וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקשיים במגעים על הסיוע הביטחוני: נתניהו לא ייצא לארה"ב

8.3.2016 / 1:22

ראש הממשלה לא ישתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, על אף שמארגניה ציפו לבואו. בביקורו תכנן נתניהו להיפגש עם אובמה, אך בבית הלבן "הופתעו לגלות בתקשורת כי הביקור בוטל". ביטול הנסיעה הגיע ברקע ביקורו הצפוי של סגן הנשיא ביידן בישראל היום

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

(שר הביטחון יעלון על הסיוע הביטחוני, לפני כשבועיים)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ייצא השנה להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון, וזאת על אף שמארגני הוועידה ציפו להשתתפותו.

הסיבות לכך שנתניהו ייעדר מהוועידה השנה קשורות לקשיים במגעים בין ישראל וארצות הברית בנושא חבילת הסיוע הביטחוני החדשה, כמו גם לעובדה שנתניהו אינו מעוניין למצוא את עצמו מעורב בקלחת הפוליטית של הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הוועידה השנה תתקיים בתאריכים 20 עד 22 במרץ ונתניהו תכנן בתחילה לנאום במסגרתה. נערכו מגעים בין לשכת ראש הממשלה לבין הבית הלבן כדי לארגן פגישה בין נתניהו לאובמה במהלך הביקור, אולם התברר שאובמה ישהה בביקור היסטורי בקובה בתאריכים שבהם נתניהו תכנן להגיע לוושינגטון. הבית הלבן הציע לקיים פגישה בין השניים בתאריך מוקדם יותר, אך בישראל השיבו בשלילה.

עוד בוואלה! NEWS:
בעלה של הנרצחת מבאר שבע איים עליה: "אדאג שהילדים יהיו יתומים"
מאמנו של שון שנהרג בדרך לאימון ספד לו: "חבריו קיבלו את זה קשה"
תא"ל בוכריס עבר בדיקת פוליגרף נוספת והמשיך להכחיש את החשדות לאונס

בנימין נתניהו נואם בוועידת איפא"ק – וושינגטון, 2 במרץ 2015. GettyImages
נתניהו בשנה שעברה בכנס איפא"ק/GettyImages

בתוך כך, מהבית הלבן נמסר הערב כי הבינו מאמצעי התקשורת כי הביקור שאליו הוזמן נתניהו בוטל. "ציפינו לארח את הפגישה, אך הופתענו לראות בכלי התקשורת כי ראש הממשלה במקום לקבל את הזמנתנו, בחר דווקא לבטל את הביקור", אמר דובר הבית הלבן נד פרייס. "הדיווחים על כך שלא יכולנו להתאים עצמנו ללוח הזמנים של נתניהו שגויים", הוסיף.

על אף שנתניהו לא יגיע לוושינגטון, שני הצדדים מעריכים כי בשבועות הקרובים אפשר יהיה להתקדם לעבר השלמת המגעים בנושא חבילת הסיוע הביטחוני. הנושא יעלה לדיון נרחב במהלך ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שיתחיל היום.

ג'ו ביידן מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, הבית הלבן, אוקטובר 2015. רויטרס
יגיע מחר לביקור בישראל. ג'ו ביידן/רויטרס

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר: נתניהו ינאם בפני הוועידה באמצעות לוויין. הוא מעריך את נכונותו של הנשיא אובמה להפגש עימו בוושינגטון לפני הוועידה וטרם נסיעתו של הנשיא לקובה. הוא החליט שלא לנסוע לוושינגטון בעיתוי הנוכחי, בשיאה של מערכת הבחירות המקדימות בארצות הברית".

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully