וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דור קטלני חדש": האימונים הצבאיים של הילדים בבתי היתומים של דאעש

דוח בריטי מעלה השערה כי הארגון למד את שיטות הפעולה של המשטר הנאצי, שהקים את ה"נוער ההיטלראי", כדי ליצור את דור הלוחמים הבא שלו. בסרטון שפורסם לאחרונה נראים ילדים בבית יתומים של דאעש בנינווה שבעיראק עוברים אימונים צבאיים

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: אביב אירגז

ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) מנחיל לילדים מגיל ינקות חינוך קיצוני הדומה לזה שלימד המשטר הנאצי בניסיון ליצור דור "קטלני יותר" – כך מגלה השבוע מחקר שכותרתו "הילדים של דאעש". "גישת דאעש לחינוך מורכבת מאלמנטים של גרמניה הנאצית, בעיקר באופן שבו ילדים ופדגוגיה נתפסים", נכתב בדוח.

הדוח, שאומץ על ידי האו"ם ויוגש לפרלמנט הבריטי, מדגיש את האינדוקטרינציה של דאעש שמונחלת בבתי הספר ובמחנות האימונים – שבהם מאולצים הילדים לצפות בהוצאות להורג פומביות, מחזיקים בראשים ערופים ומבצעים רציחות – שהושפעה מהמשטר הנאצי.

בסרטון שפורסם ביוטיוב לאחרונה נראים ילדים בבית יתומים של דאעש בנינווה שבעיראק עוברים אימונים צבאיים ומתאמנים לקראת הפיכתם ללוחמים בשירות הארגון. מנהל בית היתומים מצהיר בסרטון: "אנו משבחים את האל שהוא משתמש בטיפול שלנו בחלק הזה של החברה (היתומים) על מנת שיהיו קוץ בגרונם של אויבי הדת".

תיעוד: יתומים בשטח "המדינה האיסלאמית" עוברים אימונים צבאיים. צילום מסך
ילד שעובר אימונים אצל דאעש/צילום מסך

על פי הערכות ארגוני המודיעין במערב, מונה ארגון דאעש כמה עשרות אלפי פעילים חמושים, בהם 30 אלף זרים. בשנתיים האחרונות הצליח הארגון להשתלט על שטחים שהאוכלוסייה בהם מונה כשמונה עד שבעה מיליון בני אדם. השתלטות זו סייעה לו בניצול אחיזתו באוכלוסייה כדי להנחיל את ערכיו בבתי הספר ובמערכות החינוך.

אלפי ילדים עוברים תחת אנשי הארגון שטיפת מוח ואימונים צבאיים מגיל ינקות, על מנת שיהוו את דור הלוחמים הבא של הארגון. הארגון עושה זאת בהנחה שלוחמים אלו יהיו מוצלחים הרבה יותר מלוחמי הדור הנוכחי, משום שהם בגדר "טבולה ראסה" (דף חלק) שעליו ניתן "לכתוב" את הערכים הרצויים. כ-50 ילדים מבריטניה גדלים בשטחים שנכבשו על ידי דאעש.

עוד באותו נושא

"הגורים של החליפות": כך נהרגו לפחות 89 ילדים בשורות דאעש

לכתבה המלאה
לחימה בין צבא עיראק לדאעש באזור פלוג'ה, יולי 2015. AP
בסיס של דאעש בפלוג'ה שבעיראק/AP

מכון מחקר בבריטניה, Quilliam, שמחקרו פורסם ביום ראשון ב"גרדיאן" הבריטי, מעלה כאמור את ההשערה כי הארגון למד את שיטות הפעולה של המשטר הנאצי שיצר את ה"נוער ההיטלראי" ("היטלר יוגנד") למטרותיו.

אולם ייתכן שבמקרה של דאעש, ההתמודדות העולמית עם תופעה מעין זו תהיה מסובכת יותר. המשטר הנאצי היה משטר היררכי, הבנוי על מערכת שחדלה להתקיים עם נפילת המשטר הנאצי, ואילו דאעש הוא ארגון טרור הפועל בשיטות גרילה עצמאיות הרבה יותר. החוקרים מעלים ספק אם ההתמודדות עם הדור החדש של דאעש תיפסק עם כיבוש השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully