וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמנו של שון שנהרג בדרך לאימון ספד לו: "חבריו קיבלו את זה קשה"

דנה ירקצי ודב גיל-הר

8.3.2016 / 1:28

שון בורודין בן ה-11, שנהרג בחולון מפגיעת אוטובוס, הובא למנוחות בבית העלמין בעיר. בריאיון באולפן וואלה! NEWS אמרה מנהלת בארגון "בטרם" כי בשנים האחרונות חלה עלייה של 400% במספר הילדים שאושפזו עקב תאונות אופניים חשמליים

עריכה: ניר חן

שון בורודין בן ה-11, שנהרג שלשום מפגיעת אוטובוס חברת "נתיב אקספרס", הובא אתמול (שני) למנוחות בעיר. אוהד יוגב, מאמן בקבוצת הפועל חולון שבה התאמן בורודין, הגיע ספד לו: "שון היה ילד מקסים, חיובי ומצחיק, תמיד במרכז העניינים בקבוצה, ילד שכיף לאמן". יוגב סיפר כי שלשום היה בורודין בדרך לאימון, וכאשר לא הגיע - התחילו לחפש אחריו. "חיפשנו ולא ידענו איפה קרתה התאונה, ואז הגעתי לצערי לזירת האירוע, שם כבר הבנו. היה מאוד עצוב, חברים לקבוצה קיבלו את זה קשה". אנשי מד"א שהוזעקו למקום סיפרו כי מעוצמת הפגיעה נחצו אופניו לשניים.

נהג האוטובוס, שעוכב לחקירה על ידי בוחני התנועה, סיפר כי נסע באור ירוק. לדבריו, הילד ירד מאי תנועה ונפגע על ידו מבלי שיכול היה למנוע את התאונה.

בתוך כך, סיפרה באולפן וואלה! NEWS אביטל אפל פנקס, דוברת ומנהלת קשרי ממשל בארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, כי חל זינוק במספר התאונות שבהן מעורבים ילדים, כמו גם בשיעור הילדים שנהרגו או אושפזו בעקבות תאונות. לדבריה, בשנים האחרונות אושפזו 800 ילדים מדי שנה בעקבות תאונת דרכים.

עוד בוואלה! NEWS:
"האבא התקשר ואמר: 'הילד קיבל מכה חזקה. הולכים לבדוק אם זה הוא'"
תיעוד: ניידת פונה פנייה לא חוקית - ומתנגשת ברכב שנוסע בירוק
אישום: ניסה לחמוק מבדיקת רישיונות בנצרת, דרס את השוטר - וברח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שון בורודין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל פנקס ציינה כי 40% מהמאושפזים, בני כל הגילאים, רכבו בעת התאונה על אופנים חשמליים, ואף סיפרה כי בשנים האחרונות חלה עלייה של 400% במספר הילדים שנפגעו בתאונות כשהם רוכבים על האופניים. "קונים להם לבר מצוות והם לא יודעים איך להתמודד עם הכלי הזה, עם התנועה ועם כמות הרכבים", הסבירה. היא הוסיפה כי 80% מהתאונות נגרמות באופן עצמי, כלומר מנפילה של הילד מהאופניים, כשגורם סיכון נוסף, בהסתמך על מחקר שערך הארגון לאחרונה, הוא הימנעות מעצירה לפני מעבר חצייה. היסח דעת נוסף שעלול להוביל לתאונות, על פי אפל פנקס, הוא שימוש בטלפונים ניידים או באוזניות.

בהתאם לכל גורמי הסיכון, המליצה אפל פנקס להגביל את השימוש באופניים מגיל 16, ללוות את הילד הרוכב ולראות לאן הוא נוסע, וכמובן לדאוג לו לקסדה. "גם הרשויות המקומיות חייבות לסלול שבילים", הוסיפה. "היום אין תשתיות מתאימות. אנחנו גם מחכים שסמכויות האכיפה יעברו לפקחים העירוניים, כי המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום ואין מי שיאכוף את התקנות".

(עדכון ראשון: 21:14)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויתו של שון בורודין נהרג בתאונת דרכים בחולון. יותם רונן
קברו של בורודין, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully