וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועה ישראלית מהפיגוע בטורקיה משחזרת: "המחבל פשוט התפוצץ עלינו"

19.3.2016 / 13:55

נעמה פלד ערכה סיור קולינרי באיסטנבול כאשר פיצוץ הרעיד את מרכז העיר. "אני ראיתי את המחבל", אמר לוואלה! NEWS מבית החולים. ישראלי נוסף סיפר: "ניידות משטרה דהרו ואנשים סגרו את החנויות". בפיגוע נפצעו שישה ישראלים וכמה מוגדרים מנותקי קשר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"היינו חבורה של ישראלים בסיור והמחבל פשוט התפוצץ עלינו" - כך סיפרה היום (שבת) לוואלה! NEWS, נעמה פלד, שנכחה בזירת הפיגוע באיסטנבול שבטורקיה. פלד היא הבעלים של חברת "בייגלה" שערכה סיור קולינרי לישראלים במרכז התיירותי בעיר. במהלך הסיור, התפוצץ מחבל מתאבד בסמוך לקבוצה וגרם למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של יותר מ-30, בהם שישה ישראלים. כמה ישראלים מוגדרים מנותקי קשר.

קבוצת הישראלים שבה הייתה פלד מנתה 14 בני אדם. "זה קרה בטקסים בשעה 11:00 ומשהו, היינו בטיול קולינרי ואז התפוצץ עלינו מחבל. אני ראיתי אותו", היא המשיכה ממיטתה בבית החולים. "אני נכנסת כרגע לחדר ניתוח, אני הפצועה הכי קל". לאחר זמן קצר היא החלה לבכות והתקשתה להמשיך לספר: "אני מצטערת אני לא יכולה לדבר", התנצלה.

הפצועים, בהם פלד, פונו לארבעה בתי חולים שונים באזור לקבלת טיפול. מצבם של הישראלים טרם ברור. חדר המצב של משרד החוץ עבר למתכונת חירום. בין הפצועים זוג בני 58 ו-59 ואישה נוספת בת 46. הם נפצעו באורח קל מרסיסים ושברים ברגליים. הם הועברו לחדר הניתוח בטרם יוכלו לשוב חזרה לארץ.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
טורקיה: ארבעה הרוגים ו-36 פצועים בפיגוע התאבדות בלב איסטנבול
כדור אש ברחוב תיירותי הומה אדם: תיעוד הפיגוע בלב איסטנבול

פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. רויטרס
"זה מה שנקרא פיגוע". זירת הפיגוע באיסטנבול, היום/רויטרס

דוד כליפא, גם הוא מהבעלים של חברת "בייגלה" שעורכת סיורים קולינריים באיסטנבול, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו למה שאירע. "לכל יקיריי שדואגים, מצטער שאני לא יכול לענות לכם. נעמה ואני פצועים קל ומטופלים", כתב. "שאר חברי הקבוצה מפוזרים בארבעה בתי חולים. אנא התפללו איתנו לשלומם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפוסט של נעמה פלד בפייסבוק

אלון רום, ישראלי שהיה ליד זירת הפיגוע, יידע גם הוא את מכריו בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא בסדר ולא נפצע. "אני משער שלזה קוראים מזל", כתב, "אני הולך ברחוב איסתיקלאל, נעצר לקנות קפה ושומע פיצוץ אדיר מהכיוון שממנו באתי, שתי דקות קודם לכן, זה מה שנקרא פיגוע. אז אני בסדר, שתדעו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"שמעתי 'בום' מטורף וראיתי אנשים מתחילים לרוץ".

"אני יומיים באיסטנבול. רחוב האיסתיקלאל הראשי מלא בשוטרים שהסתובבו, בכל פינה יש שוטר", המשיך אלון, בשיחה עם וואלה! NEWS, "היום בבוקר הייתי לבד, הלכתי בדרך חזרה לדירה ופתאום שמעתי 'בום' מטורף. הסתכלתי החוצה וראיתי אנשים מתחילים לרוץ. הם רצו בדיוק מהכיוון שאני הגעתי דקה לפני, ושם היה הפיצוץ".

"שאלתי את המוכר אם זו פצצה", הוא המשיך, "הם גם לא ידעו מה קרה. ניידות משטרה החלו לדהור על המדרחוב, אנשים סגרו את החנויות בטיל. לא הייתה לי זווית ראייה לפיצוץ, אבל מדובר היה ב-200 מטר. בעל הדירה הודיע לי לא להסתובב יותר ברחוב הזה. עכשיו הרחוב חסום, אי אפשר להיכנס אליו. נראה לי שהיה לי קצת מזל יחסית לחבר'ה האחרים שנפצעו שם".

פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. רויטרס
הפצועים הישראלים פונו לארבעה בתי חולים. איסטנבול, היום/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים שוטפים מחדר המצב של משרד החוץ על אודות הפיגוע. נתניהו הורה לתגבר בכוח אדם את הקונסוליה של ישראל באיסטנבול, והנחה להשיב לארץ את הישראלים שנפצעו בפיגוע.

בשעות הצהריים אירע פיצוץ באזור תיירותי במרכז איסטנבול. לפחות חמישה נהרגו, בהם המחבל, ועוד כ-36 נפצעו. משרד החוץ אישר את המידע כי ישנם פצועים ישראלים בפיגוע. משרד הבריאות הטורקי מסר כי שבעה מתוך הפצועים במצב קשה וכי 12 מהפצועים הם אזרחים זרים. עדי ראייה סיפרו כי מסוק משטרתי חג מעל אזור הפיצוץ וכי אנשים רבים נראו נמלטים מהמקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
אישה נמלטת מאזור הפיגוע לאחר הישמע הפיצוץ/רויטרס
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בלב איסטנבול, היום/רויטרס
פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. רויטרס
הענקת טיפול רפואי לפצועים באיסטנבול, היום/רויטרס
פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
כוחות משטרה בזירת האירוע במרכז התיירות/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully