וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צעירים מהצפון תכננו פיגועים: "הושפענו מסרטונים של דאעש"

3.3.2016 / 12:50

השניים, תושבי יפיע ונצרת בני 19 ו-21, נאשמים בתכנון פיגוע ירי בעפולה וכן בתכנון פיגוע ירי נגד חיילים בשער האריות בירושלים. אחד הנאשמים הודה שתכנן את הפיגוע עם סבו. הם הודו בתמיכתם בדאעש, ואף היו בקשר עם סוכן מטעם ארגון הטרור

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

(הישראלים שמתגייסים לדאעש: דיווח באולפן וואלה! NEWS, דצמבר 2015)

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשו הבוקר (חמישי) כתבי אישום נגד שני תושבי הצפון המזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), בגין עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן זר ותמיכה בארגון טרור. עם הגשת כתבי האישום הוסר חלקית צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה, שבה מעורבים בהאא א-דין מסארווה, תושב היישוב יפיע בן 19, ואחמד אחמד, תושב נצרת בן 21.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון, עולה כי ב-22 בינואר השנה, נעצר מסארווה על ידי חוקרי שב"כ והיחידה המרכזית במחוז הצפוני של המשטרה. בחקירתו הודה כי הוא תומך בדאעש ותכנן יחד עם סבו לעשות פיגוע ירי בשם הארגון נגד חיילים במחסום ג'למה או בעפולה. בהמשך, מסארווה ואחמד תכננו פיגוע ירי נגד חיילים בשער האריות שבירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
הוארך מעצר בעלת המשפחתון החשודה בטלטול: "התינוק לא הפסיק לבכות"
מינויים בצמרת המשטרה: אחרי שמונה חודשים - מונה מפקד ליאח"ה
תיעוד: חשוד מעוכב בתל אביב - ונוגח בשוטרת מג"ב

בהא א-דין ואחמד אחמד, תושבי נצרת הנאשמים בתכנון פיגוע. בית המשפט המחוזי נצרת. 3 במרץ 2016. שלומי גבאי
השניים הושפעו מסרטוני דאעש ברשת. הנאשמים בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

מפרטי החקירה שהותרו לפרסום, עולה כי השניים התאמנו לקראת הפיגוע בירי כדורי צבע (פיינטבול) והתכוונו לרכוש נשק בסך 3,000 שקלים, כשכל אחד ישלם מחצית מהסכום. בחקירתם ציינו השניים כי הושפעו מסרטונים המביעים תמיכה בדאעש שהופצו ברשתות החברתיות. עוד עולה, כי מסארווה עמד בקשר עם סוכן חוץ מטעם דאעש, והפיץ בעצמו תכנים של הארגון ברשת. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי האזרח הסודאני שדקר חייל ופצע אותו באורח קל לפני כחודש באזור התחנה המרכזית באשקלון, פעל גם הוא בהשראת דאעש. לפי הודעה משותפת למשטרת המחוז הדרומי, המחבל היה מוסלמי דתי שבמכשיר הטלפון הנייד שלו נמצאו תמונות של אנשי דאעש ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully