וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך: הממשלה השתלטה על חברות הפצה של עיתונים

לאחר ההשתלטות על סוכנות הידיעות "ג'יאן" ועל עיתון האופוזיציה "זמאן", דווח כי הרשויות השתלטו על פעילותן של שתי חברות הפצה עצמאיות. לדברי הנשיא, פעילות העיתונאים במדינה היא "אחת מהמתקפות החריפות ביותר נגד טורקיה בתקופה האחרונה"

עריכה: ניר חן

(צפו: ריאיון עם עורכת "זמאן" באולפן וואלה! NEWS)

ממשלת טורקיה השתלטה על חברת הפצת העיתונים העצמאית הגדולה במדינה, "ג'יאן ושות'" – כך דיווח בכיר לשעבר בעיתון "זמאן", עבדוללה בוזקורט, שעליו השתלט המשטר בסוף השבוע שעבר. כמו כן, דווח כי הרשויות השתלטו על חברת הפצה עצמאית נוספת, "דוניה דאיטם".

במקביל, לבקשת התובע הכללי של איסטנבול, בית המשפט הטורקי מינה אתמול גורמים שיהיו ממונים על הנהלת כלי התקשורת של קבוצת ג'יאן, כשבוע לאחר צעד דומה שנעשה עם קבוצת "פזא", בעלת השליטה ב"זמאן". ביום שלישי האחרון השתלטו הרשויות על סוכנות הידיעות "ג'יאן", המזוהה עם יריביו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

עוד בוואלה! NEWS:
אשתו של ארדואן: "הפילגשים באימפריה העות'מאנית זכו לחינוך טוב"
מסר לאיחוד האירופי: טורקיה תקלוט "אלפי מהגרים – לא מיליונים"
ארדואן ממשיך בהשתקה: ממשלת טורקיה השתלטה על סוכנות ידיעות

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור באקוודור, 4 בפברואר 2016. AP
אני מקווה שבית הדין החוקתי לא ינסה לפעול שוב בדרכים כאלה". ארדואן/AP

אתמול טען ארדואן כי פעילות העיתונאים במדינה מהווה "אחת מהמתקפות החריפות ביותר נגד טורקיה בתקופה האחרונה". הנשיא התייחס להחלטת בית המשפט העליון, שהורה לשחרר שני עיתונאים בכירים בעיתון "ג'ומהורייט" המזוהה עם האופוזיציה, שפרסמו מידע בנוגע להעברת נשק טורקית לסוריה בשנת 2014, וקבע כי מעצרם היה לא חוקי.

"המוסד הזה, במעורבות נשיאו וכמה מחבריו, לא נמנע מקבלת החלטה נגד המדינה ונגד העם", טען ארדואן. "אני מקווה שבית הדין החוקתי לא ינסה לפעול שוב בדרכים כאלה, שיעלו לדיון את עצם קיומו ואת הלגיטימיות שלו". לדבריו, "אני מחויב להבטיח כי גופי המדינה פועלים בהרמוניה וכי החוקה מבוצעת. אפעל נגד מי שיעבור את הגבול, ואם בית הדין החוקתי בוחר בנתיב זה, לא אהסס להביע את התנגדותי".

עוד באותו נושא

בעקבות ההשתלטות על העיתון: עימותים בין משטרת טורקיה למפגינים

לכתבה המלאה
ההפגנות בסמוך למשרדי "זמאן" באיסטנבול. רויטרס
"אפעל נגד מי שיעבור את הגבול". הפגנה למען חופש הביטוי ליד משרד "זמאן" באיסטנבול/רויטרס

שני העיתונאים, ג'אן דונדר וארדם גול, נעצרו בחודש נובמבר האחרון בחשד לסיוע לארגון טרור, לאחר שפרסמו תמונות וסרטונים של קציני מודיעין טורקים הפועלים באזור הגבול עם סוריה. על רקע המגעים בתקופה האחרונה בין האיחוד האירופי לאנקרה בנוגע לפתרון משבר המהגרים, גורמים אירופים בכירים הביעו בשבוע האחרון דאגה בנוגע להפרות זכויות האדם במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully