וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות לעוטף עזה ופיגוע ירי בכביש 443: הכותרות המרכזיות מסוף השבוע

ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל תקף בתגובה ברצועה והוביל למותם של שני פלסטינים. בפיגוע בכביש 443 נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קל וקל עד בינוני

מטח לעבר עוטף עזה: ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים

ארבע רקטות שוגרו אמש (שישי) לעבר ישראל מרצועת עזה והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. קודם לכן נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובי המועצה ובשדרות. לא היו נפגעים או נזק בתוצאה מהנפילות.

מאוחר יותר הודיע דובר צה"ל כי הצבא תקף באמצעות כלי טיס ארבעה יעדים בצפון רצועת עזה, "המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס". דובר צה"ל הוסיף כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות, וכי צה"ל "רואה בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום".

חמאס מאיים בעקבות תקיפת צה"ל ברצועה: "דם ילדינו לא יהיה הפקר"

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, התייחסה היום למותם של שני ילדים ברצועת עזה כתוצאה מתקיפת צה"ל במהלך הלילה בתגובה לירי ארבע רקטות אל יישובי עוטף עזה. "דם הילדים לא יהיה הפקר", נכתב בהודעה רשמית. "יש גבול לסבלנות שלנו".

לפי הדיווחים ברצועה, בתקיפת צה"ל נהרג יאסין אבו חוסה בן העשר, יחד עם אחותו איסרא בת השש, שנפצעה באורח קשה מאוד וכעבור כמה שעות מתה מפצעיה. קרוב משפחתם נפצע באורח קל.

שני חיילים נפצעו קל בפיגוע ירי במחסום על כביש 443; היורה נמלט

שני חיילי צה"ל כבני 20 נפצעו באורח קל וקל עד בינוני אמש בפיגוע ירי במחסום בל שבכביש 443, באזור בית חורון שבבנימין. המחבל הגיע למחסום ברכבו ונעצר בידי החיילים לבדיקה. כאשר יצא מהרכב, פתח המחבל באש לכיוון החיילים. הם פונו על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים שערי צדק בירושלים.

עם התקרבותו של כלי הרכב למחסום ניגשו השניים לבדוק אותו. כאשר יצא המחבל מהרכב הוא שלף אקדח, ירה לכיוונם ונמלט רגלית מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי לאחד החיילים, המשרת במשטרה הצבאית, שנפגע מכדור בברכו. החייל השני, המשרת בגדוד קדם, נחבל ברגליו ככל הנראה בעת שניסה להימלט.

"תישארו בבתים": סרטון תעמולה פלסטיני קטע את שידור "האח הגדול"

סרטון תעמולה פלסטיני, ככל הנראה של חמאס, קטע אמש בסביבות השעה 22:30 את שידור התכנית "האח הגדול" בערוץ 2 - כך סיפרו צופים ברשתות החברתיות. הוא הופיע בשידורי ערוץ 2 בלוויין בלבד, ומנויי "יס" ו"הוט" לא חוו פריצה לשידור. הסרטון הוקרן כמעט במקביל לירי ארבע הרקטות אמש מרצועת עזה לכיוון המועצה האזורית שער הנגב, שלא גרם לנפגעים או לנזק.

בעקבות המקרה שוחח אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וביקש ממנו לפעול להפסקת שידורי הרשת הפלסטינית "אל-אקצא", המזוהה עם חמאס. הרשת משדרת מרצועת עזה, בין היתר באמצעות חברת הלוויין הצרפתית "Eutelsat". החברה הצרפתית נענתה לבקשה הישראלית, אולם הרשת ממשיכה את שידוריה באמצעות חברות הלוויין הערביות "ערבסאט", שבסיסה בערב הסעודית, ו"ניילסאט", שבסיסה במצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

"דאעש-ליקס": מידע על המחבלים מפריז נמצא במסמכים שהודלפו

שמותיהם של לפחות ארבעה מהמחבלים המעורבים במתקפת הטרור של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בפריז ב-13 בנובמבר האחרון נמצאו במסמכי דאעש שהודלפו על ידי פקיד לשעבר בארגון – כך דווח היום בכלי התקשורת בגרמניה, שם פורסמו המסמכים לראשונה, לצד האתר הסורי "זמאן אל-ווסל". על פי הדיווחים, המסמכים כוללים את שמותיהם של סאמי עמימור, איסמאעיל עומר מוסטפאי ופואד מוחמד אגאד, שביצעו את הטבח באולם המופעים "בטקלאן", ואילו מתאם המתקפה המשולבת, עבד אל-חמיד אבאוד, מופיע תחת כינויו אבו-עומר אל-בלג'יקי.

המסמכים הועברו גם לסוכנויות המודיעין הגרמניות. על פי המידע המופיע בהם, אגאד הגיע לסוריה ב-18 בדצמבר 2013 יחד עם קבוצה של 14 צרפתים נוספים שהצטרפו לשורות דאעש. שם נוסף שהוזכר במסמכים הוא אבו סולימאן אל-פרנסי, ששמו האמיתי הוא שראף אל-מועדאן, שעל פי ההערכות השתתף בתכנון המתקפה, ונהרג במתקפה אמריקנית בסוריה בחודש דצמבר האחרון.

סוריה במסרים סותרים: הנשיאות היא קו אדום, אך נתייצב לשיחות השלום

שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, אמר היום במסיבת עיתונאים בדמשק כי "תקופת מעבר פירושה מעבר משלטון הממשלה הנוכחית לזה של ממשלה אחרת, וכן החלפת החוקה הקיימת בחוקה חדשה". עם זאת, הבהיר כי לשליח האו"ם למדינה סטפן דה מיסטורה "אין זכות להתערב בסוגיית הבחירות לנשיאות, ואין לו זכות לקבוע את סדר היום לשיחות השלום. הממשלה לא תשוחח עם אף אחד שרוצה לדון בנשיאות. זהו קו אדום". דבריו נאמרו, ככל הנראה, בתגובה לאמירה של דה מיסטורה כי בתוך שנה וחצי ייערכו בחירות במדינה.

אל-מועלם הוסיף כי נציגי הממשלה לשיחות השלום בז'נבה שבשוויץ, שצפויות להיפתח ביום שני, ימתינו לנציגי האופוזיציה במשך יממה אחת בלבד - ויעזבו אם הנציגים לא יופיעו. לדבריו, הממשל "לא יחזור על הטעויות שעשה בסבב השיחות הקודם". בכך ככל הנראה התכוון לקריסת השיחות, שבה האשים שגריר סוריה באו"ם ונציג המשטר בשיחות, בשאר ג'עפרי, את האופוזיציה.

ארדואן ממשיך: הממשלה השתלטה על חברות הפצה של עיתונים

ממשלת טורקיה השתלטה על חברת הפצת העיתונים העצמאית הגדולה במדינה, "ג'יאן ושות'" – כך דיווח בכיר לשעבר בעיתון "זמאן", עבדוללה בוזקורט, שעליו השתלט המשטר בסוף השבוע שעבר. כמו כן, דווח כי הרשויות השתלטו על חברת הפצה עצמאית נוספת, "דוניה דאיטם".

במקביל, לבקשת התובע הכללי של איסטנבול, בית המשפט הטורקי מינה אתמול גורמים שיהיו ממונים על הנהלת כלי התקשורת של קבוצת ג'יאן, כשבוע לאחר צעד דומה שנעשה עם קבוצת "פזא", בעלת השליטה ב"זמאן". ביום שלישי האחרון השתלטו הרשויות על סוכנות הידיעות "ג'יאן", המזוהה עם יריביו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

אחרי מדינות המפרץ: הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור

שרי החוץ של המדינות החברות בליגה הערבית החליטו אתמול להוסיף את ארגון חיזבאללה הלבנוני לרשימת ארגוני הטרור. זאת כשבוע לאחר שמדינות המפרץ קיבלו החלטה דומה. ההחלטה עברה ברוב קולות, ורק שרי החוץ של עיראק ולבנון הצביעו נגדה.

בנוסף, גורמים דיפלומטיים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המשלחת הסעודית לפגישת השרים עזבה אותה באמצע, במחאה על תמיכתו של שר החוץ העיראקי איבראהים אל-ג'עפרי במליציות השיעיות בעיראק ובחיזבאללה. הממשל בעיראק הוא שיעי, והוא מסתייע באותן המליציות במאבקו בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה.

האו"ם אישר לראשונה צעדים למיגור התקיפות המיניות שביצעו משקיפיו

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אמש צעדים למיגור תקיפות מיניות שמבצעים משקיפים מטעם הארגון באזרחים, במדינות שבהן הם מוצבים. זו הפעם הראשונה בתולדות האו"ם שמתקבלת החלטה לטפל בתופעה. לאחרונה חלה עלייה במספר הדיווחים על תקיפות שכאלה, בהם כמה דיווחים על אונס ילדים, רבים מהם ברפובליקה המרכז אפריקנית ובקונגו. על פי האו"ם, בשנה שעברה נרשמו 69 מקרים של תקיפה וניצול מיני בידי כוחות האו"ם, ומתחילת השנה התקבלו דיווחים על 25 מקרים נוספים.

ההחלטה למעשה מאמצת את תכנית הרפורמה של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ובמסגרתה תינתן לו הסמכות להחזיר לארצן יחידות שבהן תועדו אותם מעשים. כמו כן, יחל האו"ם לנקוב בשמות מדינות המוצא של המשקיפים שלהם מיוחסות ההאשמות בעבירות מין, כדי להפעיל לחץ למיצוי הדין עמם. ההחלטה אושרה ברוב של 14 מתוך 15 חברות המועצה, כשמצרים היחידה שנמנעה מהצבעה.

גורמים אמריקניים: קוריאה הצפונית איבדה קשר עם צוללת

קוריאה הצפונית איבדה קשר עם אחת מצוללותיה - כך אמרו אמש שלושה גורמים רשמיים בארצות הברית לרשת CNN. לפי הדיווח, לווייני ריגול אמריקניים, מטוסים וספינות, עקבו אחר החיפושים שערכה המדינה כדי לאתר את הצוללת, שנעלמה מוקדם יותר השבוע.

הגורמים ציינו כי הצבא האמריקני לא בטוח אם הצוללת טבעה או רק אבד עמה הקשר, אך הם מאמינים כי היא סבלה מכשל טכני במהלך תרגיל.

"זרקנו אותו": טראמפ ביטל עצרת בשיקגו - בעקבות הפגנת אלפים

המיליארדר דונלד טראמפ, המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, ביטל הלילה עצרת בחירות בשיקגו לאחר שהאירוע הפך לזירת התגוששות בין אלפי תומכיו ומתנגדיו, שכללה בין היתר עימותים מילוליים ופיזיים שדרשו את התערבות המשטרה.

חצי שעה לפני שהיה אמור לעלות לבמה, איש מצוות הקמפיין של טראמפ הודיע כי האירוע יידחה "מטעמי ביטחון". בהודעה רשמית שפורסמה מאוחר יותר נטען כי טראמפ התייעץ עם כוחות שיטור שייעצו לו לבטל את העצרת, והיא נדחתה למועד לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully