וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריסל: 4 שוטרים נפצעו מירי במבצע נגד חשודים במתקפת הטרור בפריז

פשיטה של כוחות צרפתיים ובלגיים על דירה בפרבר דרומי של הבירה, במסגרת חקירת פיגועי הטרור בפריז, הסתבכה כשחשודים בטרור ירו לעבר שוטרים ופצעו אחד מהם באורח קשה. בתום כשלוש שעות פרצה המשטרה לדירה שבה התבצרו החשודים וירתה למוות באחד מהם. שניים טרם נתפסו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חמושים פתחו היום (שלישי) בירי במהלך מבצע משטרתי בפרבר פורסט בדרום בריסל, ככל הנראה כחלק ממבצע מעצר חשודים בטרור, במסגרת חקירת מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר. ארבעה שוטרים נפצעו, אחד מהם באורח קשה, בשני סבבים של חילופי אש עם החמושים. תחילה דווח כי שני החשודים נמלטו מהדירה שעליה פשטו הכוחות דרך הגג, אך מאוחר יותר דווח כי אחד או יותר מהם מתבצרים בדירה.

כשלוש שעות לאחר מכן, דיווחו כלי תקשורת בבלגיה כי אחד החשודים נורה למוות על ידי כוחות הביטחון. על פי הדיווחים, החשוד נשא נשק אוטומטי. הוא נוטרל אחרי שזוהה על ידי מסוק משטרתי. שני חשודים אחרים טרם נתפסו. מיד לאחר שהשוטרים פרצו לדירה נשמעו קולות ירי ופיצוצים. בתמונות ששודרו מהזירה נראו כבאיות מגיעות למקום. לפי העיתון הבלגי "לה ליברה", החמושים ירו גם לעבר כלבי משטרה וטרם נתפסו.

המבצע נערך בשיתוף עם המשטרה הצרפתית, בדומה למבצעים הנוספים הקשורים לחקירת המתקפה בפריז. מעצרים של חשודים במעורבות במתקפה מתבצעים באופן שגרתי בחודשים האחרונים. בעקבות אירועי הירי אמר ראש הממשלה הבלגי שארל מישל כי ייתכן שיכנס את מועצת הביטחון של המדינה, בעוד משרד הפנים מפקח על המצב.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר חודשיים: נחשפה זהות המחבל מפריז שפוצץ עצמו בפשיטה המשטרתית
טביעות אצבע של המחבל הנמלט מפריז אותרו בדירה בבריסל
"סיום עצוב לשנה": חגיגות הסילבסטר בבריסל בוטלו מחשש לטרור

ירי בבריסל, בלגיה. 15 במרץ 2016. רויטרס
מרבית המחבלים מפריז הגיעו מבריסל. שוטרים בפרבר פורסט, היום/רויטרס

כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור והטילו עליו סגר, במסגרת החיפושים אחר שני החשודים. צלפים הוצבו על גג בניין "אאודי" שבזירה. "יש ירי ללא הרף", סיפרה בתחילת האירוע תושבת המקום לרשת RTL. "אנחנו חוששים מכדורים תועים, זה לא מפסיק. אנחנו לא מבינים מה קורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ראש הממשלה כינס הערב מסיבת עיתונאים בעקבות אירועי היום. הוא אמר כי המבצע המשטרתי עדיין לא הסתיים וסירב להוסיף פרטים נוספים. במסיבת העיתונאים השתתפו גם שר המשפטים ושר הפנים של בלגיה. לדבריהם, המשטרה לא ציפתה לתוצאות משמעותיות מהמבצע. הם הוסיפו כי השוטרים הצרפתים נכחו במקום במקרה.

שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב, המבקר בחוף השנהב בעקבות הפיגוע שאירע שם שלשום, אמר כי שוטרים צרפתים מסייעים למקביליהם הבלגיים במבצע. "מדובר בפשיטה. צוות הכולל שוטרים בלגים וצרפתים נתקל באש חיה - ירי מכלי נשק כבדים", אמר במסיבת עיתונאים במדינה האפריקנית.

זה זמן רב שהמשטרה הבלגית מנסה לצוד את סאלח עבד אל-סלאם, החשוד המרכזי במתקפת הטרור שאירעה בפריז לפני חמישה חודשים, ובה נהרגו 130 בני אדם. אולם מקור במשטרה הצרפתית מסר כי עבד אל-סלאם אינו מעורב בתקרית זו. לפני כחודשיים הודיעה בלגיה כי כוחות הביטחון בבלגיה איתרו חומרי נפץ, חגורות נפץ וכן טביעות אצבעות של עבד אל-סלאם בדירה בבריסל.

ירי בבריסל, בלגיה. 15 במרץ 2016. רויטרס
"יש ירי ללא הרף", סיפרה תושבת המקום לרשת RTL. בריסל, היום/רויטרס

לפני כחודש, המשטרה הבלגית פשטה על כמה בתים בבריסל ועצרה עשרה חשודים בהפעלת רשת לגיוס פעילים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). התובע הפדרלי במדינה אמר כי "החקירה שלנו העלתה כי כמה בני אדם נסעו לסוריה כדי להצטרף לדאעש". הוא הוסיף כי בפשיטת נתפסו גם מחשבים וטלפונים סלולריים.

כמה שבועות לפני כן, המשטרה עצרה שני חשודים במעורבות במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר. החשודים, יליד בלגיה בן 30 ויליד מרוקו בן 35, נעצרו בפרבר מולנבק של הבירה בריסל. "בדיון בבית המשפט ייקבע בהמשך האם להאריך את מעצרם", נמסר ממשרד התובע.

מרבית חברי החוליות שביצעו את שורת הפיגועים בפריז הם אזרחי בלגיה שהתגוררו במולנבק. מאז המתקפה בפריז, פועלות הרשויות בבלגיה ובצרפת לאיתור גורמים הקשורים להם ועשויים לפעול במסגרת תאים נוספים של דאעש או של ארגונים אסלאמיסטיים נוספים.

(עדכון ראשון: 17:00)

ירי בבריסל, בלגיה. 15 במרץ 2016. רויטרס
שוטרים צרפתים משתתפים גם הם במבצע. בריסל, היום/רויטרס
ירי בבריסל, בלגיה. 15 במרץ 2016. רויטרס
החמושים ירו גם לעבר כלבי משטרה. הפשיטה בבריסל, היום/רויטרס
שוטר בזירת הירי בבריסל, בלגיה. 15 במרץ 2016. רויטרס
אחד החמושים נורה למוות. צלף על הגג, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully