וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא בידינו": המחבל הנמלט מפריז נתפס בפשיטה משטרתית בבלגיה

המשטרה פתחה במבצע נרחב בפרבר מולנבק שבבריסל שבמהלכה נורה ונתפס המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם, שלקח חלק במתקפה שגבתה את חייהם של 130 בני אדם ב-13 בנובמבר. א-סלאם הצליח להימלט השבוע מכוחות הביטחון. על פי דיווחים, במהלך הפשיטה נשמעו פיצוצים באזור

רויטרס

(דגל דאעש נמצא לצד גופת החשוד בטרור שחוסל, השבוע)

- המחבל סאלח עבד א-סלאם נפצע ברגלו ונתפס במהלך מבצע נרחב של המשטרה הבלגית בפרבר מולנבק שבבריסל.
- במהלך הפשיטה התפתחו חילופי ירי ועל פי התקשורת המקומית, נשמעו שני פיצוצים.
- שני חשודים נוספים נעצרו.
- מוקדם יותר נודע כי טביעות אצבעותיו של א-סלאם נמצאו בדירה שעליה פשטו הכוחות השבוע, אז הצליח להימלט.


משטרת בלגיה פתחה אמש (שישי) במבצע נרחב בפרבר מולנבק בבירה בריסל, במהלכו נתפס ונפצע סלאח עבד א-סלאם, אחד המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר והצליח להימלט. על פי התקשורת הבלגית, עבד א-סלאם נפצע ברגלו במהלך מרדף ברחובות הפרבר. כמו כן, דווח כי שני פיצוצים נשמעו באזור. זמן קצר לאחר תפיסתו, אישרה משטרת צרפת את המידע, ושר המשפטים הבלגי קון גינס הודיע: "הוא בידינו". כמו כן, דווח כי ארבעה חשודים נוספים נעצרו במהלך המבצע, שכלל חילופי אש ברחובות הפרבר.

עם ההודעה על הפשיטה במולנבק עזב ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, את הוועידה המתקיימת בין האיחוד האירופי וטורקיה בנושא עסקת הפליטים בבריסל. נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי מטרתו של המבצע הוא תפיסת פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) שהיו מעורבים בטבח. המשטרה הבלגית ביקשה מהציבור שלא לפרסם תמונות של המבצע, שהוגדר כפשיטה ללוחמה בטרור.

מוקדם יותר מסרו גורמים רשמיים במדינה כי טביעות אצבעותיו של עבד א-סלאם, שאחיו איברהים היה אחד המחבלים המתאבדים במתקפה בפריז, נמצאו בדירה שעליה פשטו כוחות בפרבר הדרומי פורסט ביום שלישי האחרון. על פי הערכות, הוא הצליח להימלט זמן קצר לפני שהגיעו הכוחות.

לקריאה נוספת:
"דגל דאעש נמצא בדירת חשוד בטרור שחוסל": המצוד בבריסל נמשך
"דאעש-ליקס": מידע על המחבלים מפריז נמצא במסמכים שהודלפו
לאחר חודשיים: נחשפה זהות המחבל מפריז שפוצץ עצמו בפשיטה המשטרתית

מעצר המחבל סאלח עבד א-סלאם, שהיה מעורב מתקפת הטרור בפריז, בפשיטה בפרבר מולנבק בבריסל. 18 במרץ 2016.. טוויטר, צילום מסך
תפיסתו של עבד א-סלאם במולנבק, אמש/צילום מסך, טוויטר

עבד א-סלאם בן ה-26 הוא אזרח צרפת, ועל פי הערכות בבלגיה, התגורר בעת האחרונה במולנבק. מחומרי החקירה של האירועים בצרפת עולה כי תפקידו בחוליית הטרור היה בעיקרו לוגיסטי. אחיו, איברהים, נשא חגורת נפץ והתפוצץ בסמוך לבר "לה קומטואר וולטייר" ברובע ה-11 של פריז.

כלי תקשורת בבלגיה דיווחו בנוסף כי החשוד שנמלט בפעולה המשטרתית הוא סופיאן כייל, שהיה עוזרו של האזרח האלג'יראי מוחמד בלקעיד שנהרג במהלך הפשיטה המשטרתית בבריסל ביום שלישי. בלקעיד היה ככל הנראה חלק מחוליית הטרור של דאעש שביצעה את מתקפת הטרור. זהויותיהם של שלושת החשודים הנותרים טרם פורסמה.

במהלך הפשיטה, הודיע ראש עיריית מולנבק, פרנסואה שפמן, על הפעלת "תכנית חירום" בפרבר. במסגרת התכנית, תושבים שאין ביכולתם לשוב לבתיהם עקב הפעילות המשטרתית במקום הוזמנו להגיע לבניין העירייה. עם זאת, אמר שפמן כי התכנית הופעלה רק כאמצעי זהירות, למקרה שהמבצע יימשך עד לשעות הלילה.

פשיטה של משטרת בלגיה במולנבק שבבריסל במהלכה נתפס המחבל הנמלט סאלח עבד א-סלאם. 18 במרץ 2016. רויטרס
עבד א-סלאם נפצע ברגלו במהלך מרדף - ונתפס. מולנבק, אמש/רויטרס

במהלך המבצע ביום שלישי האחרון בפרבר פורסט פתחו חמושים בירי לעבר כוחות הביטחון. ארבעה שוטרים נפצעו, אחד מהם באורח קשה, בשני סבבים של חילופי אש עם החמושים. בלקעיד, שנורה למוות במהלך הפשיטה, נשא נשק אוטומטי מסוג קלצ'ניקוב וכיוון אותו לעבר כוחות הביטחון. הוא נוטרל אחרי שזוהה על ידי מסוק משטרתי.

המבצע נערך בשיתוף עם המשטרה הצרפתית, בדומה למבצעים הנוספים הקשורים לחקירת המתקפה בפריז. מעצרים של חשודים במעורבות במתקפה מתבצעים באופן שגרתי בחודשים האחרונים.

(עדכון ראשון: 18:30)

שוטרים במבצע משטרתי במולנבק בבריסל, בלגיה, שבו נתפס המחבל סאלח עבד א-סלאם. 18 במרץ 2016. רויטרס
מולנבק, אמש/רויטרס
מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
מולנבק, אמש/רויטרס
מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
מולנבק, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully