וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל בוכריס עבר בדיקת פוליגרף נוספת והמשיך להכחיש את החשדות לאונס

8.3.2016 / 1:33

הקצין הבכיר נחקר במצ"ח ועומת עם החשדות לאונס ומעשים מגונים שהעלו שתי חיילות שלו בעבר. תוצאות בדיקת הפוליגרף טרם התקבלו. היוהל"ן לשעבר באולפן וואלה! NEWS: "סומכת על הצבא שהאמת תצא לאור". הרמטכ"ל נפגש עם בוכריס לפני כמה ימים

עריכה: ניר חן

תת-אלוף אופק בוכריס, החשוד בחמישה מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום, התייצב אתמול בבוקר (שני) במשרדי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לחקירה נוספת. במהלכה, הוא עומת עם החשדות נגדו ועבר בדיקת פוליגרף, שטרם התקבלו תוצאותיה. הוא חזר על גרסתו והמשיך להכחיש את המיוחס לו.

ממצאי הבדיקה עשויים לקבוע אם במצ"ח יחליטו על צעדי חקירה נוספים, ובהם עימות עם החיילות המתלוננות. בחודשיים האחרונים עבר בוכריס שתי בדיקות מסוג זה, כשבאחרונה מביניהן – שנעשתה על ידי מומחה מטעמו של הקצין – נמצא דובר אמת.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש לפני כמה ימים עם בוכריס. תוכן השיחה לא ידוע.

לקריאה נוספת:
תומך נוסף בבוכריס: סגן השר ביקר את התא"ל, שיעבור מחר פוליגרף
ח"כ מירב בן ארי על תמיכתה בבוכריס: "היושרה האישית חייבה אותי לכך"
"לא להתעלם מתלונה בגלל רקורד": בסביבת בוכריס המומים אך מציאותיים

תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
דבק בעמדתו. בוכריס בפתח ביתו/אדריאן הרבשטיין

גורם המקורב לתא"ל בוכרס אמר שלשום בעקבות הזימון לבדיקת הפוליגרף כי "אנחנו בטוחים וסומכים על גורמי החקירה". בוכריס נבדק בפוליגרף גם לקראת כניסתו לתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי. הכניסה לתפקיד נדחתה בשלב זה בשל השעייתו, שאמורה להסתיים ביום ראשון הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

היוהל"ן לשעבר: "הדין ימוצה עד תום"

תא"ל (במיל') יהודית גריסרו, לשעבר יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, התייחסה אתמול לפרשה באולפן וואלה! NEWS. "אני סומכת על כל מי שמעורב בצבא שהצדק יצא לאור. כדאי להיזהר מלהגיע למסקנות חפוזות, לא בהקשר של המתלוננת ולא על מושא התלונה. אני סומכת את ידיי שהדין ימוצה עד תום", אמרה.

לדברי גריסרו, "במרבית המקרים, כל העובדות ידועות לשני צדדים בלבד. בסוף זו גרסה מול גרסה. אני מסתייגת מהעצומות שקוראות קריאות בעד צד זה או אחר. שני הצדדים יודעים את האמת. גורמי האכיפה יצטרכו למצוא את הדרך להגיע לחקר האמת".

בין השנים 2014-2012 חלה עלייה חדה במספר ההטרדות המיניות. "לא צריך לייחס למספרים ממד של קדושה", הסבירה גריסרו. "מחד, קיומן של כאלף תלונות על הטרדה מינית מעידה על כך שהתופעה עדיין קיימת בצה"ל. מאידך, המגמה, יותר משהיא מלמדת על הגידול בהיקף התופעה, מעידה על עלייה במודעות החיילות לזכויות שלהן. אני מברכת על הגידול. הכלי האפקטיבי ביותר הוא המודעות של הנשים לזכויותיהן ולחברה להעניק להן סביבה מכבדת ומכובדת".

גדכדג. אסור להשתמש
"במקום שבו יש יחסי מרות - מערכת היחסים אינה במקומה". גריסרו/אסור להשתמש

על השירות המשותף לנשים וגברים בצבא אמרה גריסרו: "צה"ל הוא משרד השידוכים הגדול במדינה, ומי שמנסה לצייר את הטיפול בהטרדות המיניות כפוגעת ברומנטיקה - אני דוחה זאת. בצה"ל אין כלל שאוסר מערכות יחסים בין חיילים, הכלל אומר שבמקום שיש יחסי מרות מערכת היחסים איננה במקומה. גם אם נפלה אהבה במקום שיש יחסי מרות, יש דרך להסדיר את זה, להעביר את אחד מהצדדים מהיחידה. בגלל הלחץ, האינטנסיביות, פוטנציאל ההטרדות המיניות גדול יותר, לכן צה"ל מקפיד על הגדרות ברורות. אחת האיגרות הראשונות שהפיץ הרמטכ"ל הייתה על הטרדות מיניות. הדרך להתמודד היא שיהיו כללים והסברות. אני אופטימית לגבי העתיד: החברה בכללותה אמנם עדיין שוביניסטית, אבל פחות מבעבר. גם תופעות ההטרדות המיניות קיימת, אבל יש יותר אנשים שמבינים שצריך לקעקע אותן מהיסוד".

היא הוסיפה: "חלק מהמחויבות של הצבא לסוגיית ההטרדות המיניות בא באופן שבא הצבא מטפל ומלווה את המתלוננות. הצבא חייב לספק להן סביבה נקייה מהטרדות מיניות. יש תהליך ברור שמטפלים בתלונה. בכל אחת מיחידות צה"ל יש ממונה לסוגיית ההטרדה המינית, יש כתובת ויש את מרכז שיזמה היוהל"ן הנוכחית, שמלווה את המתלוננות מהרגע שהן רוצות להגיש תלונה לאורך כל התהליך. אחרי שמוצה התהליך יש העברת מקל למערכת האזרחית".

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully