וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 62 בני אדם נספו בהתרסקות מטוס נוסעים שהמריא מדובאי

מטוס בואינג 737 ועליו 55 נוסעים ושבעה אנשי צוות התרסק עשרות מטרים ממסלול הנחיתה בשדה התעופה של העיר רוסטוב על הדון, הנמצאת בדרום המדינה. לפי הדיווחים, נבדק אם הגורם לתאונה הוא תנאי מזג האוויר או כשל טכני

צילום: רויטרס

(תיעוד התרסקות המטוס, כפי שפורסם בסוכנות הידיעות)

62 בני אדם נספו הלילה (שבת) בהתרסקות מטוס בואינג 737של חברת FlyDubai בעיר רוסטוב על הדון שבדרום-מזרח רוסיה - כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בין ההרוגים, 55 נוסעים, מתוכם שלושה אזרחים זרים, ושבעה אנשי צוות. לפי שעה נבדק אם הגורם לתאונה הוא כשל טכני או תנאי מזג אוויר קשים.

על פי מקור במרכז שירותי החירום בדרום רוסיה ששוחח עם סוכנות הידיעות "אינטרפקס", המטוס התרסק במרחק של בין 50 למאה מטרים משמאל למסלול הנחיתה בשדה התעופה, לאחר שניסה לנחות ונכשל. "מבדיקה ראשונית עולה כי הסיבה לאירוע היא הראות הלקויה ששררה באזור", הוסיף המקור.

בדיווח באתר LifeNews הרוסי נכתב כי המטוס כשל בניסיון הנחיתה הראשון וניסה לנחות בשנית. אלא שבשלב זה זנב המטוס פגע בקרקע והוא התרסק ועלה באש.

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים אחרי התרסקות המטוס המלזי - מאבק משפחות הקורבנות רק מתחיל
תאונה או התנקשות? ההתרסקות שבה נהרג נשיא פולין תיחקר מחדש
האסון שנשכח: בבולגריה זוכרים את המטוס הישראלי שהופל

זירת התרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
"כולם נהרגו". זירת התרסקות המטוס, היום/AP

ועדת החקירה של האירוע מסרה כמה שעות לאחר התאונה כי לחבריה יש קצה חוט לגבי סיבת ההתרסקות. "נבדק אם הגורם שהוביל להתרסקות המטוס הוא תקלה בקשר עם הטייס בעקבות מזג אוויר בעייתי, או כשל טכני", אמרה נציגת הוועדה, אוקסנה קובריצניה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס לאסון ואמר כי הסיוע לקרובי משפחתם של ההרוגים נמצא בראש סדר העדיפויות של המדינה. דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, הסביר כי "ראש המדינה אמר שהעיקר כרגע הוא לדאוג למשפחות אלו שנהרגו באסון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת החקירות של רוסיה אישרה מאוחר יותר את עיקרי הדברים. "המטוס פגע בקרקע והתפרק לחתיכות", נמסר בהודעה רשמית. "על פי מידע ראשוני, היו 55 נוסעים ושבעה אנשי צוות על המטוס. כולם נהרגו".

צוותי החירום פעלו בזירת האירוע והספיקו לכבות את השריפה שפרצה כתוצאה מההתרסקות. חברת FlyDubai פרסמה הודעה שבה היא מאשרת את קיומם של הרוגים כתוצאה מהתרסקות המטוס, ופרסמה מספרי חירום שבהם בני משפחה שקרוביהם היו על המטוס יוכלו לקבל מידע על יקיריהם.

תיעוד התרסקות המטוס של FlyDubai בדרום-מזרח רוסיה, כפי שפורסם ברשתות החברתיות. צילום מסך
אזור ההתרסקות, הלילה ברוסיה/צילום מסך

בחודש אוקטובר האחרון התרסק מטוס נוסעים רוסי שהמריא משארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג בצפון חצי האי סיני שבמצרים. על סיפון המטוס היו 224 נוסעים, שכולם נספו באסון. תחילה נחשד כי המטוס התרסק עקב תקלה טכנית, ואולם עם התקדמות החקירה נקבע כי המטוס הופל עקב מעשה טרור. לפי הודעת רוסיה כמה שבועות אחרי ההתרסקות, פצצה שהוטמנה במטוס על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) היא שגרמה לאסון. זאת, לאחר שנמצאו שרידי חומר נפץ בחלקי המטוס.

(עדכון ראשון: 4:15)

משפחות הנספים בהתרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
קרוביהם של הנספים באסון, היום ברוסיה/AP
משפחות הנספים בהתרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
משפחות הנספים מקבלים את הבשורה על ההתרסקות, היום/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול ההתרסקות של המטוס, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully