וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: קוריאה הצפונית איבדה קשר עם צוללת

על פי הדיווח ברשת CNN, לווייני ריגול, מטוסים וספינות של ארצות הברית עקבו אחרי החיפושים שערכה המדינה כדי לאתר את הצוללת, שנעלמה מוקדם יותר השבוע. לא ברור אם היא טבעה או רק אבד עמה הקשר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: כך נראה שיגור הטיל ארוך הטווח של קוריאה הצפונית, בחודש שעבר)

קוריאה הצפונית איבדה קשר עם אחת מצוללותיה - כך אמרו היום (שישי) שלושה גורמים רשמיים בארצות הברית לרשת CNN. לפי הדיווח, לווייני ריגול אמריקניים, מטוסים וספינות, עקבו אחר החיפושים שערכה המדינה כדי לאתר את הצוללת, שנעלמה מוקדם יותר השבוע.

הגורמים ציינו כי הצבא האמריקני לא בטוח אם הצוללת טבעה או רק אבד עמה הקשר, אך הם מאמינים כי היא סבלה מכשל טכני במהלך תרגיל.

עוד בוואלה! NEWS:
קים ממשיך להתגרות במערב: "יש לקיים ניסויים גרעיניים נוספים"
שעות לאחר הטלת סנקציות חדשות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים
אמריקני נעצר בקוריאה הצפונית והתחנן בבכי: "הצילו אותי"

תמונה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסמוך למכשיר העשוי להיות מכשיר גרעיני ממוזער, מרץ 2016. טוויטר, אתר רשמי
קים בסמוך לראש נפץ גרעיני ממזוער, כפי שפורסם בעיתון מקומי/אתר רשמי, טוויטר

לאחרונה גברה המתיחות בין קוריאה הצפונית לשכנתה מדרום, לאחר שהראשונה ערכה ניסוי גרעיני והאחרונה ערכה תרגיל צבאי משותף עם ארצות הברית.

בשבוע אמר מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כי מדינתו הצליחה למזער ראשי נפץ הגרעיניים כדי שניתן יהיה להרכיבם על טילים בליסטיים. יום אחר מכן דיווחה סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית הרשמית כי קים הורה לקיים ניסויים גרעיניים באותם ראשי הנפץ. "קיום ניסויים גרעיניים נוספים הם חשובים כדי להעריך את כוחם ההרסני של ראשי הנפץ החדשים שייצרנו", הוא צוטט אומר בעת שצפה בשיגור שני טילים בליסטיים לעבר הים.

"על המדינה להכין את עצמה לקראת מתקפה גרעינית על אויביה שעל הקרקע, באוויר, על פני המים ומתחת להם, באמצעות מגוון טילים הנושאים ראשי נפץ גרעיניים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully