וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד מזהיר: ללא שינוי - מערכת ההגירה תקרוס בתוך עשרה ימים

שרי הפנים של אירופה התכנסו בבריסל ברקע מהלכיהן האחרונים של וינה ושל מדינות הבלקן, שנועדו לעצור את זרם הפליטים. בעקבות זאת, החזירה יוון את השגריר מאוסטריה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נציגים ממדינות באיחוד האירופי ומהבלקן התכנסו היום (חמישי) בבריסל כדי לפעול לפתרון המחלוקת סביב משבר המהגרים שיצר כאוס ברחבי אירופה. נציב האיחוד לענייני פליטים דימיטריס אברמופולוס הזהיר כי נותרו עשרה ימים כדי לראות התקדמות משמעותית בצמצום מספר הפליטים המגיעים מטורקיה אחרת "המערכת עלולה לקרוס".

אוסטריה, סרביה ומקדוניה נוקטות בימים האחרונים צעדים משל עצמן כדי להגביל את כניסתם של מהגרים לשטחיהן, מה שעורר את זעמה של יוון, החוששת מכך שהם יישארו בשטחה ללא אפשרות תזוזה. בעקבות זאת, החזירה אתונה את שגרירה מווינה "להתייעצויות".

שרי הפנים והמשפטים של האיחוד נפגשו בבירת בלגיה כדי לשמוע על התכנית שהעלו אוסטריה ועוד שמונה מדינות מהבלקן כדי לצמצם את מספר האנשים העוברים בגבולותיהן. גורם בלשכת הנשיאות התורנית של האיחוד, שעתה נמצאת בשליטה הולנדית, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מטרת הפגישה היום הייתה "לאפשר לנו להימנע מהפתעות". לדבריו, "עלינו להימנע מכך שמדינה מסוימת מופתעת מצעדים שנוקטת מדינה אחרת".

על אף המאמצים של האיחוד לעצור את שטף המהגרים הזורם ליבשת, מתחילת השנה נכנסו בשעריו בצורה לא חוקית יותר מ-100 אלף איש, עלייה תלולה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם בואו של האביב, בבריסל צופים התגברות נוספת של השטף ברקע התגברות הלחימה בסוריה וחוסר נכונותה של טורקיה להושיט את ידה ולסייע לפתור את המשבר. נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק הזהיר כי כישלון בהתקדמות בסוגיה יגביר את הסבירות שבריטניה תעזוב הגוש במשאל העם שיתקיים בקיץ הקרוב.

לקריאה נוספת בנושא
השסעים באיחוד מעמיקים: אוסטריה תכניס רק 80 מבקשי מקלט מדי יום
האפיפיור נגד טראמפ: "אדם שמתכנן חומות בגבול הוא אינו נוצרי"
יחזירו אותם לטורקיה: נאט"ו פתחה במבצע נגד הברחת המהגרים לאירופה

מהגרים חוצים את הגבול מיוון למקדוניה, 25 בפברואר 2016. רויטרס
אין כניסה לאפגניים. מהגרים חוצים את הגבול מיוון למקדוניה, היום/רויטרס

בהתפתחות אחרת, בית משפט בצרפת אישר צו פינוי ליותר מאלף מהגרים במסגרת התכנית להריסת חלק ממחנה בקאלה הידוע בשם "הג'ונגל". בשל החשש שהם יעברו לשטחה, בלגיה הפעילה מחדש ביקורת גבולות עם צרפת, שהביעה פליאה על המהלך. שר הפנים של צרפת, ברנר קזנוב, כינה את המהלך "מוזר" במהלך הפגישה בבריסל והעביר ביקורת על כך שפריז לא עודכנה מראש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהגרת ובנה בחלק ממחנה הפליטים "הג'ונגל" בקאלה, צרפת, 25 בפברואר 2016. רויטרס
בבלגיה חוששים שהם יגיעו אליהם. מהגרת ובנה ב"ג'ונגל" בקאלה, היום/רויטרס

למורת רוחן של גרמניה ושל יוון, וינה החלה בשורת צעדים בימים האחרונים המנוגדים למדיניות שמנסה ליישם האיחוד כדי לטפל בגל הפליטים החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. בין היתר, רק 3,200 איש יורשו לחצות לשטחה מדי יום ורק 80 מהם יוכלו להגיש בקשות מקלט. נוסף לאוסטריה, מדינות הבלקן החלו לקחת טביעות אצבע מכל מי שעובר בשטח ולהחזיר כל מי שלא מחזיק בדרכון או נושא תעודות מזויפות.

המדינות הללו אף הבהירו כי יסכימו לקבל רק מהגרים הזקוקים להגנה, ורבות מהממשלות הללו החילו זאת רק לגבי פליטים מסוריה ומעיראק. מקדוניה, למשל, לא מאפשרת יותר לפליטים מאפגניסטן לחצות לשטחה ועתה הם תקועים ביוון. שרת הפנים של אוסטריה יוהאנה מיקי-לייטנר תיארה את המהלכים הללו כ"תגובת שרשרת הגיונית". היא הזהירה כי המשבר מאיים על הישרדותו של האיחוד אם הוא לא יובא תחת שליטה.

סבסטיאן קורץ, שר החוץ של אוסטריה, אמר בריאיון לטלוויזיה הגרמנית כי על אירופה "לזנוח את היעד שיאפשר כניסה של מספר לא-מוגבל" של אנשים. "לא ייתכן שכל המהגרים מגישים את בקשות המקלט שלהם במערב אירופה", הדגיש.

עם זאת, התכנית הזאת גררה ביקורת חריפה מצדה של יוון, התחנה הראשונה באירופה עבור אלפי המהגרים המגיעים לשטחה דרך הים מדי יום. מהבוקר, כבר יותר מ-2,000 מהגרים הגיעו במעבורות מהאיים המזרחיים של יוון לנמל פיראוס. ממשלתו של אלכסיס ציפראס מאיימת לחסום את כל ההחלטות בפסגת האיחוד בחודש הבא שתעסוק במשבר, אם חברות האיחוד לא יסכימו ליישם את תכנית המכסות שעליה הוחלט בשנה שעברה.

(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully