וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצא מהאיחוד": הימין בבריטניה זועם על הסכם הפליטים של האיחוד וטורקיה

לאחר חתימת ההסכם בין הצדדים, הזרמים הקיצוניים בממלכה המאוחדת הודיעו כי אם טורקיה תצטרף לאיחוד, בריטניה תצא ממנו. גורמים נוספים טענו כי יש קשיים משפטיים בסוגיה. באירופה ובטורקיה בירכו: "הישג מיוחד"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

"היום אני סמוך ובטוח יותר מתמיד, שאם טורקיה תצטרף לאיחוד האירופי – בריטניה תצא ממנו", כך אמר אתמול (שישי) נייג'ל פרג', מנהיג "מפלגת העצמאות" (UKIP), בבריטניה. זאת, בתגובה להסכם שנחתם מוקדם יותר בין האיחוד האירופי לבין בריטניה, שמטרתו לעצור את זרם הפליטים שמבקש להגיע לאירופה.

תגובת המפלגה, שמתנגדת לחברות בריטניה באיחוד, אינה היחידה שמתחה ביקורת על ההסכם. קייט אלן מהארגון אמנסטי אמרה: "זה בהחלט מביש לראות מנהיגים מתעלמים מהחובות המשפטיות שלהם". בדבריה, רמזה אלן לקשיים החוקתיים שטומן בחובו ההסכם.

לפי ההסכם, האיחוד יעביר לאנקרה סיוע כספי שיסתכם ביותר משישה מיליארד אירו ויאפשר לאזרחי טורקיה להיכנס למדינות הגוש ללא אשרות שהייה. בתמורה לכך, הסכימה טורקיה להשאיר בשטחה פליטים רבים ואף לקלוט מהגרים שיישלחו בחזרה אליה ממדינות מערב אירופה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
"הוא בידינו": המחבל הנמלט מפריז נתפס בפשיטה משטרתית בבלגיה
שבדיה: עיירה קטנה מציעה פרס כספי למי שימליץ על רופא טוב
אובמה רמז על תמיכה בקלינטון והרגיז את סנדרס: "מדובר באבסורד"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בפתח הפגישה לסיכום עסקת הפליטים בבריסל. 18 במרץ 2016. רויטרס
"אנחנו שותפים לאותו גורל". ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, אתמול/רויטרס

ביקורת נוספת נשמעה ברחבי הרשת, כאשר גולשים ביקשו להביע את מורת רוחם מההסכם המסתמן. הקמפיין "צדק עולמי עכשיו" הפיץ ברשת פוסטים תחת ה"האשטאג" #עצרואתההסכם, וטען כי מדובר בצעד שגוי ויש למנוע אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"יש אתרים חוקיים רבים שנצטרך להתגבר עליהם"

מנגד, ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, בירך על ההסכם ואמר כי מדובר ב"יום היסטורי". "היום הבנו שטורקיה והאיחוד שותפות לאותו גורל ושתיהן מתמודדות עם אותן האתגרים ועל לכן לשתיהן עתיד משותף", הוסיף.

גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הסכימה כי מדובר ב"הזדמנות בלתי חוזרת". במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר החתימה על ההסכם, הביעה מרקל שביעות רצון וציינה כי "זהו סימן שהאיחוד האירופי עדיין מסוגל לקבל החלטות קשות ולנהל משברים מורכבים".

"אין לי אשליות שהדברים שהוסכמו היום לא יהיו נטולי מכשולים", הוסיפה. "יש אתגרים חוקיים רבים שנצטרך להתגבר עליהם, אך אני חושבת שהגענו להסכם בעל מומנטום בלתי הפיך, ומדובר בהישג מיוחד עבורי מאחר ש-28 המדינות הגיעו יחד להסכמה".

חתימת הסכם בין טורקיה לאיחוד, דיוויד קמרון, אנגלה מרקל ופרנסואה הולנד. רויטרס
הגיעו יחד להסכמה. נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אתמול/רויטרס

בשבועות האחרונים גובשו תנאי ההסכם וההסכמה עליו הגיעה לאחר סבב שיחות בין נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, וראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, שהגיע למשרדי האיחוד בבריסל לצורך הצגת דרישות ארצו. העסקה צפויה להיכנס לתוקפה ב-20 במרץ.

ואולם, הביקורת לא החלה רק עם החתימה ההיסטורית. עוד בטרם נחתם ההסכם, נרשמה ביקורת בקרב מדינות רבות ברחבי העולם, בהן קפריסין, החברה באיחוד האירופי. נשיא המדינה ניקוס אנסטסיאדס התעקש על כך ש"פרק חדש" בשיחות על צירוף אפשרי של טורקיה לאיחוד לא יוכל להיפתח כל עוד אנקרה אינה מכירה בקפריסין כישות עצמאית, וכל עוד היא אינה מאפשרת תנועה של כלי שיט קפריסאיים במימיה הטריטוריאליים. עם זאת, גורמים רשמיים בניקוסיה הסבירו כי המדינה הקטנה נסוגה מעמדתה.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully