וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה או התנקשות? ההתרסקות שבה נהרג נשיא פולין תיחקר מחדש

ממשלת פולין פתחה חקירה מחודשת של התרסקות מטוס טפולוב ברוסיה ב-2010, שעוררה סערה במדינה. הדבר צפוי להעמיק את המתיחות בין פולין לרוסיה, וכן את הפילוג בתוך פולין. שר ההגנה הפולני: "החקירה המקורית היתה מלאה בטעויות"

רויטרס

ממשלת פולין פתחה היום (חמישי) בחקירה מחודשת של התרסקות מטוס טפולוב ברוסיה בשנת 2010, שבה נהרג הנשיא לך קצ'ינסקי, אחיו התאום של יו"ר מפלגת השלטון הנוכחי במדינה. ההתפתחות עלולה להחריף את המתיחות הקיימת בין פולין לרוסיה, וצפויה להעמיק את הפילוג האידיאולוגי בתוך פולין, בין תומכי הממשל המסורתי הפרו-קתולי לבין המגזר החילוני הליברלי בחברה הפולנית.

מנהיג מפלגת השלטון קצ'ינסקי ואחרים מטילים ספק בממצאי החקירות המדיניות של פולין ורוסיה, שהעלו כי ההתרסקות, שאירעה ב-10 באפריל 2010 והביאה למותם של 96 בני אדם, הייתה תאונה שנבעה משילוב של טעות טייס ומזג אוויר רע. לדבריהם, ההתרסקות הייתה למעשה התנקשות מכוונת, ובעוד שההאשמות שלהם מעורפלות למדי, הן מצביעות על מעורבותו של המנהיג הרוסי ולדימיר פוטין, ואף מעלות את האפשרות כי ראש הממשלה הפולני דאז, דונלד טוסק – כיום ראש המועצה האירופית – היה שותף לדבר.

עוד בוואלה! NEWS:
"מעדיף למות מאשר להיחקר": מה באמת קרה לעצורי דומא?
בתום הערכת מצב: צה"ל הרחיב את הפעולות לאיתור מנהרות חמאס
ח"כים נפגשו עם משפחות מחבלים; נתניהו: שלא יהיו בכנסת

נשיא פולין לך קצ'ינסקי. רויטרס
לטענת מפלגת השלטון הפולנית, ההתרסקות היתה למעשה התנקשות מכוונת. לך קצ'ינסקי/רויטרס

בעת ההכרזה על החקירה המחודשת, אמר שר ההגנה הפולני אנטוני מצ'רביץ' כי החקירה המקורית הייתה "מלאה בטעויות ובתופעות חריגות". מחוקקים ליברלים מהאופוזיציה אמרו בתגובה להכרזה כי הם לא רואים צורך בבדיקה מחודשת, ומסכימים להערכה כי ההתרסקות הייתה תאונה.

ועדת החקירה החדשה תכלול 21 חברים, רובם מהנדסים או מומחים טכניים, וכן ארבעה יועצים שיגיעו מחוץ לפולין. ההכרזה על התחדשות החקירה נעשתה בנוכחות קרובי משפחה של אנשים שנהרגו בהתרסקות, כשמאחורי שר ההגנה מצ'רביץ' ניצב מסך טלוויזיה ועליו המילים "הם מחכים לאמת. אנחנו חייבים להם זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully