וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה רמז על תמיכה בקלינטון והרגיז את סנדרס: "מדובר באבסורד"

18.3.2016 / 10:00

הסנאטור התייחס לדיווח של הניו יורק טיימס, ולפיו נשיא ארה"ב קרא לתורמי המפלגה הדמוקרטית להתאחד סביב שרת החוץ לשעבר, משום שסנדרס "קרוב לסוף המרוץ". לדבריו, "מחצית מהאמריקנים טרם הצביעו"

עריכה: ניר חן

המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס דחה הלילה (חמישי) את האפשרות שיפרוש מהמרוץ וכינה את הרעיון "אבסורד". זאת בעקבות דיווח בניו יורק טיימס, שלפיו קרא נשיא ארצות הברית ברק אובמה לדמוקרטים להתאחד סביב הילרי קלינטון, שמובילה על הסנאטור מוורמונט בפער ניכר בעקבות ניצחונותיה במדינות מפתח בפריימריז ומספר גדול של צירים שהתחייב להצביע לה.

לפי הדיווח, אובמה אמר בשיחות סגורות עם תורמים של המפלגה כי סנדרס קרוב לנקודה שבה הקמפיין שלו יגיע לסופו, ולכן על המפלגה להתאחד בקרוב ולגבות את שרת החוץ לשעבר, שהפסידה לו בבחירות המקדימות ב-2008. הסנאטור לא התייחס ישירות להערותיו של הנשיא, אך שלל את הטענות שלפיהן הוא הגיע לסוף דרכו במרוץ וכי עליו להרים דגל לבן.

לקריאה נוספת:
טראמפ מזהיר: "אם לא אזכה במועמדות - יהיו מהומות"
"המושיע הרפובליקני" פרש, וטראמפ שועט לעבר הניצחון
"מיני סופר טיוזדיי": ניצחונות גדולים לטראמפ ולקלינטון, רוביו פרש מהמרוץ

ברני סנדרס, אריזונה, ארה"ב. 15 במרץ 2016. רויטרס
סנדרס בעצרת בחירות באריזונה, השבוע/רויטרס

"השורה התחתונה היא שרק מחצית מהאמריקנים השתתפו עד כה בתהליך הפוליטי", אמר סנדרס בריאיון לרשת MSNBC. "אני חושב שזה אבסורד שלאנשים הללו לא תהיה את הזכות להצביע". מהבית הלבן נמסר אתמול כי אובמה לא ציין מיהו המועמד המועדף עליו במהלך שיחותיו עם התורמים של המפלגה.

ביום שלישי האחרון גברה קלינטון על סנדרס בכל חמש המדינות שבהן התקיימו הפריימריז ובלמה את המומנטום שצבר האחרון לאחר ניצחונו המפתיע במישיגן בתחילת החודש. ואולם, הסנאטור היהודי הבטיח להצליח יותר בבחירות המקדימות הקרובות שייערכו במדינות בחוף המערבי. "לרמוז על כך שעלינו לא להילחם עד הסוף יהיה לדעתי טעות רעה מאוד. אנשים רוצים להשתלב בהליך הפוליטי דרך פריימריז ואסיפות בחירות. אני חושב שיצרנו אפשרות לכך שאחוז ההצבעה בנובמבר יהיה גבוה מאוד. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים", הדגיש.

"עם אחוז הצבעה נמוך, מישהו כמו טראמפ יכול לנצח. עם אחוז הצבעה גבוה, המועמד הדמוקרטי ינצח", אמר, בהתייחסותו לדונלד טראמפ, המועמד המוביל לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully