וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דגל דאעש נמצא בדירת חשוד בטרור שחוסל": המצוד בבריסל נמשך

משטרת בלגיה מחפשת אחרי שני חשודים נוספים במעורבות בפיגועים בפריז, שנמלטו מהדירה שעליה פשטו אתמול ושבה נורה למוות אזרח אלג'יריה, ששהה במדינה שלא כחוק. ראש הממשלה: "האיום נותר בעינו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משטרת בלגיה המשיכה היום (רביעי) במצוד אחרי שני חשודים במעורבות במתקפת הטרור בפריז זה היום השני ברציפות. במבצע שהתנהל אתמול בפרברי הבירה בריסל נורה למוות אדם חמוש ברובה קלצ'ניקוב וארבעה שוטרים נפצעו במהלך חילופי האש. מאז, נותרה העיר בכוננות גבוהה כשכוחות הביטחון סורקים אחרי חשודים נוספים שייתכן שנמלטו מהאזור אתמול.

התביעה במדינה מסר כי החשוד שנורה למוות הוא אזרח מוחמד בלקאיד, אזרח אלג'יריה שחוסל בידי צלפים בזמן שניסה לירות לעבר השוטרים מהדירה שבה התבצעה הפשיטה אתמול. עוד נמסר מהתביעה כי במקום אותר דגל של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וכן ספרות אסלאמית קיצונית ותחמושת. בלקאיד בן ה-26 שהה במדינה שלא כחוק ולא היה מוכר לרשויות, פרט למעורבותו במקרה שוד.

לקריאה נוספת בנושא
בלגיה: 4 שוטרים נפצעו מירי במבצע בבריסל נגד חשודים במתקפת הטרור בפריז
לאחר חודשיים: נחשפה זהות המחבל מפריז שפוצץ עצמו בפשיטה המשטרתית
טביעות אצבע של המחבל הנמלט מפריז אותרו בדירה בבריסל

דירה בבריסל שעליה פשטה משטרת בלגיה בחיפוש אחרי חשודים במעורבות בטרור, 16 במרץ 2016. רויטרס
הדירה בבריסל שעליה פשטה אתמול משטרת בלגיה/רויטרס

בפעילות אמש השתתפו גם כוחות ממשטרת צרפת, שטרם הצליחה ללכוד את סלאח עבד סלאם, אחד המחבלים שהשתתפו בפיגועי 13 בנובמבר בפריז, שגבו את חייהם של 130 בני אדם. עם זאת, גורמים בצרפת הבהירו כי הוא לא היה יעד המבצע שהתרחש בפרבר הדרומי פורה.

ראש הממשלה שארל מישל כינס היום את ראשי מערכת הביטחון והמודיעין לישיבת חירום במסגרת מועצת הביטחון הלאומית. "האיום נותר בעינו", אמר ראש הממשלה, שהוסיף כי בלגיה תבחן את רמת הכוננות ותשקול צעדים נוספים במהלך היום. בריסל, שם נמצאים מטות האיחוד האירופי ונאט"ו, הייתה בעוצר לאחר מתקפת הטרור בפריז, מחשש לאירועים דומים בעיר. רבים מהמעורבים בפיגועים הקטלניים חיו ותכננו את המתקפה בבריסל, שבה מסיירים מאז כמעט באופן קבוע חיילים ושוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות ממשטרת בלגיה בסריקות אחרי חשודים בטרור בפרבר של הבירה בריסל, 15 במרץ 2016. AP
בלגיה נותרה בכוננות גבוהה. שוטרים במהלך הפעילות בבריסל, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully