וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מזהיר: "אם לא אזכה במועמדות - יהיו מהומות"

16.3.2016 / 15:10

על אף ניצחונו המרשים בפלורידה, ההפסד של המועמד הרפובליקני המוביל באוהיו הותיר פתח לממסד לחסום אותו בוועידת המפלגה. "אני מייצג מיליונים", אמר. הוא אף הודיע כי לא ישתתף בעימות הבא

עריכה: ניר חן

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ הזהיר היום (רביעי) מפני האפשרות שיפרצו מהומות ברחבי ארצות הברית אם הוא לא יזכה במועמדות לקראת הבחירות בנובמבר. הוא אף הודיע כי לא ישתתף בעימות הבא עם שני המועמדים האחרונים שנותרו, הסנאטור טד קרוז ומושל אוהיו ג'ון קייסיק.

המיליארדר מניו יורק רשם ניצחונות גדולים הלילה בפלורידה, באילינוי, בקרוליינה הצפונית - וככל הנראה גם במיזורי, שקירבו אותו לרף 1,237 הצירים שהוא זקוק כדי להבטיח את ייצוג המפלגה. ואולם, ההפסד שרשם באוהיו הותיר דלת פתוחה לאלו במפלגה שמנסים לבלום אותו. טראמפ עלול שלא להשיג את מספר הצירים הנדרשים ובכך יאפשר לממסד הרפובליקני להעמיד אדם אחר במקומו בוועידת המפלגה בחודש יולי.

בריאיון שהעניק היום לרשת CNN אמר: "אני לא חושב שאתה יכול להגיד שלא נקבל זאת באופן אוטמטי. אני חושב שיהיו מהומות. אני חושב שיהיו מהומות. אני מייצג מיליונים רבים". ראשי הממסד סולדים מאיל הנדל"ן בשל התבטאויתיו נגד מהגרים, מוסלמים ומגזרים אחרים בחברה האמריקנית, שהובילו בסוף השבוע לעימותים בין תומכיו לבין מתנגדיו מחוץ לכנס בחירות בשיקגו.

לקריאה נוספת על הבחירות בארה"ב
"המושיע הרפובליקני" פרש, וטראמפ שועט לעבר הניצחון
ניצחונות גדולים לקלינטון ולטראמפ ב"מיני סופר טיוזדיי", רוביו פרש

דונלד טראמפ בנאום ניצחון ב"מיני סופר טיוזדיי" בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
מלהיט את האווירה. טראמפ בנאום הניצחון שלו, הלילה/רויטרס

בריאיון אחר, לרשת פוקס ניוז, הודיע טראמפ כי לא ישתתף בעימות הרפובליקני הבא שמיועד להתקיים ב-21 בחודש, שאותו תקיים הרשת. "אני חושב שהיו לנו מספיק עימותים", אמר. ההודעה על העימות החדש, שעליו הכריזה פוקס ניוז ביום שני, היה אמור להיות האחרון במסגרת הבחירות המקדימות למפלגה.

במסגרת שורת הריאיונות שהעניק לרשתות הטלוויזיה האמריקניות, טראמפ התארח גם ברשת MSNBC, שם אמר כי הוא "מתייעץ בעיקר עם עצמו" בכל הנוגע לסוגיות במדיניות חוץ. יריביו של המיליארדר נוהגים לתקוף אותו על כך שהוא מציג עמדות סותרות בנושא, כמו גם רעיונות שנויים במחלוקת, דוגמת פגיעה במשפחות של טרוריסטים, וחיבה שהפגין כלפי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"בראש ובראשונה אני מדבר עם עצמי", הסביר טראמפ. "זאת משום שיש לי מוח טוב. אני יודע מה אני עושה. ההתייעצות העיקרית שלי היא עם עצמי ויש לי חוש טוב לדברים מהסוג הזה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עשרות אלפים הפגינו נגד עצרת בחירות של טראמפ בשיקגו, 12 במרץ 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
עימות בין תומכי טראמפ ומתנגדיו במהלך כנס בחירות בשקיגו, בשבוע שעבר/רויטרס, צילום: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully