וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ינאם בכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון

11.3.2016 / 21:09

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית ינאם בכנס השנתי של השדולה, שנחשבת לאחת החשובות והמשפיעות בארה"ב. בוועידה תנאם גם יריבתו, המועמדת הדמוקרטית קלינטון. ראש הממשלה נתניהו הודיע השבוע כי לא יגיע לכנס

ספק 500

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ ינאם בכנס השנתי של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק שיתקיים בשבוע הבא בוושינגטון - כך נמסר הערב (שישי) מהשדולה. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ינאם טראמפ בפני הוועידה, הנחשבת לאחת השדולות המשפיעות בקונגרס ומקדמת את האינטרסים הישראליים בו. בוועידה תנאם גם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון וחברי קונגרס בולטים.

איפא"ק היא אחת השדולות החשובות והמשפיעות ביותר בוושינגטון. בוועידה השנתית שלה מופיעים מדי שנה בכירים בארצות הברית ובישראל, ובשנים האחרונות נאמו בה הנשיא ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו. בשנה שעברה, ספגה השדולה מכה פוליטית משמעותית כאשר נכשלה במניעת הסכם הגרעין עם איראן. מנהל הקמפיין של טראמפ, מייקל גלאסנר, היה בעבר מנהל אזורי באיפא"ק.

במהלך העימות הרפובליקני האחרון שהתקיים הלילה, הדגיש המועמד המוביל במרוץ לראשות המפלגה כי "איו יותר פרו ישראלי ממנו". עם זאת, הוא לא חזר בו מאמירותיו הקודמות לפיהן יישאר ניטרלי בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואף אמר כי ימשיך לנסות ולהושיב את הצדדים סביב שולחן המו"מ.

לקריאה נוספת:
קרסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "למעשה הוא אדם אינטליגנטי"
סקר וואלה! NEWS: הישראלים מעדיפים לראות את קלינטון בבית הלבן
טראמפ: "האסלאם שונא אותנו, קשה להבחין שם מי קיצוני ומי לא"

דונלד טראמפ בפריימריז בנבאדה, 24 בפברואר 2016. רויטרס, רויטרס
הצהיר כי הוא תומך נלהב בישראל. טראמפ/רויטרס, רויטרס

"הייתי במצעד התמיכה בישראל בניו יורק ויש לי אהבה ענקית לישראל", אמר. "יש לי בת ונכדים יהודיים מאוד. אני חושב שבכל מו"מ לשלום, שבו כולם רוצים, חשוב שהצד השני יחשוב שאני ניטרלי יחסית כדי שאולי נוכל להשיג הסכם". לדבריו, "הגנה על ישראל נמצאת בעדיפות הראשונה, אך גם לקיום מו"מ קשה צריך לתת הזדמנות. יש לי הרבה חברים ישראלים. הם אנשים קשוחים. כל אחד מהם רוצה לראות שלום בישראל, וחלק מאמינים שזה אפשרי".

ביום שלישי הודיע נתניהו כי לא ייצא השנה להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון, וזאת על אף שמארגני הוועידה ציפו להשתתפותו. במקום, הוא ינאם בשידור חי מהארץ. הסיבות לכך שנתניהו ייעדר מהוועידה השנה קשורות לקשיים במגעים בין ישראל וארצות הברית בנושא חבילת הסיוע הביטחוני החדשה, כמו גם לעובדה שנתניהו אינו מעוניין למצוא את עצמו מעורב בקלחת הפוליטית של הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בנימין נתניהו נואם בוועידת איפא"ק – וושינגטון, 2 במרץ 2015. GettyImages
הודיע כי לא ייסע לנאום בוועידה. נתניהו בכנס איפא"ק בשנה שעברה/GettyImages

הוועידה השנה תתקיים בתאריכים 20 עד 22 במרץ ונתניהו תכנן בתחילה לנאום במסגרתה. נערכו מגעים בין לשכת ראש הממשלה לבין הבית הלבן כדי לארגן פגישה בין נתניהו לאובמה במהלך הביקור, אולם התברר שאובמה ישהה בביקור היסטורי בקובה בתאריכים שבהם נתניהו תכנן להגיע לוושינגטון. הבית הלבן הציע לקיים פגישה בין השניים בתאריך מוקדם יותר, אך בישראל השיבו בשלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully