וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיום עצוב לשנה": חגיגות הסילבסטר בבריסל בוטלו מחשש לטרור

ראש עיריית בריסל הכריז לאחר קבלת דוח מודיעיני כי "האופי ההמוני של החגיגות" לא יאפשר אבטחה מתאימה. הזיקוקים המסורתיים לא יאירו מחר את שמי הבירה הבלגית. אחד התושבים: "אנחנו לעולם לא נסיים עם הסיפור הזה. זה רק הולך ומחמיר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

על רקע הכוננות הגבוהה בבלגיה לאחר מתקפת הטרור בפריז בחודש שעבר וניסיונות הפיגוע שסוכלו לאחרונה במדינה, ראש עיריית בריסל איבן מאיור הכריז אמש (רביעי) על ביטול חגיגות השנה החדשה הציבוריות וירי הזיקוקים המסורתי בכיכר דה ברוקר המרכזית. על פי הדיווח ברשת RTBF הבלגית, מאיור מסר כי "האופי ההמוני של החגיגות" לא יאפשר אבטחה מתאימה. "יחד עם משרד הפנים, החלטנו שלא לארגן חגיגות מחר", הוסיף.

ראש העירייה קיבל את ההחלטה השנויה במחלוקת בעקבות דוח שהתקבל מוקדם יותר היום משירות המודיעין הבלגי OCAM, המזהיר מפני פעילות טרור אפשרית בליל השנה החדשה מחר, ולאחר דיון עם שר הפנים ז'אן ז'מבון. מאיור הבהיר כי השוק המסורתי במרכז העיר יפעל כרגיל, והבטיח לחוגגים בבתי הקפה ובמסעדות כי כוחות הביטחון ישמרו על אבטחה הדוקה סביב מקומות הבילוי.

עוד בוואלה! NEWS:
נעצרו שני חשודים שתכננו פיגועים בערב השנה החדשה בבלגיה
כוננות בערי אירופה: התקבלה התרעה על פיגוע בחופשת חג המולד
המחבל הנמלט מפריז חמק מבריסל בזכות חוק האוסר על פשיטות ליליות

כוננות בבריסל, בירת בלגיה, במהלך חג מולד. רויטרס
"ניצחון לאיסלאמיסטים". שוטרים בבריסל, השבוע/רויטרס

"אני אוהבת את בריסל, אבל מה יש להגיד? סיום עצוב לשנה", כתבה תושבת העיר בהודעה שפרסמה בטוויטר. משתמש נוסף טען: "אנחנו לעולם לא נסיים עם הסיפור הזה. זה רק הולך ומחמיר". תושב אחר של העיר הוסיף כי ההחלטה מהווה "ניצחון לאיסלאמיסטים".

שלשום נמסר מהתביעה הפדרלית בבלגיה כי המשטרה עצרה שני חשודים שתכננו פיגועים בבריסל בערב השנה החדשה. במהלך החיפושים בבתיהם אותרו מדי צבא וחומרי תעמולה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אולם לא נמצאו כלי נשק וחומרי נפץ. היום דווח על מעצר חשוד נוסף במולנבק, פרבר של בריסל שממנו יצאו חלק מהמחבלים בפריז.

בסוף השבוע חשפה משטרת אוסטריה כי מידע מודיעיני "ממדינה ידידותית" מזהיר מפני מתקפת טרור אפשרית בכמה ערים אירופיות. על פי ההודעה, המידע מתריע מפני מתקפה אפשרית בין חג המולד לערב השנה החדשה, שבה ייעשה שימוש במטעני נפץ או ברובים. משטרת וינה ומשטרות בערים נוספות באירופה העלו את הכוננות והגבירו את הסיורים בערים המועדות ואת הנוכחות במקומות ציבוריים, בעיקר באזורים עמוסים ובאירועים מיוחדים המתוכננים לחג המולד ולשנה החדשה.

(עדכון ראשון: 22:04)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015. רויטרס
כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015/רויטרס
כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015. רויטרס
כוננות בבירת בלגיה בריסל לאור מצב החירום באזור, נובמבר 2015/רויטרס
מבצע משטרתי בפרבר מולנבק, בריסל, 16 בנובמבר 2015. רויטרס
מבצע משטרתי בפרבר מולנבק, בריסל, 16 בנובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully