וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי התרסקות המטוס המלזי - מאבק משפחות הקורבנות רק מתחיל

4.3.2016 / 19:30

במלאת שנתיים לתאונה המסתורית שגבתה את חייהם של 239 בני אדם, תבעו 12 משפחות פיצויים מהמדינה ומחברת התעופה - אך לא נקבו בסכום. התביעה הוגשה ברגע האחרון, משום שהחוק הבינלאומי מקציב פרק זמן של 24 חודשים מהאירוע לנקיטת הליכים משפטים

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(דברי שר התחבורה של מלזיה לאחר מציאת כנף המטוס ביולי האחרון)

במלאת כשנתיים להתרסקות המטוס המלזי, התאונה המסתורית של טיסה MH370 של חברת "מלזיה איירלינס" שבה נהרגו 239 בני אדם, הגישו היום (שישי) 12 ממשפחות הקורבנות תביעה נגד חברת התעופה, הממשלה, ראשי מחלקת התעופה האזרחית במדינה והצי של צבאה. המשפחות דורשות פיצויים עבור רשלנות והפרת חוזה, אך לא נקבו בסכום מסוים – כך לפי עורכי דינן.

התביעה הוגשה ברגע האחרון, לפי חוק התעופה הבינלאומי, המתיר להגיש תביעות בעקבות תאונות אוויריות רק בשנתיים שלאחר האירוע. עו"ד סנגיט קאור דאו, המייצגת עשר מהמשפחות, היא פרקליטתם של קרובי נוסע אחד מרוסיה, נוסע אחד מסין ושבעה נוספים ממלזיה. היא מסרה כי לקוחותיה קיימו משא ומתן עם חברת התעופה, אך לבסוף הגישו את התביעה בשל מגבלות הזמן.

"כולם חיכו ככל שניתן עם הגשת התביעה כדי לאפשר לחברה להתפשר, אך שום הצעה הגיונית לא הגיעה. לכן, לא נותרה להם ברירה מלבד נקיטת פעולה משפטית", הסבירה. עו"ד יאוה צ'ו קהאונג, המייצג את משפחותיהם של שנים נוסעים מאוקראינה, אמר כי לקוחותיו ימשיכו במשא ומתן עם "מלזיה איירליינס" חרף הגשת התביעה. ההסכם הבינלאומי בנושא תעופה מאפשר להעביר לכל קרוב משפחה מדרגה ראשונה פיצויים בסך 175 אלף דולר, אך התובעים יכולים לבקש סכום גבוה יותר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"לא להתעלם מתלונה בגלל רקורד": בסביבת בוכריס המומים אך מציאותיים
חבר הפרלמנט המצרי שנפגש עם שגריר ישראל התנצל: "נהגתי בתום לב"
חמש שנים לאסון בפוקושימה: ההורים שעדיין מחפשים את גופות ילדיהם

האם השרידים שאותרו באוקיינוס ההודי שייכים למטוס המלזי?. רויטרס
כנף המטוס שנמצאה ביולי האחרון/רויטרס

שר התחבורה של מלזיה, ליאוו טיאונג לאי, דחק במשפחות הנוסעים להגיש את תביעותיהם עד ה-8 במרץ 2016, התאריך המדויק בו ימלאו שנתיים להתרסקות, כדי שיוכלו לממש את זכויותיהם החוקיות. בהצהרה מטעמו נכתב כי הובא לידיעתו שפחות מ-60 ממשפחות ההרוגים הגיעו להסכם על פיצויים מחברת התעופה, וכי 169 החלו בהליך לקבלת פיצויים, אך לא נמסרו פרטים נוספים.

עקבותיו של המטוס, מסוג בואינג 777, נעלמו בעת שעשה את דרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג במרץ 2014, ועד כה נמצאו כמה חלקים ממנו, אך טרם התברר מה הביא לתאונה שגרמה למותם של 239 הנוסעים ואנשי הצוות. השבוע נמצאו במוזמביק חלקים מתכתיים החשודים כשייכים למטוס. שר התחבורה של מלזיה אמר ברביעי האחרון כי ישנה סבירות גבוהה לכך שהשרידים שייכים למטוס בואינג 777, אך הדגיש כי טרם ניתן להסיק כי מדובר בשרידים של מטוס "מלזיה איירליינס". "אני קורא לכולם להימנע מלהסיק מסקנות, שכן בשלב זה איננו יכולים להגיד בוודאות שהשרידים שייכים לטיסה מספר 370 של מלזיה איירליינס", אמר.

צוותי החיפוש האוסטרליים במהלך החיפוש אחר המטוס המלזי, 11 באפריל 2014. רויטרס
החיפושים אחר המטוס, אפריל 2014/רויטרס

ביולי האחרון נמצאו שרידי כנף מטוס בחופי האי הצרפתי ראוניון שבאוקיינוס ההודי, כ-200 קילומטרים ממזרח למדגסקר. החלק, שאורכו שני מטרים, נמצא על ידי אנשים שניקו את החוף לאחר שנפלט מהמים. בחודש ספטמבר אישר משרד התובע הכללי בצרפת, שם נבדק החלק, כי השרידים אכן שייכים לטיסה MH370 . "ניתן לומר בוודאות כי כנף המטוס שנמצאה באי ראוניון ב-29 ביולי 2015 תואמת לזו של טיסה MH370", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully