וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "למעשה הוא אדם אינטליגנטי"

מנתח המוח לשעבר, שפרש לא מזמן מהמרוץ לנשיאות, מגביר את המומנטום של איל הנדל"ן לקראת בחירות מקדימות שייערכו בכמה מדינות מרכזיות בשלישי הקרוב. "יש שני דונלד טראמפים", אמר. "אחד שאתם רואים על הבמה, ואחר מחושב ושקול"

צילום: רויטרס

חיזוק נוסף לטראמפ: המועמד לשעבר לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, בן קרסון, עמד היום (שישי) לצד איל הנדל"ן והכריז בפומבי כי הוא תומך בו במרוץ לבית הלבן. "הוא למעשה אדם אינטליגנטי מאוד שאכפת לו מאוד מאמריקה", אמר מנתח המוח לשעבר במסיבת עיתונאים בפאלם ביץ' שבפלורידה. "ישנם שני 'דונלד טראמפים' שונים", הבהיר. "אחד שאתם רואים על הבמה, ואחר מחושב היושב ושוקל את הדברים בזהירות".

לדברי קרסון, הוא וטראמפ התפייסו לאחר שנקלעו לכמה ויכוחים במהלך העימותים הרפובליקנים. "המשכנו הלאה בגלל שהמרוץ הזה לא נוגע אלי, או נוגע לטראמפ, הוא נוגע לאמריקה". הוא אף ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא למפלגה הרפובליקנית להתאחד סביב המועמד המוביל "ולאפשר לתהליך הפוליטי להתממש". זאת, על רקע ההתנגדות של הממסד הרפובליקני למועמד השערורייתי. "מה שראיתי לאחרונה הוא מבצע פוליטי. שוב (הממסד הרפובליקני) מנסה לכפות את רצונו ולהכשיל את רצון העם", אמר.

עוד כתבות בנושא:
סקר וואלה! NEWS: הישראלים מעדיפים לראות את קלינטון בבית הלבן
טראמפ בעימות הרפובליקני: "אין יותר פרו-ישראלי ממני"
טראמפ: "האסלאם שונא אותנו, קשה להבחין שם מי קיצוני ומי לא"

בן קרסון הודיע על תמיכתו במועמד דונלד טראמפ, 11 במרץ 2016. רויטרס
קרסון וטראמפ, היום/רויטרס

קרסון הוא המועמד השני שפורש המביע תמיכה בטראמפ. עשה זאת לפניו מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, כמה ימים לפני "הסופר טיוזדיי". התזמון של הודעת התמיכה אינו מקרי, ולא סתם הוא מתרחש בפלורידה. הוא מגיע לקראת ה"מיני סופר טיוזדיי" שייערך ביום שלישי הקרוב ובו יתקיימו הבחירות המקדימות בארבע מדינות, שהמרכזית שבהם היא פלורידה.

על פי כל הסקרים האחרונים במדינה, טראמפ צפוי לנצח בפער משמעותי. בשל העובדה שבבחירות המקדימות במדינה זו המנצח יקבל את כל הצירים, 99 במספר, יהיה זה ניצחון שעשוי להגדיל באופן משמעותי את הפער בינו לבין המועמד הנמצא במקום השני, טד קרוז, העומד כעת על 99 צירים. ניצחון של טראמפ במדינה הדרומית תהיה גם מכה אנושה לקמפיין של מרקו רוביו, שמשמש כסנאטור מטעם מדינה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דונלד טראמפ במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
מתחזק לקראת "מיני סופר טיוזדיי". טראמפ בעימות הרפובליקני הלילה/רויטרס

גם באוהיו נהוגה השיטה שבה המנצח לוקח את כל הנציגים. על אף שעל פי רוב הסקרים האחרונים טראמפ מוביל גם במדינה זו, הפער בינו לבין מושל המדינה קייסיק הוא מזערי, וזו יכולה להיות המדינה הראשונה שבוחרת בו לייצוג המפלגה בבחירות. אך גם אם קייסיק יגרוף את כל 66 הצירים שמעניקה אוהיו, הפער בינו לבין יתר המועמדים יוסיף להיות גבוה וסיכוייו לגבור עליהם ימשיך להיות מזערי עד בלתי-אפשרי.

בסקרים שנערכו בשתי המדינות הנוספות שבהן ייערכו הבחירות המקדימות בשלישי, אילינוי וקרוליינה הצפונית, טראמפ מוביל בפער משמעותי. שתי מדינות אלה מעניקות ביחד 141 צירים, אך הם מתחלקים בין המועמדים על פי יחס אחוזי התמיכה בהם, אם כי באילינוי המנצח לוקח את רובם. בחירות ייערכו גם במיזורי, המעניקה 52 צירים, ובטריטוריה האמריקנית איי מריאנה הצפוניים, המעניקה 9 נציגים, וסקרים לא נערכו במדינות אלה.

דונלד טראמפ, מרקו רוביו וטד קרוז במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
רוביו/רויטרס

הלילה נערך העימות הרפובליקני האחרון לפני הבחירות המקדימות של יום שלישי, ובו נשאל טראמפ לגבי הצהרותיו הקודמות, לפיהן יישאר ניטרלי בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. איל הנדל"ן לא חזר בו מדבריו, אך הדגיש כי למרות ש"אין יותר פרו-ישראלי" ממנו, הוא ימשיך לנסות ולהושיב את הצדדים סביב שולחן המו"מ.

"הייתי במצעד התמיכה בישראל בניו יורק ויש לי אהבה ענקית לישראל", אמר. "יש לי בת ונכדים יהודיים מאוד. אני חושב שבכל מו"מ לשלום, שבו כולם רוצים, חשוב שהצד השני יחשוב שאני ניטרלי יחסית כדי שאולי נוכל להשיג הסכם". לדבריו, "הגנה על ישראל נמצאת בעדיפות הראשונה, אך גם לקיום מו"מ קשה צריך לתת הזדמנות. יש לי הרבה חברים ישראלים. הם אנשים קשוחים. כל אחד מהם רוצה לראות שלום בישראל, וחלק מאמינים שזה אפשרי".

טד קרוז במהלך העימות הרפובליקני בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
"הרשות נמצאת בממשלת אחדות עם חמאס". קרוז בעימות הרפובילקני/רויטרס

שאלה בנוגע ליחסים בין ישראל וארצות הברית הופנתה גם ליתר המועמדים. קרוז הדגיש כי ישראל היא "בת בריתנו הגדולה ביותר", וכי במצב הנוכחי לא ניתן להיכנס למו"מ עם הרשות הפלסטינית. "הרשות נמצאת בממשלת אחדות עם חמאס והם משלמים למשפחות המחבלים", ציין. רוביו אמר כי המדיניות של טראמפ היא "אנטי-ישראלית". לדבריו, "הפלסטינים מעודדים טרור. אין אפשרות לשלום עם הרשות בשלב זה כי אין עם מי לדבר. בכל פעם שישראל פינתה שטחים הם שימשו למתקפה נגדה וזה יקרה שוב. הם מעוניינים במחיקת מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully