לעמדת בית מרקחת והשוטרים שהיו במקום ביקשו לבדוק אותו. המחבל הציג תעודה מזהה ולפתע שלף סכין ודקר את אחד השוטרים. השוטר הדף אותו וכשניסה לדקור פעם נוספת ירו לעברו השוטרים. מותו של המחבל, תושב חברון בן 17, נקבע במקום. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לשוטר הפצוע טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים.

הסכם היסטורי: טורקיה תסייע לאיחוד האירופי בעצירת גל הפליטים

האיחוד האירופי וטורקיה הגיעו אתמול להסכם שנועד לעצור את גל הפליטים הבלתי פוסק המגיע לאירופה בשנה האחרונה. על פי דיווחים, האיחוד יעביר לאנקרה סיוע כספי שיסתכם ביותר משישה מיליארד אירו ויאפשר לאזרחי טורקיה להיכנס למדינות הגוש ללא אשרות שהייה. בתמורה לכך, הסכימה טורקיה להשאיר בשטחה פליטים רבים ואף לקלוט מהגרים שיישלחו בחזרה אליה ממדינות מערב אירופה.

תנאי ההסכם גובשו בשבועות האחרונים וההסכמה עליו הגיעה לאחר סבב שיחות בין נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, וראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, שהגיע למשרדי האיחוד בבריסל לצורך הצגת דרישות ארצו. העסקה צפויה להיכנס לתוקפה ב-20 במרץ, ובכירים מטורקיה מסרו כי החזרת פליטים מהאיחוד לטורקיה תחל ב-4 באפריל.

"נצא מהאיחוד": הימין בבריטניה זועם על הסכם הפליטים של האיחוד וטורקיה

"היום אני סמוך ובטוח יותר מתמיד, שאם טורקיה תצטרף לאיחוד האירופי – בריטניה תצא ממנו", כך אמר אתמול נייג'ל פרג', מנהיג "מפלגת העצמאות" (UKIP), בבריטניה. זאת, בתגובה להסכם שנחתם היום בין האיחוד האירופי לבין בריטניה, שמטרתו לעצור את זרם הפליטים שמבקש להגיע לאירופה.

תגובת המפלגה, שמתנגדת לחברות בריטניה באיחוד, אינה היחידה שמתחה ביקורת על ההסכם. קייט אלן מהארגון אמנסטי אמרה כי "זה בהחלט מביש לראות מנהיגים מתעלמים את החובות המשפטיות שלהם". בדבריה, רמזה אלן לקשיים החוקתיים שטומן בחובו ההסכם.

לבני: רדיפת שוברים שתיקה נועדה להסיט השיח מהמצב הביטחוני

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) השתתפה היום באירוע "שבתרבות" בגבעת שמואל והתייחסה לפעילות הארגון "שוברים שתיקה". לדבריה, היא אינה מסכימה עם פעילות הארגון אך מסרבת לקחת חלק ביציאה נגדו. "השקפת עולמי שונה משלהם, אבל אני לא הולכת להצטרף למדורת השבט של הפוליטקאים, שצולים אותם על האש בשביל רווח פוליטי", אמרה והוסיפה: "הרדיפה הזו נועדה להסיט את דעת הקהל מהמצב הנוכחי, שבו היו יותר מ-200 פיגועים, ולממשלה אין פתרון באופק".

עוד היא הוסיפה כי "בעיניי צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי ואני פועלת בעולם כדי להוכיח זאת. עשיתי זאת השבוע באירופה". לדבריה, "אם שוברים שתיקה עברו על החוק – אז שייחקרו
ויענשו".

שלושה פצועים, בהם שניים באורח קשה, בשתי קטטות הלילה באשדוד

שלושה בני אדם נפצעו הלילה באורח קשה וקל בשתי קטטות שונות באשדוד. באחד האירועים נפצע צעיר בן 18 באורח קשה מדקירה בקטטה ברחוב צה"ל באשדוד, בסמוך לקניון "סי מול" בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים קפלן שברחובות, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, והוא מורדם ומונשם.

מוקדם יותר נפצעו שני גברים כבני 40 באורח קשה וקל מדקירות בקטטה שבה היו מעורבים ברחוב דוד המלך בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים קפלן ברחובות. המשטרה פתחה בחקירת שני המקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully