וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש-ליקס": מידע על המחבלים מפריז נמצא במסמכים שהודלפו

נתונים על שלושה מהמחבלים המעורבים במתקפת הטרור בבירת צרפת נמצאו במסמכים הפנימיים שהודלפו על ידי פקיד לשעבר, לצד מידע על "המוח" שמאחורי שורת הפיגועים. במסמכים מוזכר גורם נוסף שסייע בתכנון המתקפה, וחוסל במתקפה אמריקנית בסוריה

עריכה: שניר דבוש, אביב אירגז

(אבאוד בסרטון של דאעש, לפני כחודש וחצי: "נחשרר את פלסטין")

שמותיהם של לפחות ארבעה מהמחבלים המעורבים במתקפת הטרור של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בפריז ב-13 בנובמבר האחרון נמצאו במסמכי דאעש שהודלפו על ידי פקיד לשעבר בארגון – כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת בגרמניה, שם פורסמו המסמכים לראשונה, לצד האתר הסורי "זמאן אל-ווסל". על פי הדיווחים, המסמכים כוללים את שמותיהם של סאמי עמימור, איסמאעיל עומר מוסטפאי ופואד מוחמד אגאד, שביצעו את הטבח באולם המופעים "בטקלאן", ואילו מתאם המתקפה המשולבת, עבד אל-חמיד אבאוד, מופיע תחת כינויו אבו-עומר אל-בלג'יקי.

המסמכים, שפורסמו ברשתות NDR ו-WDR ובעיתון "סודויטש צייטונג", הועברו גם לסוכנויות המודיעין הגרמניות. על פי המידע המופיע בהם, אגאד הגיע לסוריה ב-18 בדצמבר 2013 יחד עם קבוצה של 14 צרפתים נוספים שהצטרפו לשורות דאעש. שם נוסף שהוזכר במסמכים הוא אבו סולימאן אל-פרנסי, ששמו האמיתי הוא שראף אל-מועדאן, שעל פי ההערכות השתתף בתכנון המתקפה, ונהרג במתקפה אמריקנית בסוריה בחודש דצמבר האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
לא הפעם: "שר המלחמה" של דאעש שדווח על חיסולו – עדיין בחיים
דיווח: ראש יחידת הנשק הכימי של דאעש נתפס בפשיטה אמריקנית
שני ישראלים מואשמים שסייעו ללוחם דאעש לתכנן פיגועים בארץ

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז/צילום מסך, "דאביק"

עשרות אלפי המסמכים המכילים שמות, כתובות, מספרי טלפון ושמות מקורבים של יותר מ-22 אלף לוחמי דאעש, כוללים 1,736 שאלונים של "מנהלת הגבולות" של דאעש - הגוף הארגוני שמעבד את בקשותיהם של לוחמים זרים להצטרף ללחימה - ובהם פרטים רבים על מי שמעוניין להצטרף לשורות "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק. על פי המסמכים, אזרחיהן של יותר מ-51 מדינות מסרו את פרטיהם האישיים במטרה להצטרף לארגון. במסמכים, ניתן לראות את שמותיהם המלאים של הלוחמים, לצד כינויי הקרב שניתנו להם עם השיוך לדאעש.

השאלונים המפורטים כוללים מידע מודיעיני חשוב, כולל חשיפת זהויות הלוחמים, מידע על אנשי הארגון הנמצאים במדינות אירופה, המזרח התיכון, אפריקה וצפון אמריקה, ואינדיקציה לרצון הלוחמים לבצע פיגועי התאבדות. אם לא די בכך, במסמכים מפורט מסלול האימונים שעברו הלוחמים. רבים מהגברים הוצבו במדינות שונות, בהם תימן, אפגניסטן, פקיסטן, תוניסיה, סודאן ולוב. רובם לחמו בסוריה. בנוסף לכך, רבים ממספרי הטלפון שמופיעים בטפסים עדיין פעילים, מה שמאפשר ליצור קשר עם המשפחות וקרובי אותם לוחמים. כמו כן, ייתכן כי חלק מהמספרים הפעילים שייכים ללוחמים עצמם.

שר הפנים של גרמניה, תומאס דה מיזייר, אישר את אמיתותם של המסמכים, ומסר כי הם יובילו ל"חקירות מהירות וברורות יותר, ולעונשי מאסר חמורים יותר" ללוחמי דאעש שישובו מסוריה ומעיראק. לדבריו, החומרים יסייעו בהבנת התשתית הארגונית של הארגון האסלאמיסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully