וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טייס המטוס התעלם מקריאות מגדל הפיקוח"

מקור צבאי ברוסיה מסר כי טייסו של מטוס הטופולוב, שעליו היו צמרת הממשל הפולני ונשיא פולין לך קצ'ינסקי, התעלם מקריאות הפיקוח האווירי שהורו לו שלא לנחות בנמל התעופה בסמולנסק. בהתרסקות המטוס נהרגו 96 הנוסעים וביניהם יו"ר הבנק המרכזי בפולין והרמטכ"ל הפולני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

טייס המטוס בו טס נשיא פולין לך קצ'ינסקי שנהרג הבוקר (שבת) בהתרסקות במערב רוסיה התעלם מקריאות מצד הפיקוח האווירי הרוסי שלא לנחות בנמל התעופה בסמולנסק. כך מסר מקור צבאי רשמי ברוסיה.

בהתרסקות הבוקר נהרגו כל 96 הנוסעים שהיו על המטוס וביניהם צמרת הממשל הפולני, נשיא פולין לך קצ'ינסקי ורעייתו, יו"ר הבנק המרכזי בפולין, וכן מפקד הצבא הפולני. אחר הצהריים זוהתה גופתו של הנשיא קצ'ינסקי. ההתרסקות ארעה סמוך לשדה התעופה סמולנסק שבמערב רוסיה. צמרת הממשל הפולני היתה בדרכה לטקס לציון 70 שנה לטבח בקאטין בו הרוסים טבחו בכ-20 אלף אסירים פולנים בשנת 1940.

ראש ממשלת פולין דונלד טוסק אמר אחר הצהרים בעקבות האסון כי "המדינה הפולנית תמשיך לתפקד" וקרא לעם הפולני "לנהוג בדרך ארץ". הוא הגדיר את האירוע כ"טרגי ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" והוסיף שחקירת האירוע תהיה יסודית ושבכוונתו לטוס לאתר ההתרסקות. מחר תציין פולין את התאונה בשתי דקות דומייה במהלך שעות הצהרים.

הבחירות יוקדמו

על פי הדיווחים, המטוס, מסוג טופולוב Tu-154, היה בדרכו מוורשה לסמולנסק, וככל הנראה נתקל בתנאי ראות קשים בשל ערפל ששרר במקום. הוא התרסק במרחק של קילומטר וחצי משדה התעופה. לדברי גורמים פולנים רשמיים לא היו ניצולים בהתרסקות.

"המטוס עלה באש לאחר ההתרסקות. צוותי הצלה התחילו בניסיונות חילוץ של הנוסעים מתוך המטוס ההרוס", אמר דובר משרד החוץ בוורשה. לך קצ'ינסקי נבחר לנשיאות פולין בדצמבר 2005. הוא כיהן כראש עירייית וורשה משנת 2002. קצ'ינסקי הוא אחיו התאום של ראש ממשלת פולין לשעבר, ירוסלב קוצ'ינסקי, והוא נשוי ואב לבת.

בעקבות מותו של קצ'ינסקי הוחלט כי הבחירות לנשיאות פולין יוקדמו כך הודיע דובר הממשלה בוורשה. "בכפוף לחוקה, אנחנו מחויבים לערוך בחירות לנשיאות בהקדם", אמר פבל גראס, "עד אז, ראש הבית התחתון בפרלמנט, ברוניסלאו קומורובסקי הופך באופן אוטומטי לנשיא בפועל". לדברי מומחים לחוקה הפולנית, יש להכריז על תאריך לבחירות בתוך שבועיים ועליהן להיערך בתוך חודשיים מהיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully