וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ממשיך להתגרות במערב: "יש לקיים ניסויים גרעיניים נוספים"

מנהיג קוריאה הצפונית התייחס לטענתו הקודמת על מזעור ראשי נפץ גרעיניים שאותם ניתן להרכיב על טילים בליסטיים, ואמר כי "קיום ניסויים נוספים חשובים להערכת כוחם ההרסני". הוא הוסיף כי על מדינתו להיערך לקראת מתקפה גרעינית על אויביה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ממשיך להתגרות במערב. אחרי שהצהיר שלשום כי מדינתו הצליחה למזער ראשי נפץ הגרעיניים כדי שניתן יהיה להרכיבם על טילים בליסטיים, אתמול (חמישי) הורה המנהיג לקיים ניסויים גרעיניים באותם ראשי הנפץ. סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית הרשמית דיווחה כי קים אמר את הדברים בעת שצפה בשיגור שני טילים בליסטיים לעבר הים, והוסיף כי "קיום ניסויים גרעיניים נוספים הם חשובים כדי להעריך את כוחם ההרסני של ראשי הנפץ החדשים שייצרנו".

"על המדינה להכין את עצמה לקראת מתקפה גרעינית על אויביה שעל הקרקע, באוויר, על פני המים ומתחת להם, באמצעות מגוון טילים הנושאים ראשי נפץ גרעיניים", ציין קים. אתמול גינה האו"ם את שיגור שני הטילים הבליסטיים, והמזכ"ל באן קי מון קרא לפיונגיאנג לחדול מפעילות צבאית זו.

הניסוי הגרעיני הקודם שערכה קוריאה הצפונית אירע ב-6 בינואר, אז טענה המדינה כי הפצצה שנוסתה הכילה מימן. חודש לאחר מכן נערך ניסוי בטיל בליסטי ארוך טווח ושני האירועים הובילו לתגובות חריפות והגברת הסנקציות על המדינה המבודדת. האו"ם הטיל לאחרונה סנקציות נוקשות על הצפון, וקוריאה הדרומית הודיעה על הטלת סנקציות באופן עצמאי.

עוד כתבות בנושא:
קים ממשיך לאיים: "ראשי נפץ גרעיניים הותאמו לטילים בליסטיים"
קוריאה הצפונית ממשיכה לאיים: נתקוף גרעינית את הדרום וארה"ב
שליט קוריאה הצפונית הורה לארצו: "יש להתכונן לשימוש בנשק גרעיני

תמונה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסמוך למכשיר העשוי להיות מכשיר גרעיני ממוזער, מרץ 2016. טוויטר, אתר רשמי
קים בסמוך לראש הנפץ הגרעיני הממזוער, כפי שפורסם בעיתון מקומי/אתר רשמי, טוויטר

האיום החדש של קים מגיע לאחר שבמהלך השבוע נשמעו הצהרות לוחמניות נוספות, על רקע תרגיל משותף שבו פתחו צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית. בתחילת השבוע הזהירה פיונגיאנג מפני "תקיפות מנע גרעיניות" ללא הבחנה נגד וושינגטון וסיאול. ועדת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית מסרה כי "אם נלחץ על הכפתורים להשמדת האויבים שלנו כעת, כל הבסיסים שבהם מתבצעות הפרובוקציות ייעלמו בים בלהבות ובאפר ברגע אחד".

כאמור, לפני יומיים אמר קים כי מדינתו מזערה את ראשי הנפץ הגרעיניים שברשותה כדי שניתן יהיה להרכיבם על טילים בליסטיים. "הראשים הגרעיניים הותאמו לטילים בליסטיים באמצעות מזעורם", אמר המנהיג במהלך פגישה עם טכנאים המעורבים בתכנית הגרעין של המדינה. "מדובר בהתרעה גרעינית אמיתית".

על אף האיומים, מומחים רבים מעריכים כי הארסנל של קוריאה הצפונית עשוי להכיל רק פצצות גרעיניות גולמיות. הם אינם בטוחים שהצפון קוריאנים התמקצעו בתהליך הדרוש להרכבת ראשי נפץ על פצצות. המומחים גם מטילים ספק באשר לשאלה אם יש ברשות פיונגיאנג טיל ארוך טווח שיכול לשאת פצצה שכזאת עד אדמת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully