וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של ארדואן: "הפילגשים באימפריה העות'מאנית זכו לחינוך טוב"

אמינה ארדואן, רעייתו של נשיא טורקיה, אמרה בכנס רשמי שעסק בסולטאני האימפריה כי ההרמון שפעל בתקופה הזאת היה "מוסד חינוכי שהכין נשים לחיים האמיתיים". רבים זעמו על דבריה: "מדוע היו שם גברים מסורסים?"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ורעייתו אמינה ארדואן, מרץ 2016. AP
נשיא טורקיה ארדואן ורעייתו אמינה/AP

אמינה ארדואן, רעייתו של נשיא טורקיה, תיארה את ההרמון שפעל בתקופת האימפריה העות'מאנית כ"מוסד חינוכי שהכין נשים לחיים האמתיים". אשתו של רג'פ טייפ ארדואן אמרה את הדברים אתמול (רביעי), במהלך כנס רשמי שהתקיים באנקרה ועסק בסולטאנים ששלטו באימפריה שהתמוטטה ב-1916. יום קודם לכן, בעלה הצהיר בנאום לציון יום האישה הבינלאומי כי נשים הן "מעל הכל אימהות".

ארדואן אמרה כי ההרמון היה בית ספר עבור בני השולשת העות'מאנית. "הרושם שהשאירו נשות ההרמון על 600 שנות ההיסטוריה של אימפריה יכול לשמש השראה", צוטטה אשת הנשיא בתקשורת המקומית.

בני משפחה, משרתים ופילגשים חיו יחד בהרמון. לסולטאנים ששלטו באימפריה היה הרמון בארמון טופקפה באיסטנבול, שהפך למוזיאון ב-1924. הסולטאנים העבירו את חיי היום יום שלהם בהרמון, שם התגוררו נשותיהם ובני משפחותיהם, לצד הפילגשים, שמנו כמה מאות. הגברים בהרמון היו סריסים. הפילגשים ששהו בהרמון אכן קיבלו חינוך מסוים וטופלו כראוי והן לא שימשו רק למטרות מין. עם זאת, הן לא היו חופשיות לעזוב את הארמון.

דבריה השנויים במחלוקת של אמינה ארדואן זכו במהירות לביקורות ברשתות החברתיות בטורקיה. "קבלת חינוך בהרמון לא הופכת אותו לבית ספר. זה לא הגיוני", כתב מישהו בחשבון הטוויטר שלו. "אם ההרמון העות'מאני היה מוסד חינוכי, אז מדוע שהגברים שעבדו שם היו מסורסים?", שאל מישהו אחר.

לקריאה נוספת בנושא
מסר לאיחוד האירופי: טורקיה תקלוט "אלפי מהגרים – לא מיליונים"
ארדואן ממשיך בהשתקה: ממשלת טורקיה השתלטה על סוכנות ידיעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully