וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סרטון ההסתה: נתניהו דרש למנוע שידורי חמאס מלוויין צרפתי

12.3.2016 / 12:25

בעקבות שיחת ראש הממשלה עם נשיא צרפת לאחר שסרטון תעמולה קטע את שידורי ערוץ 2, חברת הלוויין הצרפתית "יוטלסאט" הפסיקה את שידורי רשת "אל-אקצא" הפלסטינית. עם זאת, הרשת הבהירה כי שידוריה באמצעות חברות לוויין ערביות נמשכים

צילום מסך

(סרטון התעמולה הפלסטיני שקטע את שידורי ערוץ 2 בלוויין, אמש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שישי) עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד וביקש ממנו לפעול להפסקת שידורי הרשת הפלסטינית "אל-אקצא", המזוהה עם חמאס. הרשת משדרת מרצועת עזה, בין היתר באמצעות חברת הלוויין הצרפתית "Eutelsat".

החברה הצרפתית נענתה לבקשה הישראלית, אולם הרשת ממשיכה את שידוריה באמצעות חברות הלוויין הערביות "ערבסאט", שבסיסה בערב הסעודית, ו"ניילסאט", שבסיסה במצרים. בהודעה שפרסמה רשת "אל-אקצא", הובהר כי שידוריה באמצעות החברה הצרפתית הופסקו, אולם הערוץ ממשיך בפעילותו באמצעות חברות הלוויין הערביות.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ ינאם בכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון
אחרי מדינות המפרץ: הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור
לתושבי עוטף עזה נמאס: "כל אזעקה מחזירה אותנו לחרדות"

פגישת ראש הממשלה בנימי נתניהו עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה הודה על הסיוע ב"מניעת הסתה נגד ישראלים ויהודים". נתניהו והולנד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

זאת לאחר שאמש קטע סרטון תעמולה פלסטיני, ככל הנראה של חמאס, את שידורי ערוץ 2 בסביבות השעה 22:30. הסרטון הופיע בשידורי ערוץ 2 בלוויין בלבד, ומנויי "יס" ו"הוט" לא חוו פריצה לשידור.

נראו בו, בין היתר, אנימציה של פיגוע דריסה בתחנת אוטובוס, וכן צילומים מפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב בתחילת השנה. בנוסף לתמונות הושמעה מנגינה מאיימת, ועל המסך הופיעו המשפטים: "השנה התחילה בתל אביב, והנה כבר חזרנו לדיזנגוף", "הסיפור לא נגמר, ההמשך יבוא" ו"תישארו בבתים". בשיחתו עם הנשיא הצרפתי, הודה נתניהו להולנד על עזרתו ב"מניעת הסתה נגד ישראלים ויהודים".

הציוץ של בכיר חמאס - "ניסיונות הכיבוש נועדו לכישלון"

במקביל, פרסם אתמול חבר הלשכה המדינית של חמאס חליל אל-חייה הודעה בחשבון הטוויטר שלו, שבה התייחס לפשיטה הצה"לית על כלי תקשורת פלסטיניים בשבוע האחרון. לדבריו, "עצירת שידורי רשת 'אל-אקצא' והפשיטה על משרדי רשת 'פלסטין אל-יום' הם סימנים לחולשת האויב בפני נחישות עמנו להשיג את מטרותיו". הוא הוסיף וטען כי "ניסיונות הכיבוש נועדו לכישלון", וכי הרשתות הפלסטיניות "משדרות את אינתיפאדת אל-קודס לעולם כולו ולכל בית בפלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully