וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ממשיך לאיים: "ראשי נפץ גרעיניים הותאמו לטילים בליסטיים"

מנהיג קוריאה הצפונית הצהיר כי מדינתו מזערה ראשים גרעיניים, כך שניתן יהיה להרכיבם על טילים ארוכי טווח - דבר שמומחים רואים כמשנה את חוקי המשחק. עם זאת, רבים מטילים ספק בהצהרות וביכולתה של המדינה לאיים באופן ממשי על ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: כך נראה שיגור הטיל ארוך הטווח של קוריאה הצפונית)

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ממשיך לאיים על המערב. אחרי שהמדינה איימה בתחילת השבוע כי תנחית מכה מקדימה גרעינית על ארצות הברית וקוריאה הדרומית, היום (רביעי) אמר קים כי מדינתו מזערה את ראשי הנפץ הגרעיניים שברשותה כדי שניתן יהיה להרכיבם על טילים בליסטיים. כמו כן, הוא הורה לשפר את ארסנל הנשק שברשותה כי שיהיה עוצמתי ומדויק יותר.

המדינה המבודדת כבר הכריזה בעבר כי היא פועלת למזעור הראשים הגרעיניים, אך זו הפעם הראשונה שבה קים טען באופן ברור כי נרשמה פריצת הדרך, שמומחים במערב רואים כצעד המשנה את חוקי המשחק, ושמצעיד אותה צעד נוסף לקראת הפיכתה לאיום אמיתי על ארצות הברית. "הראשים הגרעיניים הותאמו לטילים בליסטיים באמצעות מזעורם", אמר המנהיג במהלך פגישה עם טכנאים המעורבים בתכנית הגרעין של המדינה. "מדובר בהתרעה גרעינית אמיתית".

עוד כתבות בנושא:
קוריאה הצפונית ממשיכה לאיים: נתקוף גרעינית את הדרום וארה"ב
שליט קוריאה הצפונית הורה לארצו: "יש להתכונן לשימוש בנשק גרעיני"
שעות לאחר הטלת סנקציות חדשות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים

תמונה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסמוך למכשיר העשוי להיות מכשיר גרעיני ממוזער, מרץ 2016. טוויטר, אתר רשמי
קים בסמוך למכשיר הנראה כראש נפץ גרעיני ממוזער/אתר רשמי, טוויטר

בעיתון של מפלגת השלטון של קוריאה הצפונית, "רודונג סינמון", פורסמה תמונה גדולה של קים עומד בסמוך למכשיר עגול ומתכתי. מומחים במערב טוענים כי ייתכן שמדובר באותו ראש נפץ גרעיני ממוזער. "אנו מסתמכים רק על התמונה, אך כך היינו מצפים שראש נפץ גרעיני ממוזער ייראה", אמר ג'פרי לואיס, מומחה בנושא. מליסה הנהאם, מומחית נוספת בתחום הגרעין הצפון-קוריאני, אמרה כי פיונגיאנג פועלת על תכנית הגרעין שלה מספיק זמן, וערכה מספיק ניסויים, כדי שתהיה מסוגל לייצר ראשי נפץ ממוזערים.

עם זאת, על אף האיומים, מומחים רבים מעריכים כי הארסנל של קוריאה הצפונית עשוי להכיל רק פצצות גרעיניות גולמיות. הם אינם בטוחים שהצפון קוריאנים התמקצעו בתהליך הדרוש להרכבת ראשי נפץ על פצצות. המומחים גם מטילים ספק באשר לשאלה אם יש ברשות פיונגיאנג טיל ארוך טווח שיכול לשאת פצצה שכזאת עד אדמת ארצות הברית.

תרגיל צבאי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית בנמל ליד סאול. רויטרס
האיומים מגיעים על רקע תרגיל משותף לקוריאה הדרומית וארה"ב. כלי שיט אמריקניים בדרום קוריאה, 2014/רויטרס

כאמור, דבריו של קים מגיעים לאחר איום ישיר במתקפה על המערב, שנאמר על רקע התרגיל שבו החלו באותו היום צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית. פיונגיאנג טענה כי התרגיל, שיימשך עד סוף אפריל, מדמה תרחישי פלישה. ועדת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית איימה בתקיפות נגד מטרות בבסיסים דרום קוריאניים ואמריקניים באוקיינוס השקט וכן על אדמת ארצות הברית. היא מסרה כי אויביה "עובדים יחד כשדם ניגר מעיניהם במטרה להפר את הכבוד, הריבונות וזכויותיה של קוריאה הצפונית".

היחסים הרעועים בין קוריאה הצפונית לבין יריבותיה, סיאול ו-וושינגטון, הוחמרו בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג בינואר וניסוי בטיל ארוך טווח שנערך בחודש שעבר – ניסוי שנטען כי נעשה בו שימוש בטכנולוגיית טילים בליסטיים אסורה. לאחרונה הטיל האו"ם סנקציות נוקשות על הצפון, וקוריאה הדרומית נקטה קו קשוח יותר מבדרך כלל נגד שכנתה, שכלל הצגת חוק חדש לזכויות אדם צפון קוריאניות ואזהרה של הנשיאה מפני הפלת המשטר בפיונגיאנג.

כמו כן, הדרום הודיע אתמול על הטלת סנקציות באופן עצמאי על השכנה מצפון. הסנקציות יוטלו על 40 בני אדם ו-30 גופים שלוקחים חלק בתכנית הנשק של פיונגיאנג. כמו כן, תיאסר הכניסה למדינה על כל כלי שיט שעצר בנמל של קוריאה הצפונית ב-180 הימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully