וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאיחוד האירופי: טורקיה תקלוט "אלפי מהגרים – לא מיליונים"

שר טורקי הבהיר כי יש גבול לכמות מבקשי המקלט שאנקרה תסכים להשיב לשטחה. מרקל יצאה נגד סגירת הגבולות במדינות הבלקן. אלפי המהגרים בגבול מקדוניה מיואשים: "יש מלחמה במדינה שלי, והם סוגרים את הגבול. לאן אנחנו אמורים ללכת?"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"מספר המהגרים שיושבו לטורקיה יהיה באלפים או בעשרות אלפים – לא מיליונים", כך הבהיר היום (חמישי) השר הטורקי לענייני האיחוד האירופי, וולקן בוזקיר. בריאיון לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", הוסיף בוזקיר כי אנקרה לא תקבל בחזרה לשטחה מבקשי מקלט שכבר נמצאים על אדמת האיים היווניים.

זאת לאחר שמנהיגי האיחוד האירופי הכריזו ביום שלישי, בסיום מפגש פסגה עם נציגי טורקיה, כי בשבוע הבא ידונו בהצעה להסכם לפתרון משבר הפליטים, שלפיה תעכב טורקיה את כניסתם של המהגרים והפליטים ליוון, בתמורה לסיוע ממדינות האיחוד. ההסכם כולל, לדברי האירופים, את החזרתם של כל המהגרים הבלתי-חוקיים שיגיעו מטורקיה לחופי יוון עם כיסוי העלות מצד האיחוד. ההסכם כולל גם את האצת התכנית שתאפשר לטורקים להיכנס לאירופה ללא אשרה וכן את העברת התשלומים שהובטחו לאנקרה עוד באוקטובר, בסך שלושה מיליארד אירו.

עוד בוואלה! NEWS:
נחסם נתיב הפליטים המרכזי: בבלקן סגרו את הדלת בפני המהגרים
בתמורה לסיוע והקלות בוויזה: האיחוד ישיב מהגרים לטורקיה
האיחוד מזהיר: ללא שינוי - מערכת ההגירה תקרוס בתוך עשרה ימים

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בכנס בבאד נוינאר-ארוויילר, גרמניה, 9 במרץ 2016. רויטרס
"מחפשת פתרון אירופי, לכל 28 המדינות". מרקל/רויטרס

הבוקר התייחסה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לסגירת הגבולות במדינות הבלקן, וטענה כי חסימת נתיבי ההגירה "לא פותרת את הבעיה". בריאיון לרדיו MDR הגרמני, טענה מרקל: "אי אפשר לפתור את הבעיה באמצעות החלטה חד-צדדית. המצב אינו בר קיימא ולא יכול להימשך". מרקל ציינה את ממשלות אוסטריה ומדינות הבלקן שסגרו את גבולותיהן, והוסיפה כי הן "שמות את יוון במצב קשה מאוד".

"אם לא נגיע להסכם עם טורקיה, יוון לא תוכל לשאת את העול למשך זמן רב", הוסיפה מרקל וקראה ל"החלטה נכונה עבור כל 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. לכן אני מחפשת פתרון אירופי, לכל 28 המדינות". מרקל עצמה זכתה לביקורת בשל החלטה להספיק ליישם את תקנות דבלין, הקובעות כי מבקשי מקלט ייקלטו במדינה הראשונה שאליה הגיעו.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אחמט דאווטאולו, וולקן בוזקיר ואנגלה מרקל בדיונים בבריסל, 7 במרץ 2016. רויטרס
"אם לא נגיע להסכם עם טורקיה, יוון לא תוכל לשאת את העול למשך זמן רב". ראש ממשלת טורקיה דאווטאולו לצד בוזקיר ומרקל, השבוע/רויטרס

כיום, כ-2.7 מיליון פליטים סורים נמצאים בטורקיה. הבוקר דווח בכלי התקשורת הטורקיים על מותם של חמישה מהגרים, בהם תינוק בן שלושה חודשים, שטבעו לחופי האי היווני לסבוס. עוד דווח כי תשעה בני אדם חולצו מהסירה, שעליה היו מהגרים מאפגניסטן ומאיראן.

שרת הפנים של אוסטריה, יוהאנה מיקל-לייטנר הגנה בריאיון לעיתון הגרמני "די וולט" על ההחלטה לסגור את הגבולות, וטענה כי "אי אפשר להחזיר אחורה את הזמן". לדבריה, "העמדה שלי ברורה. הנתיב הבלקני יישאר סגור לעד. סגירת נתיב ההגירה מתקדמת לפי התכנית". לפחות 13 אלף מהגרים ממתינים בכפר היווני אידומני, בגבול מקדוניה, בתקווה לחצות את הגבול ולהמשיך למערב אירופה.

"נמשיך למחות כדי שידעו שאנחנו בני אדם": מהגרים באידומני, היום

רויטרס

"זה נורא, לא ייאמן, בלתי נסבל", טען מחמוד חסן, סורי בן 23. "יש מלחמה במדינה שלי, והם סוגרים את הגבול. לאן אנחנו אמורים ללכת? בבקשה, אם אתם יכולים לעשות משהו, עזרו לנו. המצב מאוד קשה". כמה ברי מזל באידומני הצליחו לתפוס מקום ברציף תחנת הרכבת, ולהתגונן מהגשם הכבד. אחרים לנו בקרונות נטושים, אולם מרבית המהגרים בגבול מתגוררים באוהלים שהוצבו בשטח פתוח.

אחמד מרזה, בן 17 מקמישלי בסוריה, נמצא באידומני כבר יותר משבוע. לדבריו, "יוון היא מדינה ענייה, עבורנו ועבור אנשיה". טארק מוחמיד, בן 27 מחאלב, שהגיע ליוון עם רעייתו ושתי בנותיהם, בנות חמש ושנתיים, הבהיר מדוע רבים מבקשים להמשיך למערב אירופה: "אני צריך עבודה, בשביל לקיים את עצמי ואת משפחתי. חייבים לחיות".

רק מי שכבר יש לו אשרת כניסה בתוקף לאחת ממדינות האיחוד האירופי היה יכול לעבור היום את הגבול למקדוניה, אולם מרבית המהגרים נותרו מיואשים בצד היווני, כשהאפשרויות שלהם מצטמצמות בזו אחר זו. "אנחנו לא כאן כדי להישאר", סיפר סאמי יונס, סטודנט למדעי המחשב בן 24 מדמשק, "אנחנו רק רוצים לעבור הלאה". לדבריו, "נמשיך למחות ולעשות את מה שצריך כדי שידעו שאנחנו בני אדם, ומגיעות לנו זכויות אדם פשוטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully