וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בעימות הרפובליקני: "אין יותר פרו-ישראלי ממני"

המיליארדר מניו יורק אמר כי יפעל כדי להושיב את הישראלים והפלסטינים סביב שולחן המו"מ, והותקף על ידי יתר המועמדים שטענו כי לא ניתן לקיים מגעים עם הרשות בשלב זה. "הפלסטינים משלמים למשפחות המחבלים", טען קרוז

ספק 500

ארבעה ימים לפני "מיני סופר טיוזדיי", אז ייערכו בחירות מקדימות במדינת פלורידה המרכזית ובארבע מדינות נוספות, התייצבו הלילה (שישי) ארבעת המועמדים שנותרו במרוץ הרפובליקני לבית הלבן - דונלד טראמפ, טד קרוז, מרקו רוביו וג'ון קייסיק, והתנגחו זה בזה. במהלך העימות נשאל טראמפ לגבי הצהרותיו הקודמות, לפיהן יישאר ניטרלי בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. איל הנדל"ן לא חזר בו מדבריו, אך הדגיש כי למרות ש"אין יותר פרו ישראלי" ממנו, הוא ימשיך לנסות ולהושיב את הצדדים סביב שולחן המו"מ.

"הייתי במצעד התמיכה בישראל בניו יורק ויש לי אהבה ענקית לישראל", אמר. "יש לי בת ונכדים יהודיים מאוד. אני חושב שבכל מו"מ לשלום, שבו כולם רוצים, חשוב שהצד השני יחשוב שאני ניטרלי יחסית כדי שאולי נוכל להשיג הסכם". לדבריו, "הגנה על ישראל נמצאת בעדיפות הראשונה, אך גם לקיום מו"מ קשה צריך לתת הזדמנות. יש לי הרבה חברים ישראלים. הם אנשים קשוחים. כל אחד מהם רוצה לראות שלום בישראל, וחלק מאמינים שזה אפשרי".

טראמפ התייחס גם להסכם הגרעין שנחתם בין איראן ושש המעצמות ביולי האחרון. "בחיים לא הייתי עושה את ההסכם. אני חושב שזו עסקה גרועה ואני אבטל אותה", הדגיש. כמו כן, הוא אישר את הדיווחים על כך שהמועמד בן קרסון, שפרש בשבוע שעבר ופופולרי בקרב השמרנים, מתכנן להודיע היום בפומבי על תמיכה בו.

עוד כתבות בנושא:
טראמפ: "האסלאם שונא אותנו, קשה להבחין שם מי קיצוני ומי לא"
לקראת "מיני סופר טיוזדיי": סנדרס וקלינטון ראש בראש בפלורידה

ארה"ב: ניצחון מפתיע לסנדרס במישיגן, טראמפ זכה בשלוש מדינות

דונלד טראמפ במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
"הגנה על ישראל נמצאת בעדיפות הראשונה". טראמפ, הלילה/רויטרס

שאלה בנוגע ליחסים בין ישראל וארצות הברית הופנתה גם ליתר המועמדים. קרוז הדגיש כי ישראל היא "בת בריתנו הגדולה ביותר", וכי במצב הנוכחי לא ניתן להיכנס למו"מ עם הרשות הפלסטינית. "הרשות נמצאת בממשלת אחדות עם חמאס והם משלמים למשפחות המחבלים", ציין. רוביו אמר כי המדיניות של טראמפ היא "אנטי-ישראלית". לדבריו, "הפלסטינים מעודדים טרור. אין אפשרות לשלום עם הרשות בשלב זה כי אין עם מי לדבר. בכל פעם שישראל פינתה שטחים הם שימשו למתקפה נגדה וזה יקרה שוב. הם מעוניינים במחיקת מדינת ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טד קרוז במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
"הרשות נמצאת בממשלת אחדות עם חמאס". קרוז, הלילה/רויטרס

טראמפ נשאל גם לגבי הדברים שאמר אתמול, לפיהם "האסלאם שונא אותנו", וסירב לחזור בו. "יש לנו בעיה רצינית של שנאה, ישנה שנאה עצומה" אמר. יריביו הרפובליקנים של המיליארדר מניו יורק תקפו אותו על האמרות וטענו כי על ארצות הברית לשמר את היחסים הטובים עם המדינות המוסלמיות במזרח התיכון, בעיקר כדי להיאבק ביחד בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "עלינו לשתף פעולה עם בעלי האמונה המוסלמית, למרות שהאסלאם חווה משבר רציני בתוך עצמו", אמר רוביו.

בנוגע למאבק בדאעש, טראמפ אמר כי הוא ישקול להציב עד 40 אלף חיילים אמריקניים במזרח התיכון כדי שיאבקו בארגון הקיצוני. לדבריו, הוא יסיים את המשימה במהירות וישיב את החיילים הביתה.

דונלד טראמפ, מרקו רוביו וטד קרוז במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
רוביו/רויטרס

כאמור, ביום שלישי הקרוב ייערכו הבחירות המקדימות בארבע מדינות. על פי כל הסקרים האחרונים בפלורידה, טראמפ צפוי לנצח בפער משמעותי. בשל העובדה שבבחירות המקדימות במדינה זו המנצח יקבל את כל הצירים, 99 במספר, יהיה זה ניצחון שעשוי להגדיל באופן משמעותי את הפער בינו לבין המועמד הנמצא במקום השני, טד קרוז, העומד כעת על 99 צירים. ניצחון של טראמפ במדינה הדרומית תהיה גם מכה אנושה לקמפיין של מרקו רוביו, שמשמש כסנאטור מטעם מדינה זו.

גם באוהיו נהוגה השיטה שבה המנצח לוקח את כל הנציגים. על אף שעל פי רוב הסקרים האחרונים טראמפ מוביל גם במדינה זו, הפער בינו לבין מושל המדינה קייסיק הוא מזערי, וזו יכולה להיות המדינה הראשונה שבוחרת בו לייצוג המפלגה בבחירות. אך גם אם קייסיק יגרוף את כל 66 הצירים שמעניקה אוהיו, הפער בינו לבין יתר המועמדים יוסיף להיות גבוה וסיכוייו לגבור עליהם ימשיך להיות מזערי עד בלתי-אפשרי.

דונלד טראמפ וטד קרוז במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
טראמפ וקרוז במהלך העימות בפלורידה/רויטרס

בסקרים שנערכו בשתי המדינות הנוספות שבהן ייערכו הבחירות המקדימות בשלישי, אילינוי וקרוליינה הצפונית, טראמפ מוביל בפער משמעותי. שתי מדינות אלה מעניקות ביחד 141 צירים, אך הם מתחלקים בין המועמדים על פי יחס אחוזי התמיכה בהם, אם כי באילינוי המנצח לוקח את רובם. בחירות ייערכו גם במיזורי, המעניקה 52 צירים, ובטריטוריה האמריקנית איי מריאנה הצפוניים, המעניקה 9 נציגים, וסקרים לא נערכו במדינות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully