וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה במסרים סותרים: הנשיאות היא קו אדום, אך נתייצב לשיחות השלום

שר החוץ הבהיר כי לאו"ם "אין זכות להתערב בסוגיית הבחירות לנשיאות", אך מנגד טען כי "תקופת מעבר פירושה מעבר משלטון הממשלה הנוכחית לזה של ממשלה חדשה". האופוזיציה הודיעה כי תתייצב לשיחות, והממשלה ציינה כי "לא תחזור על טעויות העבר" ותמתין לה יממה בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, אמר היום (שבת) במסיבת עיתונאים בדמשק כי "תקופת מעבר פירושה מעבר משלטון הממשלה הנוכחית לזה של ממשלה אחרת, וכן החלפת החוקה הקיימת בחוקה חדשה". עם זאת, הבהיר כי לשליח האו"ם למדינה סטפן דה מיסטורה "אין זכות להתערב בסוגיית הבחירות לנשיאות, ואין לו זכות לקבוע את סדר היום לשיחות השלום. הממשלה לא תשוחח עם אף אחד שרוצה לדון בנשיאות. בשאר זהו קו אדום, הוא רכוש העם". דבריו נאמרו, ככל הנראה, בתגובה לאמירה של דה מיסטורה כי בתוך שנה וחצי ייערכו בחירות במדינה.

אל-מועלם הוסיף כי נציגי הממשלה לשיחות השלום בז'נבה שבשוויץ, שצפויות להיפתח ביום שני, ימתינו לנציגי האופוזיציה במשך יממה אחת בלבד - ויעזבו אם הנציגים לא יופיעו. לדבריו, הממשל "לא יחזור על הטעויות שעשה בסבב השיחות הקודם". בכך ככל הנראה התכוון לקריסת השיחות, שבה האשים שגריר סוריה באו"ם ונציג המשטר בשיחות, בשאר ג'עפרי, את האופוזיציה.

שר החוץ של סוריה אף התייחס לכורדים במדינה ואמר: "הם נלחמים לצדנו נגד דאעש". גם דה מיסטורה התייחס לנושא וציין כי "הכורדים הם מרכיב חשוב בסוריה, ולכן יש למצוא דרך שבה תהיה להם הזדמנות להביע את דעתם על החוקה ועל אופן הממשל במדינה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"הרגע בו הבנתי שאיבדתי את כולם": 3 סורים בעדות מיוחדת מהתופת
למרות הפסקת האש בסוריה - ההפרות נמשכות: "135 איש נהרגו בשבוע"
"דור קטלני חדש": האימונים הצבאיים של הילדים בבתי היתומים של דאעש

מורדים סורים נחים במהלך הפסקת האש במחוז חמאת, מרץ 2016. רויטרס
חיילים סורים נחים בהפסקת האש במחוז חמאת, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי דיווח ברשת אל-ג'זירה, האופוזיציה במדינה הודיעה היום כי הסכימה להאריך את הפסקת האש, שנמשכת כבר שבועיים, בשבועיים נוספים. כמו כן, גורם באופוזיציה, מונסר מקהוס, הודיע היום כי מתנגדי הנשיא בשאר אסד יתנגדו בתוקף להישארותו בשלטון, ויסכימו רק לכינונה של ממשלת מעבר שתכהן במשך חצי שנה.

אתמול הודיעה האופוזיציה כי תשתתף בשיחות השלום. עם זאת, בהודעה מטעם נציגות המשא ומתן נמסר כי הסיכויים להסכם קלושים, משום שהם ידרשו את שלמותה של סוריה – ולא יסכימו למעבר לצורת ממשל של פדרציה שלמעשה יפצלו את המדינה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון עם העיתון הספרדי "אל פאיס". 21 בפברואר 2016.. רויטרס
האופוזיציה מתנגדת בתוקף להישארותו בשלטון. אסד/רויטרס

מוקדם יותר אמר שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי משגיחים על הנעשה בסוריה מטעם ארצות הברית ומטעם רוסיה ייפגשו היום בעמאן בירת ירדן ובז'נבה, כדי לדון בהפרות הפסקת האש מצד המשטר בסוריה. קרי ציין כי שיחות השלום בנוגע למלחמה במדינה צריכות להתחיל ביום שני בז'נבה כמתוכנן, וכי "רמת האלימות מכל הסוגים פחתה ב-80 עד 90 אחוזים, וזה מאוד מרשים. אנחנו מעוניינים לפעול כדי להפחיתה עוד יותר". עם זאת, הוסיף: "הבהרנו כי משטר אסד לא יכול לנצל את התהליך הזה, בעוד אחרים מנסים לציית להפסקת האש מתוך אמונה. יש גבול לסבלנות בנוגע לכך".

ביום רביעי הבהיר דה מיסטורה כי להפסקת האש בסוריה אין תאריך תפוגה בעיני האו"ם והמעצמות. בכוונתו לעסוק במהלך שיחות השלום בסוגיות ממשל, קיום בחירות בתוך שנה וחצי וכינון חוקה חדשה. בתגובה לכך, המועצה המרכזית של גופי האופוזיציה במדינה אמרה כי המתווה שהוצע על ידי האו"ם לשיחות השלום בין המורדים לשלטון אסד הוא חיובי, וציינה כי פחתו הפרות הפסקת האש בידי המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully