וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתושבי עוטף עזה נמאס: "כל אזעקה מחזירה אותנו לחרדות"

12.3.2016 / 9:30

ירי ארבע הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל – לאחר כחודש של שקט יחסי – החזיר את תושבי המועצה האזורית שער הנגב ושדרות לימים שבהם העבירו ימים שלמים במקלט. תושב שדרות טען: "אף אחד לא לוקח אותנו ברצינות, הסבב הבא בפתח"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארבע הרקטות שהתפוצצו אמש (שישי) בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב, לאחר ששוגרו מרצועת עזה, החזירו את תושבי עוטף עזה לימים אחרים – אך לא רחוקים במיוחד – שבהם העבירו ימים שלמים במקלטים, בין אזעקות "צבע אדום". לדברי יניב כליף, תושב שדרות, "נמאס לנו. קרוב לעשרים שנה שאנחנו לא מפסיקים לחיות תחת איום הרקטות".

"כל אזעקת 'צבע אדום' מחזירה אותנו לימים הקשים שעברנו פה, בעיר, ומחזירה את החרדות ואת הפאניקה אצל הילדים", הוסיף כליף, וציין כי למרות הטיפול הפסיכולוגי שקיבלו ילדים רבים, התחושות הקשות נותרו, ומקרים כמו ירי הרקטות אמש – לאחר כחודש של שקט יחסי – עלולים להחזיר את הגלגל אחורה.

עוד בוואלה! NEWS:
"תישארו בבתים": סרטון תעמולה פלסטיני קטע את שידור "האח הגדול"
שני חיילים נפצעו קל בפיגוע ירי במחסום על כביש 443; היורה נמלט
הצבא הקטן, החכם והקטלני שהמטכ"ל מקים בתוך צה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצנו למקלט עם הרגשה שאנחנו הולכים למערכה נוספת". נפל רקטה בדרום, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצב הביטחוני המתוח, בצל החשש ממנהרות התופת, משאיר את כולנו במתח", סיפר. "בכל רגע יכולה להתפוצץ פה מנהרה. אנו שומעים בלילות רעשי חפירות, אבל אף אחד לא באמת לוקח את תושבי שדרות ועוטף עזה ברצינות". להערכתו של כליף, "כולנו בטוחים שהסבב הבא בפתח. נמאס לנו לחיות ככה, אנחנו דורשים פתרון למצב הזה. לא יכול להיות שאנחנו חיים במצב הזה כבר שנים".

גבריאל הואידה, תושב עוטף עזה, סיפר על הרגעים שבהם מיהר אמש למקלט יחד עם רעייתו: "רצנו למקלט עם הרגשה שאנחנו הולכים למערכה נוספת". לדבריו, "האזעקות מאוד מלחיצות וגורמות למתח. שמענו בום חזק, מלחיץ מאוד – בעיקר כששומעים את השריקות של הרקטה".

"התחושות שלנו לא נוחות, בלשון המעטה", טען עופר ליברמן, מרכז המשק בקיבוץ ניר עם. "האזעאקות מחזירות אותנו אחורה. אנחנו רוצים שקט ומבקשים מהממשלה לתת לנו שקט. אני דורש מהממשלה שימצאו פתרון למצב, גם אם זה כרוך במבצע צבאי או בהסכם – אנחנו רוצים שקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הריסות הבית בעזה שבו מת פלסטיני בן 10 מנפילת רקטה. רויטרס
לא נגרם נזק בצד הישראלי - אולם בעזה דווח על מות בן עשר. בית משפחת אבו חוסה/רויטרס

התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה ובשדרות לפני נפילת הרקטות, ולא היו נפגעים או נזק כתוצאה מהן. מאוחר יותר הודיע דובר צה"ל כי הצבא תקף באמצעות כלי טיס ארבעה יעדים בצפון רצועת עזה, "המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס". על פי דיווחים פלסטיניים, בתקיפות נהרג יאסין אבו חוסה, בן עשר, ואחותו איסרא בת השש נפצעה באורח קשה מאוד. כעבור כמה שעות דווח כי מתה מפצעיה. קרוב משפחתם נפצע באורח קל.

"צר לי מאוד על הילד שנהרג בעזה ועל אחותו שנפגעה אנושות מהתגובה המוצדקת של מדינת ישראל", הבהיר ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר. לדבריו, "התושבים בעוטף עזה דורשים שקט. אנחנו מקווים שיימשך השקט גם אצלנו וגם אצלם".

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי ארגון חמאס הטיל את "האחריות המלאה" להסלמה האחרונה על ישראל. כמו כן, קרא חמאס "לקהילה הבינלאומית להפציר בישראל להפסיק את תוקפנותה כלפי עזה".

הריסות הבית בעזה שבו מת פלסטיני בן 10 מנפילת רקטה. רויטרס
"צר לי מאוד על הילד שנהרג מהתגובה המוצדקת של מדינת ישראל". בית המשפחה שנפגע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully