וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים מואשמים שסייעו ללוחם דאעש לתכנן פיגועים בארץ

9.3.2016 / 15:15

שני אזרחים ערבים, שאחד מהם מתגורר בחו"ל, נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע ובמגע עם סוכן חוץ. זאת לאחר שתקשרו לכאורה עם לוחם דאעש והסכימו לסייע בתכנון פיגועים עבור הארגון בחו"ל ואף בתוך ישראל

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
לוחמי דאעש בסוריה/רויטרס

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד שני ערבים ישראלים שתכננו פיגועים מטעם דאעש, בין היתר נגד יעדים ישראליים. השניים, תושב מרכז הארץ בן 24 ובן 48 ישראלי המתגורר בחו"ל, מואשמים בשורת עבירות ביטחוניות, ובהן מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לביצוע פשע. הנאשם השני אף מואשם במסירת ידיעה וסיוע למגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, וחברות בהתאחדות בלתי-מותרת. פרטיהם של השניים נאסרו לפרסום.

על פי כתב האישום, הנאשם המתגורר בחו"ל הציג את עצמו כלוחם דאעש בחשבון הפייסבוק שלו ופרסם גילויי הזדהות עם ארגון הטרור וכן עם פיגועים שבוצעו בישראל. כמו כן, על פי כתב האישום, ב-2015 הוא תקשר באמצעות הרשת החברתית עם קרוב משפחתו המכונה "מקדסי", שעדכן את הנאשם כי החליט לצאת לסוריה ולחבור לכוחות דאעש. השניים סיכמו ביניהם כי עם הגעתו של מקדסי לטורקיה, יסייע לו הנאשם במציאת דרך להסתנן ממנה לתוך סוריה, והנאשם עשה כן.

עוד על דאעש:
גורמים בארה"ב: חוסל "שר המלחמה" של דאעש בתקיפה בסוריה
"דור קטלני חדש": האימונים הצבאיים של הילדים בבתי היתומים של דאעש
שני צעירים מהצפון תכננו פיגועים: "הושפענו מסרטונים של דאעש"

בהמשך, כך עולה מכתב האישום, הוסיף הנאשם לתקשר עם מקסדי, אף שידע כי חבר לדאעש, עבר אימונים צבאיים והכשרות אידיאולוגיות ואף הצטרף ללוחמה. בהתכתבויות בין השניים בפייסבוק ניסה מקדסי לשכנע את הנאשם לצאת לסוריה ולחבור לדאעש, וזה הביע נכונות עקרונית לכך, ואף הציע למקדסי לבצע פיגוע טרור בחו"ל. עוד נטען כי הנאשם מסר למקדסי מידע על יעדים אפשריים לביצוע הפיגוע, ובהם מסגד שיעי, מקומות שבהם נוהגים לשהות תיירים מערביים וכן שני יעדים ישראליים.

חיכו לקבל מטעני חבלה מגורמי דאעש בגדה

הנאשם סיכם עם מקדסי כי יפנה אותו לגורמים מטעם דאעש בחו"ל שיציידו אותו בכסף או באמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגוע. עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם צפה בסרטון הדרכה להכנת מטען חבלה מאולתר והצטייד בצינור להכנת המטען, אך לא ייצר מטען שכן לא היו ברשותו פריטים נוספים הדרושים לכך. בהמשך, לפי כתב האישום, הנחה מקדסי את הנאשם לא לפעול ולהמתין להנחיות נוספות.

מכתב האישום עוד עולה כי בנובמבר 2015 יצר מקדסי קשר עם הנאשם השני בפרשה, סיפר לו כי הוא נמצא בסוריה וכי חבר לכוחות דאעש, וניסה לגייסו. תחילה סירב הנאשם להצעתו של מקסדי, אולם לא ניתק עמו מגע, ובפברואר 2016 הסכים לכאורה לפעול עבור דאעש על ידי כך שיחבור לארגון בסוריה או יבצע פיגוע בתוך ישראל. לפי כתב האישום, השניים סיכמו כי מקדסי יפנה את הנאשם לגורמים מטעם דאעש באזור יהודה ושומרון, ואלה יציידו אותו באמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגוע - תת-מקלע, מטעני חבלה וחומרי נפץ.

בתום חקירה משותפת של שב"כ והמשטרה נעצר הנאשם המתגורר בארץ ב-14 בפברואר בקלקיליה בידי כוחות הביטחון, והנאשם המתגורר בחו"ל נעצר במדינת מגוריו והועבר ב-17 בפברואר למעצר בישראל. נוסף על כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לעצור את שני הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully