וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הפעם: "שר המלחמה" של דאעש שדווח על חיסולו – עדיין בחיים

הארגון הסורי לזכויות אדם הבהיר כי בכיר "המדינה האסלאמית" א-שישאני לא נהרג בתקיפה אמריקנית בצפון-מערב סוריה, אולם נפגע באורח קשה. זאת בניגוד לטענות גורמים אמריקנים, ולאחר דיווחים שגויים רבים על חיסולו או על לכידתו

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
"הוא לא מת". א-שישאני/AP

בכיר ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אבו עומר א-שישאני, גיאורגי בן 29, עדיין בחיים אך נפגע באורח קשה – כך נמסר היום (חמישי) מהארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה. זאת, כיומיים לאחר שגורמים אמריקנים טענו כי הוא נהרג במתקפה אווירית אמריקנית ביום שישי האחרון בעיירה א-שדאדי שבאזור חסכה בצפון-מערב סוריה.

לדברי ראמי עבד א-רחמן, מנהל הארגון הסורי שנחשב לאמין מאוד, א-שישאני לא נהרג והועבר לבסיס המבצעים של דאעש בא-רקה, בירת "המדינה האסלאמית" בסוריה. "הוא לא מת", הבהיר. עבד א-רחמן לא התייחס ישירות לתקיפה האמריקנית ולהשפעתה על א-שישאני ומקורביו.

עוד בוואלה! NEWS:
"דאעש-ליקס": נחשפו פרטיהם האישיים של 22 אלף לוחמי הארגון
דיווח: ראש יחידת הנשק הכימי של דאעש נתפס בפשיטה אמריקנית
שני ישראלים מואשמים שסייעו ללוחם דאעש לתכנן פיגועים בארץ

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
הועבר למרכז המבצעים של דאעש בא-רקה/AP

ארצות הברית הציעה פרס של עד חמישה מיליון דולרים למי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו או לחיסולו של א-שישאני, שנחשב ל"שר המלחמה" של דאעש. מוקדם יותר במהלך השנה האחרונה, דווח בכמה מקרים על חיסולו של א-שישאני, אולם דיווחים אלה התבררו כלא מבוססים. כמו כן, בחודש דצמבר האחרון דווח כי כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית לקחו בשבי את א-שישאני. על פי דיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות, א-שישאני, נלקח בשבי במהלך פעילות של הצבא האמריקני, שבמהלכה הוצנחו כוחות באזור א-ריאד שמדרום-מערב לכירכוכ, בצפון עיראק. עם זאת, דיווחים אלה התבררו כשגויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully