וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר לראשונה צעדים למיגור התקיפות המיניות שביצעו משקיפיו

12.3.2016 / 11:20

ההחלטה התקבלה בתמיכה רחבה, ורק מצרים נמנעה מהצבעה. היא תסמיך את המזכ"ל, באן קי מון, להחזיר יחידות שבהן תועדו המעשים לארצן. לאחרונה חלה עלייה בדיווחים על התקיפות המיניות, בעיקר ברפובליקה המרכז-אפריקנית ובקונגו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(חיילים צרפתים מעורבים בפרשת אונס ילדים באפריקה, מאי 2015)

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אמש (שישי) צעדים למיגור תקיפות מיניות שמבצעים משקיפים מטעם הארגון באזרחים, במדינות שבהן הם מוצבים. זו הפעם הראשונה בתולדות האו"ם שמתקבלת החלטה לטפל בתופעה. לאחרונה חלה עלייה במספר הדיווחים על תקיפות שכאלה, בהם כמה דיווחים על אונס ילדים, רבים מהם ברפובליקה המרכז אפריקנית ובקונגו. על פי האו"ם, בשנה שעברה נרשמו 69 מקרים של תקיפה וניצול מיני בידי כוחות האו"ם, ומתחילת השנה התקבלו דיווחים על 25 מקרים נוספים.

ההחלטה למעשה מאמצת את תכנית הרפורמה של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ובמסגרתה תינתן לו הסמכות להחזיר לארצן יחידות שבהן תועדו אותם מעשים. כמו כן, יחל האו"ם לנקוב בשמות מדינות המוצא של המשקיפים שלהם מיוחסות ההאשמות בעבירות מין, כדי להפעיל לחץ למיצוי הדין עמם. ההחלטה אושרה ברוב של 14 מתוך 15 חברות המועצה, כשמצרים היחידה שנמנעה מהצבעה.

עוד בוואלה! NEWS:
"זרקנו אותו": טראמפ ביטל עצרת בשיקגו - בעקבות הפגנת אלפים
אחרי מדינות המפרץ: הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור
גורמים אמריקניים: קוריאה הצפונית איבדה קשר עם צוללת

חייל צרפתי בבנגי, הרפובליקה המרכז-אפריקנית, 5 בדצמבר 2013. רויטרס
ב-2015 נרשמו 69 מקרי תקיפה מינית של כוחות האו"ם. חייל צרפתי ברפובליקה המרכז-אפריקנית/רויטרס

השגרירה האמריקנית באו"ם, סמנתה פאוור, אמרה אחרי ההצבעה כי ארצות הברית מתחייבת בפני הקורבנות שנוצלו מינית על ידי הכוחות לשמירת השלום להגביר את פעילותה בנושא. "נעשה יותר על מנת לדאוג שהאנשים שאנו שולחים כדי להגן עליכם לא יהיו אלה שפוגעים בכם", הבטיחה.

מזכ"ל האו"ם כינה את ההחלטה "צעד משמעותי במאמצים המשותפים שלנו להילחם בנזק הנורא שנגרם לקורבנות ניצול מיני". הוא אף התחייב לספק הגנה ותמיכה עבור אלה שעברו התעללות.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון. GettyImages
"צעד משמעותי". מזכ"ל האו"ם באן/GettyImages

לפני כעשרה חודשים דווח כי 14 חיילים צרפתים מעורבים בפרשת אונס שביצעו לכאורה בילדות ברפובליקה המרכז אפריקנית, כשהוצבו שם כחלק מכוח שמירת השלום של האו"ם. גורמים בארגון מסרו כי שמם של חיילים נוספים מצ'אד ומגינאה נקשר בפרשה. הפרטים פורסמו על פי דוח חקירה פנימי של האו"ם, שהתבסס על עדויות של ילדים בני שש עד 13.

בדצמבר האחרון התפרסם דוח של האו"ם שהצביע על "כשל מערכתי חמור" בחקירת הטענות נגד חיילי כוחות שמירת השלום של הארגון ברפובליקה המרכז אפריקנית בגין תקיפה מינית של ילדים. הדוח העלה כי הכשל בטיפול בתלונות תרם לעלייה במקרי התקיפה.

עוד עלה מהדוח, שנערך על ידי ועדת החקירה העצמאית שהוקמה לבחינת הנושא, כי הדיווחים על ילדים מגיל תשע שביצעו מעשים מיניים בתמורה למזון במדינה שסובלת מסכסוך אלים וקשה, "הועברו משולחן אחד לאחר, מתיבת מייל אחת לאחרת, בלשכות שונות של האו"ם, אולם אף אחד לא היה מוכן לקחת אחריות". בין הגורמים שקיבלו את המידע והתעלמו ממנו, על פי הדוח, אנשי סוכנות האו"ם למען ילדים, יוניצ"ף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully